Jump to content
Guest peter

Fartkontrol på Broen??

Recommended Posts

Jeg har aldrig oplevet nogen kontrol. Enkelte gange har jeg dog stødt på et par MC-betjente, men det er også alt. Jeg har dog hørt, at området til højre, når man lige kommer susende op ad tunnelen fra dansk side, skulle være brugt til fartkontrol, men jeg har altså aldrig selv oplevet dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Jeg har i mine snart 3 år oplevet 4 kontroller ! 3 stk som allan beskriver, og 1 MEGET effektiv fra sverige til dk om morgenen !! Lige efter broen er der en vej ned hvor de holdt med kamera(kunne næsten ikke ses) og så stod de efter tunnelen og vinkede folk ind. Der var en eller 2 der fik nappet kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Jeg har heller ikke oplevet noget på det lille år jeg har pendlet. Har dog mødt en enkelt svensk politibil der trak en alen lang kø... Men det er da en go info at få at der KAN være kontrol efter tunnelen...for der var mit kort nok røget en gang eller to hvis jeg var blevet stoppet der :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Jeg har oplevet det en gang i sommer. De stod og målte dem som kom fra Sverige på stykket ned af broen inden tunnellen. De stod der hvor der er en nedkørsel til helikopter landingspladsen. De bæster ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Svoger har såmænd også "smagt" på kontrollen. Og det var fra Sverige mod DK lige før tunnelen, hvor de kan gelejde bilerne lidt ned af bakken. Og apropo, så hørte jeg at en kollega har mistet kørekortet for at køre mere end 30 for stærkt, i stykket efter betalingsanlægget og hen til skånegården, hvor de stod med laser. Det er 1/2 år siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg kom ved et uheld til at overhale en politibil fra Skåne Polisen nede i tunellen. Jeg tog den med ro efter grænseskiltet længere fremme på Peberholmen, og så skete der ikke videre. *Pheewww* Derudover har jeg aldrig set noget kontrol det sidste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest aj

For en time siden blev jeg vinket ind af en hujende bromedarbejder. Førhen har særligt tolderne blevet mopsede over at man kører 50 km/t gennem brobizz banen, så jeg tænkte at det nok var dette. Plus at det jo var sent, så det var måske også fordi de havde en stille periode. Jeg fandt dog ud af, at de havde videoovervåget mig og kunne konstatere at jeg havde kørt langt over de tilladte 90 km/t. Og for min egen sikkerheds skyld blev jeg opfordret til at overholde hastighedsbegrænsningerne. Nu håber jeg ikke de vidererapporterer dette, da mit kort ellers nok vil ryge ... Blot en advarsel til jer andre der måske, som jeg, tænkte at man godt kunne køre lidt til, når nu man stort set havde hele vejen for sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Du havde kørt over 90km/t i tunnellen...eller? Hmm..jeg ved godt der er kameraer på broen og i tunnellen - men er der egentlig skilte der oplyser om dette!? Fordi...ellers må de jo ikke filme dig med hastighedskontrol til formål. (Der er nok skilte...men kan sgu´ ikke huske det...*gg*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest *****

Hej Alle. Nu arbejder jeg selv på Øresundsbron og hvis jeg skal komme med en opfordring til jer, så er det, at i skal holde jer indenfor fartgrænserne i brobizzbanerne. Der bliver taget et billed af hver enkelt bil der passerer, målt hastighed osv. Der er mange der kører ekstremt stærkt, selvom hastighedsgrænsen er sat til 30, så der bliver videresendt flere sager til politiet. Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Det kan man jo ikke bruge til noget. Jeg kunne jo i princippet også tage billeder af alle biler, og måle deres hastighed. Det er ingen der kan få en bøde af. Det skal vist være politiet selv der foretager den kontrol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest *****

Kære Palle. Det er en automatisk fartkontrol der foretages. Du ved, ligesom der findes automatiske fartkontroller i SV. Billederne tages af, nu siger jeg det mere forståeligt, Øresundsbron og Politiet i fællesskab. Billederne fungere som en intern kontrol med biler over bron, såvel som en fartkontrol i koordinering med svensk politi. Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Oki ... heldigt man kører mc ;o) Som jeg har forstået det, så tages der billed forfra, og det er grunden til at man ikke kan køre igennem brobizz banen på mc, korrekt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest rune

Øresundsbro Konsortiet har I-K-K-E nogen tillades fra datainspektionen om måle fart hastighetsövervakningen ((ATK) ved brobizzbanerne - broen- tunnelen... kun trafiksäkerhetsovervågning !! Så nu må ***** forklare sig lidt ????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest *****

Hej Rune. Jeg vil da gerne forklare. En af grund til at det tillades, er for de ansattes og for kundernes egen skyld. Ydermere er det på grund af forsikringsmæssige hensyn, da der igen og igen sker det, at bommen ryger ned i bilerne fordi folk ikke holder afstand til den forankørende og fordi man simpelthen kører for stærkt. De ovenstående grunde her medført, at der er truffet nogle foranstaltninger, bl.a. i form af fartmåling. Det skal siges, at det ikke er undertegnede der sidder med det direkte ansvar for brobizzbanen og de forsikringssager der udredes. Dog er jeg i mit daglige arbejde i direkte dialog med disse personer, derfor har jeg dette indgående kendskab. Jeg må tilføje til mine indlæg, at det er for JERES skyld jeg postede dem. I og for sig kunne jeg være komplet ligeglad med jer og jeres kørekort. Mvh og god "midsommerdag".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jobsøges

***** Jeg står og søger job og kunne godt tænke mig at få job på broen. Er det noget du kan hjælpe med??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest aj

Må lige tilføje at de havde overvåget mig i tunellen, hvor jeg efterfølgende blev konfronteret med at have kørt 'meget' over de 90. Ville nok ikke være helt forsvarligt at køre så stærkt i brobizzbanen. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Nu ligger betalingsanlægget godtnok på den svenske side...men hvis der er ATK/Fartmåling, så skal der da dælme skiltes med det!...eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ronni

Jeg har ikke lagt mærke til det fra den danske side, men der er skam også skilte med kameraer når du nærmer dig broen fra Sverige. *****, kan du forklare hvorfor det er forbudt at køre igennem BroBizz banen på motorcykel? Jeg fik at vide at det var "alt for farligt", men jeg synes det er endnu mere farligt at skulle standse og køre i kø med nogle morgensøvnige bilister - et harmonikasammenstød med mig midt i vil da være mere farligt end at trille igennem BroBizz banen med fare for at bommen ikke går op? //Ronni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Ronni, den forklaring jeg fik var, at man ikke kan se nummerpladen, da der tages foto forfra. Det er vel også grunden til at det hele skal køres manuelt. Som du sikkert har bemærket, så åbner bommen når man kommer tæt nok på.....ganske som når man kommer i bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ronni

Jo men, "alt for farligt"? Det er da ikke farligt at de ikke får taget nummerpladen på motorcyklen - i øvrigt er det også ret sjældent at de gider skrive nummerpladen ned når man kører i manuel bane med brobizzen, så særlig interessant er den oplysning åbenbart ikke. //Ronni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Tja... man kunne jo nægte at man havde kørt igennem, og hvis de ikke kan dokumentere det, så er det vel dem der har "aben" ??? Jeg får iøvrigt altid skrevet mit nummer ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kasper

De er ligeglad med nummerpladen, da jeg købte ny bil ringede jeg til broen, for at skifte reg. nr. på min brobizz. Kundeservice fortalte de var gået væk fra at reg. nummerplade pr. 1 feb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

De skal jo bruge et-eller-andet til dokumentation. Et billed taget forfra, viser jo normalt føreren af bilen. Det er jo lidt anderledes for os der kører med et sort visir ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites