Guest odde Anmeld indhold Skrevet October 9, 2003 Har noteret mig at der er mange bilkyndige på denne side - og også indlæg vedr. skidt og kanel, så derfor dette spørgsmål: Hvad er forskellen på Audis 2,4TDi med 150 HK, 155 HK (dækker op efter 2001), 163 HK (dukker op efter 2002) og 179 HK (quatro-versionen af 150 HK) - har hørt at den "gamle" blæser topstykker, hvorimod den nye skulle være OK? Skulle man hellere overveje en BMW? Nogle der har erfaringer eller gode råd? Modtages med kyshånd!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest odde Anmeld indhold Besvaret October 9, 2003 Har noteret mig at der er mange bilkyndige på denne side - og også indlæg vedr. skidt og kanel, så derfor dette spørgsmål: Hvad er forskellen på Audis 2,4TDi med 150 HK, 155 HK (dækker op efter 2001), 163 HK (dukker op efter 2002) og 179 HK (quatro-versionen af 150 HK) - har hørt at den "gamle" blæser topstykker, hvorimod den nye skulle være OK? Skulle man hellere overveje en BMW? Nogle der har erfaringer eller gode råd? Modtages med kyshånd!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2003 2.5 TDi´eren havde den børnesygdom at den blæste toppen, ja. Men når problemet var konstateret mener jeg Audi indkaldte dem, og fik det fikset. Eller også var det et "mindre" problem, som kunne rettes næste gang den kom på værksted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 9, 2003 Odde: Har en kammerat der ved ...ret meget... om AUDI. Køb ikke den med 150HK. Fingrene væk..... De har nu ændret den model til 165HK den er ok, og den med 180HK er også god nok. 15oHK versionen, den blæser topstykket, køb den ikke. Jeg blev kraftigt advaret af min kammerat. Ydermere er der en der har haft en som Taxa i DK, den havde samme problemer. Audi har også problemer med lakken, et stenslag og du kan være uheldig med rusten ret hurtigt. Samme rustproblemer havde den nyere 3 serie også, da lakken var for skrøbelig, den gik af i flager. BMW 5 serie som lige er blevet den næst nyeste er nok det mest fejlfri brugtkøb iflg. de svenske bilblade. www.aftonbladet.se har under bil / Biltest m.v. masser af info, også på brugt test. www.spray.se /bilnytt har også brugttest m.v. Jeg har 3liters MB, og den er da OK, men jeg troede de store drømmemærker var mere fejlfri end de var, men det er de langt fra. Tyske biler har levet på rygterne om kvalitets biler for længe, og er klart overhalet af Japanerne. En anden ting, det ser ud som om du går efter 6 cylinders diesel, de er ret dyre i vægtafgift, og forsikringen kan det også betale sig at kontrollere en ekstra gang.(Især hvis man kører over 25.000km) Men det lønner sig hvis du kører langt på brændstoffet. Hvis ikke jeg havde en MB 6`bener diesel lige nu, havde jeg nok købt den 530d. Jeg fandt bare aldrig ud af hvad brugtmarkedet sagde til den, for det er snævert i Sverige grundet at det er oversvømmet med importbiler, og dieselbilerne er omend endnu snævere. Den afgørene faktor for at jeg valgte MB var at jeg ved at man altid kan komme af med en brugt MB over hele verden, også med mange kilometer på klokken. Jeg ved ikke rigtigt hvordan det er med service, gensalgsmulighed, og reservedels/service priser på BMW/Audi diesel.Dog ser det ud til at MB/BMW stumper er ret billige, i forhold til Audi. Kig evt. her: www.racetech.dk Det vil jo være surt at hænge på en bil man aldrig slipper af med, før huggeren knuser den om 20 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 9, 2003 Jesper: Audi fixede IKKE den med topstykket på garantien. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2003 Thomas O: Ok..så blev jeg dét klogere. Tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 10, 2003 Odde: Vil du læse mere om BMW er www.bmwpower.nu et godt sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites