swoop 0 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2003 Dan: Var der nogen særlig forskel mellem forhåndsvurderingen og den endelige vurdering? Jeg var ikke tilfreds med forskellen mellem de to beløb, så jeg har klaget over afgørelsen. Derfor vil jeg gerne høre om andres erfaringer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2003 Min forhåndsgodkendelse var på 95.000 kr og deres endelige forslag var 100.580 kr. Så den steg lidt. Men de havde sat min handelspris til 203.000 kr ( forhånd var 195.000 ) og det syntes jeg er alt for lidt. Mener den bør være omk´ring 220.000, så jeg har såmænd også klaget. Det koster ikke noget gebyr, så det er jo skørt ikke at gøre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2003 Jeg er ikke overrasket over deres fremgangsmåde, selv om det ikke hænger sammen med mediernes beskrivelse af, at det er en god forretning at eksportere nyere og specielle biler. Jeg vil selvfølgelig gerne høre, hvad det ender med for dig. Jeg skal nok sige til, når jeg har fået et svar fra dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2003 Så kom checken allerede. Der er kun gået 2 uger siden jeg afmeldte, så det er jo kanon. Så venter jeg bare på klagesagen. Spænende om det bliver til noget. Argumenterede min røv i laser... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2003 Jeg modtog et brev i fredags, hvor de skriver, at de har modtaget min klage og har sat en person til at vurdere den. Jeg vil "snarest" modtage en sagsfremstilling, som jeg så kan kommentere... Så jeg er egentlig ikke blevet så meget klogere på situationen! Jeg mener faktisk også, at der ifølge dem højst går 3 uger efter den er afmeldt til pengene udbetales. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2003 Du er sgu lidt foran hele tiden Allan, men det tyder jo på at det så bliver taget i rækkefølge :-) Nu har jeg nemlig også modtaget brevet om at en gut er sat på min sag, og at jeg hører nærmere når de har kigget på det. Tænk at der skal gå så lang tid fra man klager til de finder ud af at skrive til en, at nu kigger man på den. Hmm, spændt på udfaldet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2003 Jeg prioriterer nogle ting højere end andre :-) Det er vist snart 4 uger siden, jeg modtog bekræftelsen på, at de havde modtaget min klage og de skrev, at jeg "snarest" ville høre fra dem. Så har de jo ikke lovet for meget... Har haft for travlt til at forhøre om, hvornår der sker noget, men hvis jeg ikke har hørt fra dem i løbet af næste uge, må jeg vist hellere tage kontakt til dem. Så kan jeg forhåbentlig vende tilbage med flere oplysninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret October 11, 2003 Hejsa, Jeg er selv ved at eksportere min bil og få afgift tilbage fra DK. Bilen gled fint igennem registreringsbesiktning i onsdags, og jeg fik den Svenske registreringsattest og pladerne i fredags. So far so good... Men på bilprovningen snuppede de min danske registreringsattest! Er det normalt!? Og (hvornår) kan jeg regne med at se den igen!?!? Jeg kan måske få svært ved at afregistrere bilen i DK uden den danske registreringsattest eller hur!?!? Og på toldskat.dk står der at den danske registreringsattest, påtegnet at bilen er afmeldt, skal bruges som dokumentation når man skal have afgiften tilbage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 12, 2003 Hejsa, du får ikke din reg. attest at se igen, og du skal heller ikke bruge den til at afmelde din bil. På motorkontoret skal du bare aflevere dine plader og bede om en kvittering, for at den er afmeldt. Desuden fik du vel en kopi af din reg. attest med et stempel fra den svenske myndighed! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret October 12, 2003 OK, så kan jeg vel bruge kvitteringen fra Motorkontoret som dokumentation. Jeg fik ingen kopi af den gamle registreringsattest fra bilprovningen. Deadline for indlevering af dokumentation udløber på onsdag, så jeg er lidt stresset. Jeg kan lige se at jeg står med en bil på svenske plader og en lang næse fra T&S, fordi der er en eller anden formalitet jeg har overset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 12, 2003 Hm. du fik vel nogen papirer på at du har fået din bil indreg. i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret October 12, 2003 Hos bilprovningen fik jeg kun en besiktningsprotokoll hvor der står at bilen blev godkendt. Og så dumpede den svenske registreringsattest og de svenske plader ind af brevsprækken i fredags. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2003 Det må vel være fint, når de kan se stelnummeret på den svenske registreringsattest. De har jo sagsakterne fra vurderingen af bilen. Spiff, da du modtog nummerpladerne, fik du så også kontrolmærkerne til dem eller skal du først lave "påställning" af bilen, hvorefter de sender dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret October 12, 2003 Jeg fik ikke nogen klistermærker med i pakken, nej. Bilen er endnu ikke forsikret. Jeg sælger bilen i Sverige ASAP. Min plan var at det skulle være den nye ejer som "påställde" bilen. Men jeg kommer vist ikke uden om at skulle gøre det selv - Der står på registreringsattesten at ejerskifte tager op til 10 dage, og at det er sælgerens forsikring der dækker indtil da. Så jeg må tegne en forsikring for den uges tid det nok kommer til at tage . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2003 Jeg kan da lige komme med det indspark at da jeg tilmeldte min bil i Sverige ( efter at have været hele halløjet igennem ) så blev min bil automatisk også afmeldt i DK. Godt nok var jeg nede og aflevere plader og få kvittering for afmeldelse i Danmark efter at jeg 2 dage tidligere havde meldt den til i Sverige( også uden reg.att. for den beholdte svenskerne, hvilket er helt normalt ) men allerede da jeg kom hjem samme dag lå der vægtafgift retur fra DK. Så der må være en kommunikation fra Sverige til DK når der sker tilmelding. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret October 14, 2003 Mange tak for inputs! Der var ingen problemer hverken med indlevering af nummerplader eller dokumentation over for T&S. Og T&S viste sig heldigvis fra sin forstående side - Bilen skulle i princippet have været afmeldt i DK inden for 1 md. fra vurderingsbesigtigelsen. Men det så de heldigvis stort på da jeg afleverede dokumentationen i går. Så nu er bilen på Svenske plader og videresolgt til en Svensker! Så mangler jeg bare at T&S sætter nogle penge inde på kontoen, så jeg kan få mig en anden sjov øse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2003 Og hvem har du så lige solgt til ? Jeg kan sgu ikke komme af med min importerede bil. Alle Volvo-forhandlere siger nej tak til importerede biler, så jeg må nok ud og sælge privat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret October 17, 2003 Jeg solgte den til en svensk kvinde fra Helsingborg. Jeg fik kun 2 henvendelser på bilen (Peugeot 206 1,4 XR), så jeg var måske lidt heldig. Du kan annoncere gratis med billeder på www.byt.se i en måned. Ellers er der også blocket.se. Hvis du ikke allerede har fået den over, skal du lige være opmærksom på de udgifter der er forbundet med at eksportere den (besigtigelse+skrotningsafgift). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2003 Jubii - så blev den sgu solgt. Jeg har den herovre, og endelig var der en Volvo forhandler som bed på, fordi jeg har haft bilen fra ny i Danmark og har alle papirer på den. Så endelig fik jeg min brugte Volvo S80 T6 med 272 Heste - inden tuning.. :-) kan slet ikke vente på at det bliver den 8/11 hvor vi bytter..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 24, 2003 Kanon godt gået Dan. Du bliver sikkert også mere glad for S80èren ikk? Og forresten vi er en højest 15-20 stykker herinde fra forummet der gerne vil prøve en tur når du får den...ikk?..ikk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest imad Anmeld indhold Besvaret November 14, 2003 Er der nogen der ved om man kan få registreringsafgiften tilbage selvom ens bil er finanseret, dvs. pant i den?? Blander Told og Skat sig i det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret November 14, 2003 Jeg havde ingen problemer med T&S. Men jeg indfriede også mit billån dagen inden jeg afleverede nummerpladerne. Dvs. du kan i hvert tilfælde godt få den vurderet, få den synet i eksportlandet osv. Der gik 2 uger fra jeg indleverede dokumentation til pengene fra T&S stod på kontoen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2003 Jeg tror det kommer an på, hvor du har den finanseret, om de ønsker at finansere end bil til en der ikke bor i landet. T&S burde ikke være noget problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest imad Anmeld indhold Besvaret November 16, 2003 Bilen er allerede finanseret men jeg tror heller ikke jeg får problemer med finanseringsselskabet, men var ikke sikker på Told & Skat.. Men jeg håber det går iorden.. Tak for hjælpen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Der er ingen forbindelse mellem Told og Skat og ens private finansieringsselskab. Finansieringsselskabet blander sig i teorien først i det øjeblik at du afmelder bilen og/eller kaskoforsikringen. Før ved de ingenting. Mit selskab er Nordea og de ventede bare på at processen var overstået og da den så var på svenske plader - tog de bare pant i den igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites