Jump to content
Guest thygesen

Importering af EGEN dansk bil

Recommended Posts

Guest martin

Hej Dan Respekt til dig for at du gider bringen sagen videre. Jeg har forlængst opgivet og lagt det bag mig. Jeg vil gerne bakke op om en eventuel sag, men hvis jeg var dig bør man overveje konsekvenserne nøje. Hvis Told og Skat taber en sådan sag vil den skabe precedens for et hav af sageer, og måske en gang for alle slå fast at der mere eller mindre bevidst vurderes biler laver når de går ud af landet end når de går ind. I sidste ende vil det betyde store omkostninger for staten økonomisk og administrativt, da hundredevis af sager skal gå om hvis du får medhold. En sådan sag vil blive lang da den måske kan ankes til højesteret, så du har nok ret i at advokat omkostningerne vil blive meget store. Men hvis du eller din advokat har brug for en støtte sag siger du bare til så skal jeg sende dig forløbet i min sag. Held og Lykke ! Mvh Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige for at holde jer ajour, så er sagen stadig igang. Min advokat har fået brev fra Told og Skat at de anerkender klagen og vender tilbage når de har hørt vurderingsmyndigheden. Og deres sagsbehandlingstid kender vi jo allesammen :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg endelig svar på sagen fra min advokat. Og jeg "tabte" sagen. Told og skat, som er den overordnede myndighed, har haft sendt min klage til...ja hvem tror i... selvsamme vurderingsmyndighed og samme personer som to gange tidligere har afvist mine påstande. Og ifølge min advokat er eneste mulighed nu at gå i landsretten (som koster en bondegård) uden mulighed for at få nogen omkostninger refunderet medmindre sagen vindes 100 %......... Så mon ikke de i vurderingsmyndigheden ved at folk er nødt til at gå i Landsretten for at få noget igennem, siden de endnu engang ikke har realitetsbehandlet min sag, men blot henvist til at de ikke mener den var mere værd (uden dokumentation iøvrigt) Så held og lykke hvis andre vil forsøge sig - jeg møder gerne op i Landsretten og hepper på jer :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Ikke registreret

Hej Dan. Det var ærgerligt, at det ikke lykkedes dig at komme videre, selv om sagen virkede oplagt. Desværre kan deres behandling af sagen ikke overraske, men det er utroligt, at man kan ha' et system opbygget på den måde! Jeg møder såmænd også gerne op og hepper, hvis nogen vælger at gå hele vejen ;-) Det er iøvrigt lidt pudsigt, jeg kan se, at mine tidligere indlæg under dette emne er havnet under Swoop's navn :-) Allan C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Import af GAMMEL dansk bil Jeg har en gl. bil fra 86' på danske plader som jeg tænkte på enten at skrotte eller også importere her til sverige. Men hvordan forholder det sig med at få afgiften tilbage hvis bilen ikke bliver godkendt i bilprovningen? Og kan man overhovedet få nogle afgift penge tilbage på en så gammel bil, der nok højst kunne vurderes til kr. 10.000,-? Måske jeg kan få mere ud af det hvis jeg importere den her til sverige og får lidt afgift tilbage end hvis jeg bare skottede den eller solgte den i dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sniperman: Nej, der er ingen penge at hente på din gamle bil. Jeg mener (vurderings)grænsen går omkring 16-17.000, for at du skal kunne få nogle penge tilbage i afgift (jeg kan desværre ikke huske tallene præcis - jeg undersøgte det også, da jeg flyttede hinsidan...og ville have min gamle Corolla på svenske plader. Der var ingen penge at hente, og jeg kørte derfor i den i ni mdr på danske plader i SE). Og du kan godt regne med at din bil bliver vurderet LAVT, når det er Told&Plat der skal af med penge. *suk*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites