credde 0 Anmeld indhold Skrevet October 5, 2003 Hejsa, Nu er jeg jo endelig ved at flytte til Sverige og jeg vil høre om, der er nogen af jer, som ved, hvorlænge man må køre i sin danske bil i Sverige, efter man har flyttet sin adresse til Sverige. Jeg tænker mere på, hvis man nu ikke lige får solgt sin bil på det rette tidspunkt, har man ikke nogle uger eller måneder? mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2003 Hejsa, Nu er jeg jo endelig ved at flytte til Sverige og jeg vil høre om, der er nogen af jer, som ved, hvorlænge man må køre i sin danske bil i Sverige, efter man har flyttet sin adresse til Sverige. Jeg tænker mere på, hvis man nu ikke lige får solgt sin bil på det rette tidspunkt, har man ikke nogle uger eller måneder? mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2003 Hej Credde! Velkommen til - dit spørgsmål har været oppe og vende og er blevet besvaret et utal af gange her i debatten - led efter de tidligere indlæg. Det lader iøvrigt til, at der er lige så mange forskellige svar, som der er besvarelser. Så måske skulle du prøve at ringe til politiet/toldvæsenet og så meddele svaret her på siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2003 Takker, skal male lejligheden i næste uge :-) Jeg har nu godt nok prøvet at søge på tidligere indlæg, men jeg vil følge dit råd og ringe til politiet / told & skat. mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2003 Husk selvfølgelig at det skal være de svenske pendanter til Told&skat og politiet ... de danske aner nada. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret October 6, 2003 Hej Christian, Tag også lige og ring til dit forsikringsselskab, da vi flyttede over ville de kun accepterer at vi havde forsikret bilen i 3 mdr. efter flytningen til "udlandet" mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene Anmeld indhold Besvaret October 6, 2003 Hej Christian Mit forsikringsselskab ville automatisk slette min bilforsikring 3 uger efter meddelelse om jeg flyttede til udlandet. Den meddelelse vil de automatisk få fra Folkeregistret. Jeg ringede også til Polisen i Skåne, og de sagde at hvis jeg ville beholde min danske bil, skulle den omregistreres hurtigst muligt. Dvs jeg havde dog lige en uges tid til lige at få ordnet det praktiske. Men hør hos dit forsikringsselskab - der er sikkert forskellige regler fra selskab til selskab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest christian Anmeld indhold Besvaret October 6, 2003 Top DK sagde at det ikke var noegt problem for mig så længe DK politi havde sagt god for det...og det gjorde de så...for 5 måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2003 Jeg ringede selv til Rigspolitiet i dag og deres svar var det samme, 5 måneder uden at søge om tilladelse, blot man betaler vægtafgift / grøn afgift og forsikring. mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 6, 2003 Ifølge dette link http://www.vv.se/faq/bilreg/utland.htm hos Vägverket: 4. Jag äger en danskregistrerad bil, arbetar i Danmark, men åker över till Sverige dagligen. Jag är bosatt i Sverige. Får jag använda bilen i Sverige med dansk registrering? Ja, under högst ett år. Vi diskuterede det for noget tid siden i denne tråd: http://www.sunddebat.com/cgi-bin/discus/show.pl?tpc=172&post=911#POST911 Men nu bliver jeg jo nervøs, når Rigspolitiet i DK siger noget andet! Min bil er stadig på danske plader og dansk forsikret. Og det har den været i over 4 måneder nu. Men stadig vil jeg da mene Vägverket er dem jeg tror mest på. De er jo den gældende svenske instans udi dette! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2003 Det kan godt være man kun må køre den dansk indregistrerede bil max 5 måneder i DK ved bosættelse i udlandet - men dér må man jo så tolke reglerne til at man ikke længere må køre i DK, men godt må køre i SE i yderligere 7 måneder (eller hvad?). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2003 Som jeg tidligere har skrevet, fik jeg besked om, da jeg flyttede over, at jeg rent faktisk skulle henvende mig på toldstationen på Lernacken og få prøveplader på min danske bil, da jeg flyttede over med flyttelæsset og så snarest muligt få omregistret min bil til svenske plader. Det gjorde, at jeg solgte min bil med det samme og købte en svensk bil i stedet for. Men der er jo lige så mange svar på dette, som der er spørgsmål. Måske kan vi få et KLART svar fra "vores direkte linie" til Oresunddirekt??????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 7, 2003 Da Vägverket er dem der har med sådanne ting at gøre herovre, så er det vel dem man burde ringe til...og ikke Rigspolitiet i Danmark, eller farmor i Skrydstrup o.l.! Udenlandske instanser og "det-tror-jeg-godt-jeg-ved"-tanter i Danmark er jo ikke meget bevendt åbenbart. Så den direkte kilde må være Vägverket! (...og hvorfor skulle vi ikke tro på det de skriver på deres officielle hjemmeside?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2003 Hej Gio! Jeg henvendte mig IKKE til hverken gamle tanter eller andre suspekte personer, men til Oresunddirekt!!!!!!!!!!!!! De gav mig besked om, at melde mig sammen med flyttelæsset. MEN det er jo immervæk 2½ år siden, så der kan vel være sket ændringer, især fordi vi efterhånden er temmelig mange. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2003 Jeg har holdt mig til Vägvärkets hjemmeside mht. bil på danske plader. Jeg har lige solgt den bil, jeg havde på danske plader, efter at have kørt i den siden jeg flyttede til S for 6 måneder siden. Forsikringsselskabet sagde (efter lidt forklaring fra min side), at det var ok, at der gik nogle måneder inden jeg solgte bilen eller fik den på svenske plader. Jeg har ikke haft problemer, men er heller ikke blevet stoppet af polisen. Jeg kan ikke se, hvorfor det sku' være et problem i DK, slet ikke hvis man stadig arbejder og betaler skat dér. Men jeg har ikke det endegyldige svar på, hvad der egentlig gælder. Jeg tvivler dog på, at der er enighed mellem DK og S... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2003 Ulmus: Rolig nu Jeg mente bare, at det undrer mig lidt at der skal være så mange diverterende meninger. Jeg har også valgt at holde mig til Vägverkets faq på deres hjemmeside. Mit forsikringsselskab havde heller ingen problemer med fortsat at forsikre min bil, så længe den er på danske plader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites