swoop 0 Anmeld indhold Skrevet January 7, 2003 Jeg er så småt ved at finde en lejlighed i Malmö og vil gerne ha' min bil med fra DK. Da den er fra 1990 og ikke har katalysator, skal jeg ha' afklaret, om den kan godkendes i Sverige. Det er ikke lykkedes mig, at finde noget på nettet om krav til import af biler på dette område, så hvis der er en i dette forum, som ved noget om det, vil jeg gerne høre nærmere. Mvh. Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2003 Jeg er så småt ved at finde en lejlighed i Malmö og vil gerne ha' min bil med fra DK. Da den er fra 1990 og ikke har katalysator, skal jeg ha' afklaret, om den kan godkendes i Sverige. Det er ikke lykkedes mig, at finde noget på nettet om krav til import af biler på dette område, så hvis der er en i dette forum, som ved noget om det, vil jeg gerne høre nærmere. Mvh. Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2003 Hej Allan... Jeg så et svenskt motorprogram her i julen, hvor en russisk produceret 4-hjulstrækker skulle prøve at godkendes til kørsel i sverige! Det kunne den ikke, da den ikke var forsynet med katalysator. Har ikke lige haft tid til at gå det igennem, men du kan selv prøve at kigge på bilprovningen.se, det er svenskernes svar på vores synshaller. Ret sikker på at du skal have lavet store & dyre modificeringer med din bil for at få den godkendt i Sverige. Sælg den i Danmark, køb en nyere og bedre model i Sverige for de samme penge!! Held & lykke Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 8, 2003 Hej Allan BC Du kan godt "udføre" din Danske bil og få afgiftpengene igen. Men det beror på et skøn, ligesom når du importerer en Tysker til DK, og du ikke aner hvad den koster før du faktisk får girokortet. Ydermere fratager de dig et "gebyr" som jeg har fået oplyst er i nærheden af 16% for ulejligheden. Derudover er det jo sikkert et papirhelvede. Og så skal du hele importguiden herinde igennem og se hvordan du får den besigtiget herovre. Er bilen eks. sænket og det ikke er fabriks sænkning er den ike original, og så skal du tilbagebringe den i originalstand og gen-synes. Ydermere er der 4 ugers ventetid for private i synshallen til besigtningen første gang, og du skal have alle vognpapirerne. Sælg den i DK, og køb noget andet herovre istedet for. Kig engang på bytbil.se eller bilweb.se og se om ikke du kan finde noget fornuftigt i samme prisklasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest csa Anmeld indhold Besvaret January 9, 2003 www.bilannonser.se er også et godt bud, men det er mest privatsalg. /Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest allanbc Anmeld indhold Besvaret January 10, 2003 Tak for svarene. Bilen er original (ikke sænket osv.) og jeg har overvejet muligheden for at få afgift tilbage, sætte svenske plader på og når jeg så har fundet en anden bil, bruge den jeg har nu til at køre race med Alfa-klubben på de svenske baner. Det ville være en billig måde at få muligheden for det. Men nu har jeg i det mindste fundet ud af, at jeg kan køre lovligt på danske plader i Sverige i et år, så længe jeg arbejder i DK. Hvad det så ender med, ved jeg ikke endnu... AllanBC Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene Anmeld indhold Besvaret January 10, 2003 Her er en adresse hvor du kan se lidt om reglerne http://www.ore.vv.se/Fordon/importEU.htm#handling2 Der er lempeligere vilkår hvis man importerer bilen som flytsak. Min danske bil skal besigtiges på fredag, den er fra 1990 og har ingen katalysator. hvis de mod forventning ikke kan godkende den, skal jeg søge bilregistret om dispensation. Jeg giver en melding om hvordan det er gået på fredag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2003 Hej Lene. Jeg håber, det går nemt for dig og glæder mig til at høre nærmere om resultatet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene Anmeld indhold Besvaret January 16, 2003 Hej Allan Sorry! Jeg fik et tilbud på en svensk bil igår, som jeg ikke kunne modstå. Da jeg afbestilte besiktningen idag, lød de meget lettede og glade, så jeg tror ikke rigtig de ved hvad de skal gøre med en flyttsak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2003 Hej Lene. Tillykke med din nye bil! Jeg har købt en bostadsrät, som jeg overtager i begyndelsen af april, så jeg har lidt tid til at overveje situationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites