Guest kenneth Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Dan, jeg prøver at få ordnet billån igennem Danske Nordea. Noget vi kunne skrive sammen om? Jeg vil meget gerne have navn og afdeling, så jeg også kan få finansieret min bil i DK. Min bankrådgiver er lidt grøn mht Sverige tror jeg, for hun siger også at man maksimalt kan have en løbetid på 5 år i sverige? Jeg syntes jeg har set lån på ihvertfald 7 år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Sæføli'. Min rådgiver sidder i medarbejderbanken men det er samme vilkår i forhold til finansiering i sverige. Min rådgiver fandt ud af hun ikke kunne sende finansieringsdeklarationen til det svenske forsikringsselskab, men fandt så også ud af at det var nok at notere i Bilbogen i Århus i Danmark. Så var pantet sikret. Din rådgiver kan prøve at ringe til medarbejderbanken i Nordea. De har da i hvert fald min sag som erfaring :-) Jeg ved ikke hvor lang løbetiden i Sverige er, men jeg kan heller ikke se at det har noget med det gældende lands regler at gøre, det må da være bankens interne politikker der er afgørende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kenneth Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Dan, må jeg få et navn og give videre? Kunne forestille mig at det gør det noget hurtigere at opspore den konkrete sag i medarbejderbanken? Enten på dig eller din rådgiver. Jeg har møde på Torsdag med banken, det er derfor jeg er lidt ivrig :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2003 Elsebeth Nordhald lokal 2595.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret November 18, 2003 Spændende læsning herinde - hvad blev afslutningen på jeres klagesager vedr. tilbagebetaling af afgift fra T&S ??? Jeg har selv en klagesag kørende på 3 måned og jeg har også modtaget det omtalte brev med at en eller anden kigger på sagen. Jeg har også talt med ham og det lyder i mine ører som om der er godt gang i syltekrukken. Jeg overvejer snart at kontakte FDM, jeg er overbevist om at T&S bevidst vurderer biler til eksport lavere end ved import - de havde i hvert fald svært ved at skjule det ved besigtningen. Så hvor langt er i ??? På forhånd tak ;-) /Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2003 Jeg har faktisk tænkt mig, at tage kontakt til T&S i denne uge. Jeg har endnu ikke hørt noget, siden jeg fik deres bekræftelse på modtagelse af klagen 5. september. Hvis de ikke er til at hugge og stikke i, vil jeg absolut gå videre med sagen. Det skal de i hvert fald ikke ha' lov at slippe afsted med!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2003 Nope, heller intet nyt her, men jeg er også længere nede i bunken end Allan hihihi... Så jeg venter lidt endnu :-) og lader jeg gøre arbejdet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kenneth Anmeld indhold Besvaret November 22, 2003 Hej Dan Jeg har nu fået det afklaret mht til banken. Du har kunnet låne pengene fordi du er medarbejder i banken, se nedenfor. Det er efter min mening helt acceptabelt at man "stoler" mere på en medarbejder end en kunde... Hej Kenneth Jeg har talt med Elsebeth i vores medarbejderbank. Hun oplyste, at hun muligvis ville lave billån til en "kollega" med pant i bilen, registreret i bilbogen. Man kan godt, men pantet har ikke reel værdi. Det kan jeg ikke overfor dig, idet pantet ikke har reel værdi. Dine stempelpenge og afgift vil derfor være spildt. Billån ville derfor p.t. skulle laves via Nordea i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2003 Nu har jeg fået et svar fra den ansvarlige sagsbehandler. Du kommer nok til at vente lidt længere end mig, da jeg klagede før dig, Dan... Her er svaret: "Jeg har fået din e-mail af 20. november 2003 til besvarelse. Din sag afventer, at jeg kommer ned til den i en bunke på ca. 100 sager. Jeg skal være den første til at beklage, men der er for tiden en ophobning af klagesager. Jeg håber du kan få et forslag til afgørelse inden for ca. 3 måneder." Med den vurdering de gav på min bil og hvad jeg siden har hørt om fremgangsmåden, er jeg ikke overrasket over svaret og antallet af klager! Jeg vil afvente næste svar, hvornår det så end kommer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2003 Allan > Puha - stakkels den sagsbehandler der sidder med opgaven.... Ja, jeg må vel bare være tålmodig. Kenneth > Som i mange andre virksomheder er der forskellige fordele ved at være ansat. En SAS medarbejder flyver fx. vildt billigt rundt i europa mens jeg må betale i dyre domme for samme transport. At Nordea havde finansiering af biler i udlandet (en bil som de allerede havde finansieringen på INDEN den blev eksporteret) som et "personalegode" vidste jeg ikke og jeg beklager at jeg fik dig vildledt. Jeg er ret sikker på at det ikke har noget at gøre med om vi stoler mere på medarbejedere end kunder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2004 Så fik jeg en afvisning på min klage. Ingen yderligere afgift til mig. MEN.... ikke et eneste argument der reelt behandler min klage. En kort snak om at man har taget hensyn til markedet og DAF-kataloget og tidligere vurderingen. Ikke et eneste konkrete eksempel, DAF kataloget siger en del mere, og at de har vurderet som de har tidligere er jo ikke noget værd hvis de vurderer forkert og markedet ændrer sig. Det er min påstand at de ikke har vurderet en eneste Vectra 2,2 i de sidste 3 for den sælges næsten ikke, og derfor eksporteres den jo endnu mindre. Så jeg må på den igen og klage over afgørelsen af min klage :-) I hører nærmere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2004 Det var trist at høre. Til gengæld bør jeg jo så også snart få et svar...! Det overrasker mig ikke, at de ikke begrunder det. Jeg har dog siden set et par tilsvarende biler som min til salg, som ligger noget højere i pris. Det kan jeg forhåbentlig bruge i det videre forløb. Jeg vil være meget interesseret i at høre, hvad næste trin er mht. at klage, da noget tyder på, at jeg sikkert heller ikke vil være tilfreds med deres svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret March 9, 2004 Har også fået afgørelsen på min klage - efter næsten 6 mdrs behandling !!!! Fik medhold for ca. halvdelen af det beløb jeg manglede, men afvist resten på baggrund af dårlig stand. T&S påstår at bilen har en bule i forskærm som den ikke har og aldrig har haft. Med til historien høre, at jeg stadig ikke har set vurderingsmandens notater eller sagsgang overhovedet. I sidste ende står jeg nu med en afgørelse man reelt ikke kan klage over - du kan kun klage over metoden eller fremgangsmåden sagen er kørt på og helt ærligt - det kommer man ingen steder med. Det system er sygt, det er min klare opfattelse at TogS med fuldt overlæg vurderer biler til eksport lavere end identiske biler til import. Ydermere vælger de bevist at nedprioritere opgaven så klageprocesser bliver forhalet til det uendelige. Sorry bare lige lidt galde herfra, man burde gå til FDM eller lign. /Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper08 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2004 Hej med jer Den udregningstabel der er på toldskat.dk hvor man kan se hvad man får sin bil ved at føre den ud af landet, giver den et realistisk prisbillede? Hvad koster det totalt at indføre en brugt bil, altså til den står på gaden fuldt lovlig køreklar, til sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2004 Jeg har ikke formuleret min klage endnu, men jeg vil helt klart true med at gå til domstolene. Jeg mener at min daværende resthjælpsforsikring på bilens kasko burde kunne føre sådan en sag for mig, og så koster det selvrisikoen på omkring 2500 kr. Det vil jeg gerne ofre på den sag. Jeg fik et afslag på 1000 kr for et stenslag og en ridse i skærmen. Det er fair nok, men når de sætter min endelige kontante udbetaling til ca 20.000 kr for lidt, så er det sgu ikke i orden. Og det værste er næsten at de selv skriver at de har kigget i DAF kataloget, ligesom jeg har. Og der står den til ca 16.000 kr højere. Nå, men jeg må igang med brevet, til både retshjælpsdækningen og til T&S. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret March 11, 2004 "Hvad koster det totalt at indføre en brugt bil, altså til den står på gaden fuldt lovlig køreklar, til sverige?" Med risiko for mindre erindringsforskydninger ... Registreringsbesiktning hos Bilprovningen SEK 1870 (min bil var så ny, at man ikke foretog egentlig syn af bilen - ellers kommer der et tillæg for det - vistnok et sted omkring SEK 400 - 500) Skrotningsavgift - SEK 1500 - forstå det eller ej - de penge skal bare betales. Nummerplader - cirka SEK 150! Så har du indført bilen - men der skal selvfølgelig betales vægtafgift, som er meget billig for benzindrevne biler og noget dyrere for dieseldrevne - og endelig forsikring. Men - det er ikke specielt for en importeret brugt bil - det skal betales under alle omstændigheder. Der kan dog for visse dyre/eksotiske biler blive tale om ekstraomkostninger for forsikring. Når du en gang skal sælge din bil kan du blive mødt af nye udfordringer - din bil vil af gode grunde ikke være "svensksåld" - det kan gøre det sværere at give den i bytte hos en forhandler. Jeg har selv "importeret" en Hyundai Getz fra 2002 - helt uden problemer - bare lidt bureaukrati. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret March 12, 2004 Dan ! - jeg er klar til at støtte op hvis du vil gå via domstolene. Hvis du kan få din retshjælpsforsikring til at dække, deler jeg gerne selvrisikoomkostningerne med dig. Så hvis du får afslag på din næste klage (om en 3 mdrs tid...) og stadig vil gå videre, så smid mig en mail på msoprivate@hotmail.com /Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2004 Dan: Jeg vil også gerne støtte dig, men.... ...først vil godt vide, hvordan min egen sag går allerførst og det ved jeg ikke endnu. Hvis jeg ikke har fået et svar i løbet af næste uge, vil jeg tage kontakt til sagsbehandleren igen. Umiddelbart kan jeg ikke se sammenhængen i den rækkefølge, klagerne bliver behandlet i...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2004 Så er det vist på tide at genoplive denne tråd... Jeg har omsider hørt fra Told & Skvat, som vil give mig 1/3 tilbage. Det vil tage for meget plads og tid at gengive deres begrundelser, som efter min mening ikke er rimelige. Jeg har siden fundet et par tilsvarende modeller til salg i DK hos private, som ligger over forhåndsvurderingen på min, så det er et af de modargumenter, jeg har givet dem. Nu er spørgsmålet bare, hvor lang tid det tager for dem, at behandle mit svar denne gang................... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2004 Så har jeg modtaget deres endelige svar. De vil totalt set give mig 1/3 af forskellen mellem forhåndsvurderingen og den endelige vurdering, dvs. de har ikke ændret noget i forhold til den foreløbige sagsfremstilling :-( Dan: Fik du gjort noget ved din sag??? Nu er der jo - som tidligere nævnt - reelt ikke flere klagemuligheder, så det vil jeg være meget interesseret i at høre mere om. Der er iøvrigt en artikel her om en person, der har haft problemer med import http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageid=251005 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2004 Jeg har sendt en meget lang og - syntes jeg selv - meget veldokumenteret klage for flere måneder siden, og jeg fik igår et brev om at de skulle bruge en kopi af min oprindelige slutseddel. Den får de så. Sikkert for at se om de kan se et eller andet de kan hænge sig i. Så jeg er endnu ikke nået videre. Min retshjælpsforsikring dækkede ikke sager mod offentlige instanser - så der var ingen hjælp at hente der. Så nu afventer jeg lige deres svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2004 Jeg går ikke ud fra, at du har hørt mere, Dan? Jeg har gjort op med mig selv, at jeg ikke orker at gøre mere ved min sag, da den ligner en blindgyde. Så jeg må stille mig tilfreds med, at jeg dog fik 1/3 ud af at klage. Og hvis jeg skulle importere bilen til DK en dag, står jeg vist med nogle ret gode argumenter for en lav afgift...men med T&S ved man jo aldrig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2004 Jeg fik en blank afvisning af min anden klage i lørdags, så jeg har henvendt mig til en advokat. Jeg skal lige have sendt ham papirerne så han kan se hvad hans umiddelbare vurdering er. Så vender jeg tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2004 Det er jo desværre ikke så overraskende. De skal vist bare ha' afsluttet sagerne hurtigtst muligt, når de kommer i "2. runde"... Jeg håber, at advokaten kan finde noget brugbart for dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2004 Advokaten mente at sagen var tynd fra Vurderingsmyndighedens side, så nu går der en klage afsted til Told og Skat efter råd fra Advokaten som overtager sagen. Evt. retssag skal der tages stilling til derefter, da det så bliver i landsretten ( = kæmpe udgifter ved tab ) Jeg vender tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites