Jump to content
Guest thygesen

Importering af EGEN dansk bil

Recommended Posts

Guest thygesen

Hejsa.. nu har jeg søgt lidt rundt omkring, men har ikke kunne finde noget om dette emne.. Er der nogen der har erfaring med, at tage deres egen bil med til Sverige, det vil sige: afmelde den danmark og få registreringsafgift tilbage, melde den til i Sverige og betale registreringsafgift der.. kan det betale sig??? En anden ting er der nogen der har nogle gode sider til at finde motorcykler??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thygesen

Hejsa.. nu har jeg søgt lidt rundt omkring, men har ikke kunne finde noget om dette emne.. Er der nogen der har erfaring med, at tage deres egen bil med til Sverige, det vil sige: afmelde den danmark og få registreringsafgift tilbage, melde den til i Sverige og betale registreringsafgift der.. kan det betale sig??? En anden ting er der nogen der har nogle gode sider til at finde motorcykler??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Hvis det er en brugt bil kan det med stor sandsynlighed ikke svare sig da den registreringsafgift du får tilbage ikke gør din bil tilsvarende billig til det du ville kunne købe en ligende model til i Sverige. Er det derimod en ny bil kan det højst sandsynlig godt kunne svare sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Til CSA: Du har delvis ret. Men du glemmer at man i beregningen om det kan betale sig, også er nødt til at tage salgværdien af sin danske bil med. Oftest vil det være en rigtig dårlig pris man får for sin bil, ved salg til forhandler uden man køber anden bil. Kan man let sælge til privat, kan sagen selvfølgelig være en anden. Til Thygesen: jeg har samlet lidt links på http://www.hinloev.dk/sverige der er til diverse sider, deriblandt nogle søg mc sider.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Christian: Prisen den tilbagebetalte afgift beregnes udfra, er SALGSPRISEN som en FORHANDLER ville kunne sælge bilen for. Ikke den pris DU får for den. Jeg sidder selv og er igang med at skulle lave samme "nummer". Og min bil er en gammel Toyota fra ´88, som ca. har en forhandlerpris på 30-35.000 idag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Til Gio: Ja og ??? Det er jo ikke det jeg skriver. Men hvis man vælger ikke at tage sin bil med til Sverige, så er man jo nødt til at sælge den i dk. Og hvis man skal sælge til forhandler uden at købe anden bil, vil prisen man får med stor sikkerhed være elendig. Derfor skal dette tab også tages med i beregningen. Og er tabet meget stort, ja så kan det godt betale sig at beholde bilen, med henblik på at "flytte" den til Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du misforstår mig, Christian. Jeg er græsk-katolsk overfor hvad pris DU får for din bil ved salg. Vi snakker om hvad FORHANDLEREN kan/vil sælge bilen til. (Selvfølgelig indenfor de rammer som en given model/årgang bliver solgt til af forhandlere). Og hvis min bil er 15k værd ved privat salg, og 30k hos en forhandler (grundet forhandleren skal tjene penge på at sælge bilen igen), så er der da en forskel! Du skal jo netop ikke kigge på hvad du kan få for den, men hvad din tilbagebetalte afgift beregnes udfra. Og den beregnes netop ikke ud fra DIN salgspris. Gør jeg mig forståelig nok nu? happy.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Nejnejnej Gio. Det er ligepræcis IKKE det vi snakker om. Det er det DU er begyndt at snakke om. Ja, tilbagebetalingen af afgiften er en faktor. Den har CSA nævnt. Så siger jeg at der er en ekstra faktor, for at man kan lave en realistisk beregning. Den faktor er salgsværdien af ens bil, hvis man vælger at sælge den. Denne værdi har intet med afgiftsberegningen at gøre. Jeg er udemærket klar over hvordan tilbagebetaling af afgift foregår. Men det er netop IKKE det er humlen her. Humlen er: at CSA siger at det ikke kan betale sig at tage sin danske bil med til sverige. Og til det svarer jeg: At man også er nødt til at kigge på hvad man nu kan få for sin danske bil, hvis den skal sælges i dk(og det skal den jo, hvis man ikke vil have den med) Og nu siger du at man ikke skal kigge på salgsværdien af ens bil??? Det skal man sqda hvis bilen skal sælges. Eller du er måske ligeglad om bilen bliver solgt til 5 kr eller 200.000 kr??? Jeg syntes ellers jeg fik forklaret mig godt nok. Hvis ikke den er der nu så prøv at læs CSA's indlæg og så derefter mit igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg bare er glad for at jeg kan få mere tilbage i afgift for min bil ved overførsel, end jeg kunne få ved at sælge den. Og så stadig kunne køre i den i Sverige. Måske dette har gjort mig blind...LOL happy.gif Det skal dog lige siges, at jeg ikke har fået papirerne retur endnu. Mine oplysninger er et skøn, afgivet af en ven som har afgifts-løftet flere biler. Også gamle modeller som min. Og jeg må indrømme jeg egentlig ikke kalkulerer med noget...så kan jeg kun blive glædeligt overrasket. Utroligt som en diskussion kan blive ødelagt af folk der ved hvad de snakker om! ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jimmy

Jeg har selv undersøgt sagen, og på www.toldskat.dk Står der faktiskt alt hvad man skal vide. det er et punkt der hedder Tilbagebetaling af registreringsafgift. Man skal afmelde bilen, og få den vuderet. Der kommer vist så 2 bilhandlere og en fra Told & Skat. Man skal ca regne med at få 50% af bilens værdi tilbage. Altså bliver den vuderet til 200.000 så regn med at få en check på ca. 100.000.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Til Gio: Ja, det var jeg ikke sad.gif Jeg tabte en bondegård på at sælge en dyr bil i dk. 1½ måned derefter kom reglen med at man kunne få tilbagebetalt afgiften, ved udførsel af køretøj. Pispis, for mig sad.gif Men heldigvis godt for alle andre i fremtiden, og da kun en rimelighed i mine øjne. Jeg kender iøvrigt også en gut der skyder biler i den billige ende ud af landet i strid strøm, da der er penge i skidtet. Det kan man jo så diskutere om det kan være rimeligt, men det vil jeg lade være med happy.gif cs

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa... Jeg overvejer selv at lave tricket med min 206'er fra 2000. Man kan indsende et skema til Told&Skat der hedder "Foreløbig værdiansættelse af køretøj" og få et foreløbigt svar tilbage. Det koster ikke noget. Hvis man derefter ønsker at gå videre skal man bestille tid til en besigtigelse hvor 3 personer (1 fra T&S og 2 udpeget af FDM så vidt jeg ved?) bedømmer forhandlerprisen. Regnestykket for min 206'er ser således ud: Godtgørelse af registreringsafgift: 61.350 15% Reduktion: 9.202 Godtgørelse i alt: 52.148. Privatprisen på min bil ligger på omkring 100-105DKK. Dvs. hvis jeg kan sælge den for mere end 55DKK i Sverige, kan det nok godt betale sig. Men jeg kunne forestille mig at det er en lidt svær bil at sælge. Småbiler er jo forholdsvist meget dyre i Sverige, sammenlignet med DK. Hvorfor købe en 206'er, når man kan købe en Golf til næsten samme penge? :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brianseerup

Hej alle hvi sjeg nu køber en bil i dk til fx. 100000 kr og tager den med til sverige, hvor meget er reg. om momsen så på ved ankomst til sverige vh brian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa. Jeg har netop modtaget den foreløbige vurdering retur fra Told og Skati DK. De fastsatte min handelspris til 195.000 hvilke giver mig ca 95.000 kr retur i afgift. Jeg ringede og spurgte hvorfor den var sat så lavt, da alle en bil af samme type ( en vectra ) sælges til mellem 220 og 230 tusinde. De oplyste at den sagtens kunne blive fastsat højere ved selve besigtigelsen. Så nu vil jeg drage afsted og få den besigtiget. Jeg har forsøgt at sælge herhjemme men ingen har budt på 202.000 kr som jeg vil sælge for. En svenske forhandler har budt mig 125.000 SKR hvis jeg køber en hos ham, så for mig kommer det sådan ca til at betyde at jeg får ca 10-20.000 kr mere ud af det end hvis jeg solgte i ren handel derhjemme ( afhængig af den endelige T&S vurdering ) Og så har jeg derudover også en ny(brugt) bil. Kan nogen bekræfte mig i, at indreg. til Sverige alene er en tidsbestilling ved Bilprovningen, at betale 1770 SKR, køre hjem og afmelde i danmark, og så sætte de svenske plader på ? Det lyder da næsten for nemt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja...jeg er også interesseret i lige at få bekræftet proceduren på indførsel af DK-bil til SE. Jeg har fået papirer retur fra T&S, med et estimeret beløb jeg kan få tilbage i afgift. Så nu skal jeg jo egentlig bare forevise bilen for T&S, og så have den afmeldt i DK og smidt over på svenske plader.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Så vidt jeg har fået at vide, koster det 1770 sek at få bilen besiktiget og hvis det er i orden, betaler du (vist nok) 120 sek for nummerpladerne. Så er bilen lovlig i Sverige :-) Dan, jeg vil meget gerne vide, hvordan det går med vurderingen af din bil, hvis det er inden 1/7, da jeg har en bil, som skal vurderes den dag. Jeg har iøvrigt lige forsøgt at finde ud af, hvad forsikringen vil koste og den endte hos If på 18250 sek for en halvforsikring!!! Til gengæld er mit personnummer ikke registreret ifølge bl.a. länsforsikringer, så det skal jeg lige ha' undersøgt nærmere. Jeg mangler også at finde ud af, hvor lang ventetid der er på at få besigtiget bilen i S.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Min bil skal først besigtiges den 3 juli :-(.. Så der kan jeg ikke hjælpe. Jeg har fået tid hos Bilprovningen den 6 august i Malmø ( Ystad laver ikke længere disse besigtigelser i følge dem selv pr tlf. ) Jeg får besøg af en "assurandør" fra Folksam i den nærmeste fremtid, og er også spændt på hvad forsikringen kommer til at koste. Har som trumf at jeg kan flytte både indbo og husforsikring over til dem også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Besigtning Hvis I ikke kan vente til jeres fastsatte besigtningsdatoer, kan man køre op og stille sig i chancekø. Jeg gjrode dette med min mc, og efter 2 timer kom jeg til. Alternativet var at vente til midt i Juli.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest m.stilling

Meg hensyn til Bilprovningen har jeg gjort det at jeg bad dem ringe mig op hvis de fik et afbud, det resulterede i at jeg kom til på mindre end en uge - jeg har stort set ingen tålmodighed og da slet ikke når det handler om at få bilerne på gaden. Det giver pote ind imellem at presse lidt på med den store gulvviolin også i sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Thomas Jeg bor i Malmö, men der er flere bilprovningar i Malmö, så det er bare at finde den nærmeste. Tidligere boede jeg i Eslöv, hvor det er let at komme til, som Peter K også skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er bilen besigtiget i Danmark, I Sverige, Svenske nummerplader er sat på, og brevet fra Told og Skat om returafgift er modtaget. I dag afmeldes Fars dyt i Danmark, og indenfor 3 uger skulle shecken på afgift ligge der. Forsikret i Länshem til 6800 SEK, med en fed rabat på Villa/Hem for at samle. Koster 3447 for den forsikring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...