Jump to content
Guest kim

Parkering i Malmø

Recommended Posts

Guest kim

Parkering i Malmø koster 1200 kr. Er det svenske eller danske kroner? Er det pr. måned/halvår eller på årsbasis? Er der rimelige parkeringsforhold i nærheden af centralstationen? mvh Kim Søvæld

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Parkering i Malmø koster 1200 kr. Er det svenske eller danske kroner? Er det pr. måned/halvår eller på årsbasis? Er der rimelige parkeringsforhold i nærheden af centralstationen? mvh Kim Søvæld

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at gå ind på Parkering Malmö's internet side. De har informationer og priser om parkering rundt omkring i centrum/udkant af Malmö. Det er rimeligt enkelt. De har hovedkontor ikke langt fra Malmö's gågade og ca. 10 min fra Centralstationen hvis man vil tage hen og tale med dem. Jeg har ikke haft nogle problemer med dem mens jeg arbejdede i Malmö. Priser er ca. 400-700 SEK/måneden. http://www.parkering.malmo.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest eric

En advarsel til alle, som kommer til Malmö i bil: Pas på "Lapp-Lise" (det er hende med p-afgifterne). Der er forskellige takster på parkeringsforseelser i Sverige: Manglende billet eller overskridelse af tiden koster en afgift på 400 kr., holder man ulovligt, koster det bøde på 700 kr. Lapp-Lise er utrolig omhyggelig; afstande til gadekryds, udkørsler og fodgængerovergange bliver målt op med elektronisk præcision. Ikke noget med blafrende målebånd! Laser eller ultralyd gælder her. Hold altid øje med bilen, når I trækker p-billet. Kommer Lapp-Lise først, er der ingen pardon! Der er heller ikke 10-15 min. tid at løbe på, når billetten udløber. Hammeren falder prompte! Vær opmærksom på, at hvis I lejer en p-plads hos EuroPark, gælder lejeperioden for et kvartal ad gangen. Et EuroPark kvartal = 4 måneder. Da opsigelse skal ske i god tid inden begyndelsen af de 3 næste måneder, skal man altså betale indeværende måned + de næste 3 = 4 måneder. Det står godt nok bag på kontrakten man får udleveret, medens man skriver under og betaler for den første måned, men INGEN oplyser om det mundtligt (klart nok). EuroPark Sverige og EuroPark Danmark har åbenbart samme forretningstraditioner (en stor del af p-korpset i Malmö kommer fra samme firma). ... men Malmö er en utrolig grøn og venlig by. Vi er MEGET glade for at bo her, og tager gerne cyklerne, når vi ikke skal for langt væk :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en tilføjelse: Jeg parkerede en dag med de to højre hjul oppe på fortovet, hvorpå der kom en mand hen og gjorde mig opmærksom på, at det koster SEK 700:- i bøde. Som han sagde: Det er ærgerlige penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest l@rsen

Har erfaret da jeg havde dansk bil derovre, og fik parkeringsbøder at de ikke gør noget videre for at inddrive afgiften hvis man smider bøden ud. Så prøv det i første omgang, det er jo mange penge at spare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men mon også det gælder, når man kører i svensk indregistreret bil? Selv har jeg fået en parkeringsbøde, da jeg holdt under et parkering forbudt-skilt, hvorpå der stod: "8-12, gäller 7:e i varja månad." Jeg holdt der den 3. januar!!! - Jeg ankede selvfølgelig, det er jo da tåbeligt, men fik bare svaret, at der var totalt parkeringsforbud på stedet, hvor der i øvrigt altid holder tæt med biler. Den har jeg så også anket. Jeg mener, hvorfor sætte et skilt op med en begrænsning, hvis der er totalt forbud. De svenskere, de svenskere!!! I i bødeforlægget stod der, at selvom man ville anfægte rigtigheden at bøde, skulle man altså betale først, og hvis man så fik ret, kunne man få pengene retur. Iøvrigt ville en klagesag tage 6 måneder (!!!) og det gjorde det præcist. Så, Gud ved, om den næste klage også tager 6 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest eric

Jaeh, FDM har nok gjort en hel del i DK mht. parkering og skiltning... Men herregud, de er jo først lige kommet ind i EU happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites