Jump to content
Guest thomas

Omregistrering!

Recommended Posts

Guest thomas

Hejsa, er der nogen der ved hvordan man skal gøre når man skal have flyttet sin bil/mc til svenske plader? Er lidt presset med tid, da den skal være flyttet over inden den 1/7.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hejsa, er der nogen der ved hvordan man skal gøre når man skal have flyttet sin bil/mc til svenske plader? Er lidt presset med tid, da den skal være flyttet over inden den 1/7.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Well..løft afgiften (hvis nogen), tag den med over..indregistrér den på svenske plader, hvorefter du afmelder den på motorkontoret i DK. Det skulle vel næsten være det!? Jeg står selv og skal lave samme trick, og har derfor ikke nogen egentlig erfaring endnu. Men jeg mener der står adskillige indlæg om indførsel af bil til SE rundt omkring på Forum´et. Lav en søger...så skal du bare se! happy.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Øh. Godt svaret... Tak skal du have, det hjalp mig utrolig meget:/ Der står ikke noget på sitet ang. dette!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen...det skulle da være ret ligetil!? Henvend dig på det svenske motorkontor (kan ikke huske hvad det hedder) og indregistrér din bil. Derefter afmelder du den i DK. Skal du have noget afgift tilbage, så skal du udfylde og indsende blanket nummer 21.009 som du skal aflevere ved en besigtigelse inden udførsel af Danmark. Info hér: http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=152956&ov_id=200146 Håber det hjælper dig lidt mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommy

Hej Thomas, Du gør følgende, på den svenske side, når du har anskaffet dig en bopæl og et svanskt personnummer : (det med refundering af dansk betalt afgift har jeg nemlig ikke helt styr på) A) Kontakter Bilprovningen og bestiller tid til en "registreringsbesiktning" på www.bilprovningen.se - eller tlf. +46 0771-600 600. Benyt dig af telefonbestillingen, da det ikke er alle af Bilprovningens stationer som lave registreringsbesiktninger. Der kan være meget lang ventetid - haster det, så prøv evt. i Halmstad, selv om det er langt væk. (Malmö-Halmstad 156 km) B) Hvis ikke du kan få en tid til syn inden for ganske kort tid, så skal du hos Vägverket rekvirere et sæt prøveplader - følg dette link: www.vv.se/publ_blank/blanketter/201017_sv.pdf Når du skriftligt indsender/poster blanketten skal følgende sendes med: Bilens danske registreringsattest, faktura på bilen samt et svensk forsikringsbevis - prøv evt. Folksam, de er yderst venlige/hjælpsomme med at tegne en ansvarsforsikring/trafikforsäkring. De nævnte dokumenter skal du have tilbage, da du skal bruge dem til synet af bilen.(pladerne koster Skr. 300,-) C) Inden synet på bilprovningen fjerner du de danske plader og monterer de nye midlertidige svenske plader. Har du sendt ovenstående dokumenterr med, så gælder de nye svenske prøveplader som regel i 3 måneder, så du har altså ikke så travlt!! D) Så bliver bilen synet, og du betaler et gebyr på ca. Skr. 1800 for synet. Når det er gennemført tilfredsstillende - og de kan altså være grundige hvis det er en gammel/ældre bil - så foregår alting næsten per automatik. Du får pr. post tilsendt dine nye og blivende svenske nummerplader, monterer dem og "melder bilen i trafik" på www.vv.se - se vejledningen i samme pakke som pladerne. E) Så kontakter du igen forsikringsselskabet og meddeler at nu er bilen synet og har nummerplade og du vil gerne have en kasko/helförsäkring på din bil. (husk det nu!!) F) Vi slutter lige af med yderligere omkostninger - du modtager 2 girokort - en med en skrotningspræmie på ca. Skr. 1500 og endelig en på vägavgiften afhængig af bilens vægt og benzin/diesel. Summa summarum - hvis du skulle indføre en brugt bil i DK skulle du af med 105 % afgift op til ca. 67.000 kr. og efterfølgende 180% af beløbet derover. I S skal du derimod kun betale prøveplader, synsgebyr og skrotningsavgift = ca. Skr. 3.600,- incl moms. Der tilkommer ikke ekstra afgifter, med mindre bilen er helt ny - så forfalder der 25% moms. Velkommen til Sverige. MVH Tommy PS: Har du yderligere : tni.cs@telia.com PPS: Det haster ikke så meget med at få din bil/MC på svenske plader - når først du har sat processen igang med at anskaffe tid til besiktning og bestilt prøveplader, så er alt i den skønneste orden - du må vist nok køre på udlanske plader i omkring 14 dage efter du "flytter ind".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Undskyld jeg er langsomt opfattende, men bare for at være helt sikker - er dette den korrekte fremgangsmåde (jeg har søgt svar i de relaterede tråde, men vil blot være sikker på at jeg har opfattet det hele korrekt): MÅL: At omregistrere min danske bil til svenske nummerplader, samt få registreringsafgift retur fra Told & Skat. SAMLET PLAN: 1. Jeg udfylder først formular 21.009 og indsender til Told & Skat. 2. Jeg udfylder senere 21.016, indsender denne til Told & Skat, kommer til besigtigelse og får den endelige vurdering. 3. Jeg køber en bolig i Sverige, udfylder det Internordiske Flyttebevis og modtager mit svenske CPR-nummer et par uger senere. 4. Jeg kontakter Bilprovningen telefonisk, forklarer dem at jeg stadig har danske nummerplader på min bil og beder om en tid. De accepterer, og vi aftaler en tid. 5. Jeg aftaler så med f.eks. Länsförsäkringar, at de forsikrer min bil mens den er på midlertidige nummerplader - ellers kan jeg jo ikke give Bilprovningen noget svensk forsikringsbevis? 6. Jeg kører et par uger senere over broen med mit flyttelæs, og har danske plader på. Smutter lige ind til tolderne på svenskersiden, fremviser mit svenske CPR + dansk registreringsbevis, og beder om et sæt midlertidige nummerplader, som jeg sætter på istedet for mine danske. 7. Jeg kører dagen efter ind til Länsförsäkringar og får dem til at udstede en forsikring på min bil med de midlertide, svenske nummerplader som aftalt. 8. Et par dage efter godkender Bilprovningen min bil, giver mig en kvittering på at de beholder mit danske registreringsbevis, og jeg kører hjem. 9. Nogle dage senere dumper nummerplader + svensk registreringsbevis ind af min svenske brevsprække. Jeg bliver ufatteligt glad. 10. Jeg kører til Länsförsäkringar med det nye registreringsbevis og får nu en ny forsikring på de rigtige nummerplader. Min glæde øges betragteligt. 11. Jeg returnerer de midlertidige nummerplader til det svenske toldvæsen, og siger tak for lån. 12. Jeg kan nu indlede legemsøvelserne mhp. refusion af dansk registreringsafgift, idet jeg dukker op hos Told & Skat i Danmark, afleverer mine danske nummerplader samt en kopi af mit gamle danske registreringsbevis, plus en kvittering fra Bilprovningen om at denne har originalen. 13. Jeg får penge tilbage fra Told & Skat, og jeg drikker uafbrudt som en svamp fem dage i træk i ren og skær lettelse over at det hele er overstået. Jeg ville blive meget taknemmelig hvis jeg kunne få bekræftet eller korrigeret ovenstående forløbsopfattelse, da jeg formentlig snart - forudsat det lykkes mig at udmanøvrere evt. konkurrenter til min drømmelejlighed i Trelleborg - flytter til Sverige og skal igennem hele møllen. Tak på forhånd! Venlig hilsen, André

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte ikke noget med midlertidige nummerplader. Jeg kørte på mine danske til den dag de svenske lå i postkassen. Og så ringede jeg til forsikringen - sagde jeg skulle bruge forsikringen - de satte ikraft - tilmeldte pladerne på nettet - og så skriftede jeg mine danske ud som jeg så afleverede i DK. Man får ikke som i DK et forsikringsbevis der skal afleveres hos bilprovningen. Sagen med Told og skat startede jeg med det samme, fordi det tager op mod 3 mdr at komme gennem det hele. Det eneste de har som krav er at den afmeldes vistnok senest en måned efter den er besigtiget ( altså efter du har fået din vurdering ), så din indregistreringsbesigtigelse i Sverige skal ikke ligge for langt efter den danske besigtigelse - for så skal du lave det om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Hej Dan, Tak for tippet! Det vil faktisk sige, man i god tid - endda inden man overhovedet flytter - bør opsøge forsikringsselskabet i Sverige mhp. aftale af fremtidige forsikringsforhold... Den havde jeg helt overset! Så overlapper de to forsikringer faktisk indtil man opsiger den danske, det er jo også langt sikrere. Oplevede du det som et problem, at det svenske selskab ikke havde nogen "historie" på dig - skulle du starte på et meget dyrt trin? Jeg har blot en Volvo S-40, ovenikøbet kun 1,8. Jeg håber ikke, de flår mig for den....:-/ Tør jeg spørge, hvilket selskab du personligt kan anbefale?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Nadynka

Priser F) Vi slutter lige af med yderligere omkostninger - du modtager 2 girokort - en med en skrotningspræmie på ca. Skr. 1500 og endelig en på vägavgiften afhængig af bilens vægt og benzin/diesel. Summa summarum - hvis du skulle indføre en brugt bil i DK skulle du af med 105 % afgift op til ca. 67.000 kr. og efterfølgende 180% af beløbet derover. I S skal du derimod kun betale prøveplader, synsgebyr og skrotningsavgift = ca. Skr. 3.600,- incl moms. Der tilkommer ikke ekstra afgifter, med mindre bilen er helt ny - så forfalder der 25% moms. Velkommen til Sverige. MVH Tommy PS: Har du yderligere : tni.cs@telia.com PPS: Det haster ikke så meget med at få din bil/MC på svenske plader - når først du har sat processen igang med at anskaffe tid til besiktning og bestilt prøveplader, så er alt i den skønneste orden - du må vist nok køre på udlanske plader i omkring 14 dage efter du "flytter ind".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke forstå' date=' at det skulle være nødvendigt med prøveplader, hvis den er/har været dansk indregistreret. Iflg Vägverkets "Vanliga frågor om utländska fordon", må man køre rundt i en dansk indregistreret bil i op til et år. (Se spørgsmål/svar nr. 4 [url']http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx)
Spørgsmål 7 samme sted er interessant: 7. Jag är bosatt i Danmark, har en danskregistrerad bil, arbetar i Malmö och använder min bil dagligen till och från mitt arbete. Får jag göra det? Ja, men under högst ett år. :surprise: :surprise: Det er vel helt sikkert at han ikke får lov til at køre på svenske plader i DK når han er bosat her (ellers ville der hurtigt være mange der fik et arbejde på en svensk Kebabbar), så enten må man nu lave en lille skifteplads ude på broen ved grænsen hvor man kan stille den ene og forsætte i den anden eller også så hedder den tog efter et år. :cry: Jeg tror Vägverket har asfalt i hovedet !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Spørgsmål 7 samme sted er interessant: 7. Jag är bosatt i Danmark, har en danskregistrerad bil, arbetar i Malmö och använder min bil dagligen till och från mitt arbete. Får jag göra det? Ja, men under högst ett år. :surprise: :surprise: Det er vel helt sikkert at han ikke får lov til at køre på svenske plader i DK når han er bosat her (ellers ville der hurtigt være mange der fik et arbejde på en svensk Kebabbar), så enten må man nu lave en lille skifteplads ude på broen ved grænsen hvor man kan stille den ene og forsætte i den anden eller også så hedder den tog efter et år. :cry:Jeg tror Vägverket har asfalt i hovedet !
Utroligt de ikke har fået ændret dén sætning endnu. Den har vi undret os over for år tilbage. Under ingen omstændigheder skal VV bestemme hvor en danskboende dansker/svensker kører hen, og over hvor lang tid, i sin danske bil. Glem det! Ja...VV har asfalt i hovedet til tider. Præcis som andre statslige instanser. :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej .. Vi er pt. igang med den samme og er lige kommet hjem fra synet i Ängelholm .. Hvor den naturligvis gik igennem. Pladerne skulle komme med posten på fredag, men tänker så om man skal kontakte forsikrings selskabet för modtagelse eller når de er modtaget? Og kommer giro kort osv. fra VV helt automatisk eller skal man kontakte dem for at få dem tilsendt ? Altså for at göre opmärksom på at der er endnu en bil på vejene ? Er der nogen der ved hvilken papire vi skal sende til T&S ? .. Jeg tänker om de skal have kopi af gammel reg. attest og af den nye .. Eller skal de også bruge papire fra bilprövningen om at den er gået igennem reg. syn ? (Tilföjes: Vi har fået lavet vurdering af bilen i DK og modtaget den blanket retur der hedder 21.021 som så er udfyldt med belöb) Håber der er en af jer gäve mänd der kan hjälpe. Mvh. Camilla

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Jeg er ikke en gæv mand, men jeg kan måske alligevel hjælpe noget af vejen.. 1) Pladerne skulle komme med posten på fredag, men tänker så om man skal kontakte forsikrings selskabet för modtagelse eller når de er modtaget? Vi fik oplyst reg nr ved besiktning og fik klaret alle papirer med det samme så det var klar til pladerne..... 2) Og kommer giro kort osv. fra VV helt automatisk eller skal man kontakte dem for at få dem tilsendt ? Altså for at göre opmärksom på at der er endnu en bil på vejene ? Sammen med pladerne kommer dine reg beviser, der skal du bruge en lille kode til at påställe bilen på vv.se. Log på vv.se og vælg påställ så følger der en vejledning. Derefter kommer regninger automatisk derfra....Du kan først påställe bilen når forsikringen har accepteret dig som kunde.. så kontakt dem og få dem til at gøre det klar. Told og Fnat kender jeg ikke noget til, vores blev importeret fra Tyskland. Och så är det bara at tuta och kör:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...