Guest homer Anmeld indhold Skrevet June 20, 2003 Nåa man køber en bil i Tyskland spørger sælgeren i nogle tilfælde om man skal have den "Netto export" - altså uden moms (MwST). Hvis man så køber den uden moms, er der så nogen i Sverige der interesserer sig for den "manglende" moms, eller kan man "glemme" at betale denne...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret June 20, 2003 Nåa man køber en bil i Tyskland spørger sælgeren i nogle tilfælde om man skal have den "Netto export" - altså uden moms (MwST). Hvis man så køber den uden moms, er der så nogen i Sverige der interesserer sig for den "manglende" moms, eller kan man "glemme" at betale denne...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret June 21, 2003 Jeg kan fortælle dig at førhen var det ikke sådan. Derfor er de Svenske Toldmyndigheder er ved at gennenmgå nummerpladerne een for een, og dobbelt kontrollere dette. Der er vanket mange bøder. Hvis du "glemmer" den moms, kommer der en dag nogle mænd fra det offentlige og minder dig om det, og så er det ikke så sjovt mere. Jo.... de er yderst opmærksomme på dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret June 21, 2003 Det er jo også (kun) 16% i Tyskland www.need4wheels.net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jimmy Anmeld indhold Besvaret June 24, 2003 Ja jeg er altså lidt i tvivl om det her moms.Hvis man køber ny bil i DK med dansk moms, hvad så? Eller skal man købe den uden moms i DK og så betale momsen i S? Hvor henvender man sig for at betale momsen på importbil i S? Der er jo en del at spare ved at købe ny bil i DK (uden afgift), og så føre den i S, istedet for at købe den direkte i S. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret June 24, 2003 Hæng lige fast i det her: EU Moms. Når den er betalt skal du bare have Told dokumentet med til besigtningen. Derfor er der fordel i at hente en Tysk EU Momset bil til 16% istedet for 25%. EU Moms er EU moms, betal den hvor det er billigst. Køber du brugt i Tyskland har du allerede 9% forspring foran de Svensk solgte. Om du momser i SE eller DK er fuldstændigt ligegyldigt. Husk lige at kontrollere udstyrslisten. En Dansk bil er som regel helt barberet for ekstraudstyr. 1 kr. bil bliver til 3 kr bil efter afgift, så kan det betale sig at eftermontere senere...hvis man bor i Danmark. BMW lader heller ikke deres nyvognsgaranti, følge en privat export ud af Danmark. Husk at kontrollere hvilken model du henter, hvis den ikke er populær i SE, får du aldrig solgt den igen herovre, og så hænger du på bilen længe omend du ikke taber på den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest imad Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Det kan godt være at det her spørgsmål er besvaret allerede engang, men når man køber af en privat i DE og skal have bilen på svenske plader så er momsen på 16% i tyskland jo betalt og derfor skal der ikke betales noget i Sverige?? Jeg skal nemlig købe en brugt Corrado G60.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Det er korrekt - sørg for at få kvittering fra sælger på at momsen (16%) ER betalt i Tyskland, så slipper du i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest imad Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Er slutseddelen nok eller skal man skrive noget specielt.. Det er første gang jeg skal importere bil.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Jeg har to gange købt bil hos forhandler i Tyskland (ikke privat), og ved de handler har jeg fået en faktura (eller slutseddel om du vil), og herpå var momsen angivet. Der er ikke nogen i Sverige der skal se den umiddelbart, men den er rar at have hvis de en dag skulle kontrollere.. Og det gør de... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites