Jump to content
Guest pendlerkaj

Fabriksgaranti? En 2002'er

Recommended Posts

Guest pendlerkaj

Hey'.. Jeg skal til at importere en Chrysler Sebring 2002 Cab fra Tyskland til Sverige. Eftersom jeg har læst at "Eurogarage" har hjulpet en del personer med import, han Kenneth derfra fundet nogle tilbud til mig. Da jeg spurgte ham om garanti, sagde han der var 3 år som dækkede ALT!.. kan det virkelig passe? Ville forsikring være billigere hvis jeg ikke importede den fra tyskland?.. Har fået et tilbud på 14.000sek pr år.. hmm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Hey'.. Jeg skal til at importere en Chrysler Sebring 2002 Cab fra Tyskland til Sverige. Eftersom jeg har læst at "Eurogarage" har hjulpet en del personer med import, han Kenneth derfra fundet nogle tilbud til mig. Da jeg spurgte ham om garanti, sagde han der var 3 år som dækkede ALT!.. kan det virkelig passe? Ville forsikring være billigere hvis jeg ikke importede den fra tyskland?.. Har fået et tilbud på 14.000sek pr år.. hmm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Er det rigtigt at det er sværere at sælge en importeret bil fra eksempelvis Tyskland? Og hvorfor?.. Jeg er nu lidt usikker på om jeg skal købe bilen (chrysler sebring) i Sverige til 300.000sek eller importere den til 210.000sek Nogle gode forslag?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg har via Kenneth importeret en MB E300TD fra 99, har fundet eks. tilsvarende bil i SE uden læder i en afsindig farve udv. og indv. med en pris 30.000SEK + 100.000KM over hvad jeg gav for en fuldtudrustet med læder i mørke farver (Lettere at sælge igen) Den jeg ellers havde kigget på hos www.bytbil.se, var heller IKKE mærket "Svensk solgt" som indikerer den er originalt solgt i SE. Ergo så MÅ det også være en importbil. Har også selv siddet og vendt og drejet det hele 100 gange inde i hovedet, jammen man risikerer ligesåmeget en skodbil via en SE/DK/DE forhandler, som man altid har gjort, så hvori ligger mer-risikoen ved import? Som JEG ser det Svenske marked, så er der 9% moms at spare på en bil fra Tyskland, det skal SE forhandlere udjævne på en eller anden måde, og den nemmeste ville være at så tvivl omkring import og Svensksolgt. Fra forsikrings selskabernes side er der ikke megen tvivl, da de fleste anser en Privatimport anderledes risikobetonet end firmaimport med garanti. Køber en klovn en skæv bil der ikke kan synes, havner den sikkert i en mergelgrav et sted snart efter, og så må selskabet jo punge ud. Det er en jungle af uskrevne regler og holdninger, men personligt har jeg ikke fortrudt at bruge eurogarage, da jeg fik udemærket betjening, og man har mulighed for at bakke ud af handelen eller genforhandle prisen hvis ikke bilen lever op til forventningerne. Jeg fik en forsikring igennem Länsforsikring, og har fået den til omkring de 10.000SEK, jeg sagde jeg købte den af en forhandler i Trelleborg, istedet for at egen-importere den, og de så helt lettede ud da de gav mig tilbuddet. Kenneth ringede til mig en time inden jeg fik bilen, og gav mig nummerpladen. Jeg gik så hen og lavede forsikringen på "en bil" af "en fabrikat/model/årgang", og fik lidt rabat grundet andre forsikringer. Hun gav mig omgående en seddel med forsikrings policens lb. nummer, og bilen var forsikret uden problemer. Måske du skulle spørge hvad parametre de bruger når de regner prisen ud på forsikringen, om området du bor i er dyrt, eller der er noget med bilens sikringsmæssige udstyr der er gældende. Måske det er dyrere med en CAB, så en crashtest enten på spray.se under bilnytt eller aftonposten.se, at næsten alle CAB de blev kaldt "döskalle" i sikkerhedskategori, de fik slet ingen stjerner overhovedet. (1-5 rangering med små stjerner) Lad være med at nævne import overhovedet, for kig på bilannoncer, langt de fleste hos forhandlerne hedder sgu ikke Svensksolgt, de henter da også en bil ind i ny og næ. Regn med at alt der ikke hedder Svensksolgt er importeret som grundregel, det er MIN erfaring :-) Det er jo heller ingen hemmelighed at EU import er rædselsfuldt, set med SE forhandleres øjne. Og var der ikke de afgifter i DK ville de Danske forhandlere også få et problem, med at sælge nyere brugt til en meget højere pris. Såeh hvad angår specifikt på din Crystler skulle du tage og spørge Crystler evt. i Malmø eller hvor du nu bor, og rådføre dig om det kan lade sig gøre. Du kunne måske ringe til en Dansk Crystler forhandler, han ville jo sikkert også gerne være flink og se dig igen en anden gang, da en Dansk forhandler som regel tjener mest på service af faste kunder. De kender godt til alle de regler da de også leverer biler til SE. Læste på www.bmwpower.nu under importguiden at BMWer importeret fra DK til SE mister deres 3 års ny-vognsgaranti af en eller anden grund? Det er værd at overveje at importere, da de 90.000SEK kr, du sparer nok dækker en hel del service og fælge med mere som udgangspunkt. Måske Peter K. kan tilføje noget vedr. salg af imorteret bil, da han skrev noget på et tidspunkt med at han har prøvet dette, jeg tror nu ikke der er de store vanskligheder på dette område. Generelt må du nok hente de sidste informationer via Crystler, for 210.000 kr er jo også en del penge ikk? Jeg vil ikke tage stilling for dig, men dette er lige mine egne strøtanker over din problemstilling. Thomas smile.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Pendlerkaj....for guds skyld importer bilen!!! Det er jo en enorm besparelse..... Thomas O.......ikke for at drille men jeg syntes din forsikring hos länsforsikring lyder halvpebret. Jeg gav næsten det halve for en importeret Mercedes SLK 230 samme sted. Godt nok bor jeg i Limhamn, som er billigt forsikringsområde. Min genbo gav endnu mindre for en importeret Audi TT. Til pendlerkaj.....Hvorfor ikke købe min drømmebil jeg netop har sat til salg. En Audi A6 2,7T. Se annonce under køb/salg. Jeg har den forsikret til 5.500 svenske!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Det er godt nok nogle billige forsikringer i holder jer...det tilbud jeg fik fra Länsforsikringer gik på 17.835 sek pr. år for en Audi TT - 00 Men jeg er self. også kun 22...det er ikke retfærdigt! ;-) Har også selv tænkt på at importere, men min største bekymring er at man ikke kan for lov at prøvekøre bilen først, for to "ens" biler kan sq være meget forskellige at køre i...og man kan jo heller ikke få lov at kigge den nærmere efter i krogene før man allerede har den på hænderne...hva er jeres erfaringer her? /Christian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Peter : Jo jeg syntes den er halvpebret men stadigtvæk er det en Luxusbil parkeret på gaden i City af en storby. Der er ingen tvivl om at den ville være billigere jo længere jeg kommer væk fra City. Hvadeh...Peter...kan jeg ikke leje din carport, ude i den "forsikrings-billige" ende hvor du bor :-) Sludrede med en Skåning her for nyligt, han sagde der kunne være næste 50% forskel på priserne i byen, og City er bare dyrt uanset hvad. CSA: Ja jeg kom til den konklusion, at skulle min motor explodere ville jeg kunne smide en helt ny i, og stadigt være langt under det som en Svensksolgt koster- .....Uden læder:-) DU ville kunne køre ned og kigge på bilen og retur igen inden import i TAXA og stadigt have penge tilovers. Alene på besparelsen kune jeg "æde" lidt skrammer her og der uden problemer. Alle biler der er brugte er ikke 100% perfekte, sådan er det jo bare. Vedr. forsikring så knækker kurven hos Länsforsikringer ved de 10 års anccinitet, de så lige mit kørekort, og tastede 10år+ ind. Mange forsikringer knækker generelt kurven, når man rammer de 30.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

ja det er sikkert rigtigt det med de 30...men så lang tid kan jeg sq ikke vente på min drømmebil ;-) Det med at tage til Tyskland og se på den er selv en mulighed...men kunne jo aftale med et par forskellige forhandlere, og så kunne man se på et par stykker på en gang. Det tror jeg sq jeg vil undersøge lidt nærmere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Har du ike en kammerat der kan køre for dig så i kan cruise rundt og kigge på biler dernede? Berlin er en stor bilby, og du kan tage toget Kbh/Malmø- over Ystad og være fremme om morgenen. Berlin Online har masser af gode faciliteter vedr. bykort og hotelguider hvis du skal ned og kigge. Prøv at snakke med en Dansk forhandler vedr. garantien over grænsen. DE/SE må være det samme som DK/SE. Hvad angår reservedele skal du lige huske på at Amerikanere er ret pebrede i forhold til Tyske biler, jeg gik bort fra import af en Crystler 300M, da jeg fandt ud af priserne på stumperne. Eks. en sportsudstødning (2xdobbeltrør) kostede 11.000dkr +moms når den var monteret. Et par små skygger der ændrede forlyskeglerne lovmæssigt til SE standard, koster over 6000Kr. Prøv evt. at spørge Kenneth nede i Trelleborg hvad Crystlerstumper koster, så spærrer han øjnene op og fægter med armene, og snakker meget meget hurtigt :-) Crystler er svær at opdrive stumper til... -undtagen naturligtvis hos Crystler. Audi og MB kan du få stumper til overalt, til rimelige penge af deres klasse. Men det er jo smag og behag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Jo det er ikke noget problem med kørsel. Jeg havde nu ikke tænkt mig at købe en amerikaner...selvom jeg i går fandt en Viper til 210.000Dkk...damn det kune være sjovt ..men også lidt for dyrt i benzin. Nej jeg skal ha fat i en Audi TT eller en S3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Audi er også rent guf, jeg havde selv kigget på Audi A6 V6TDI 180HK. Var ved at brænde fingrene, da en kammerat reddede mig, for Audi har lavet 2(3) Dieselmotorer i V6 Diesel, den ene er 150HK og en 180HK. Den med 150HK er ikke god, den har en alvorlig dyr fejl, som fabrikken er bekendt med, lad være med at spørge hvordan jeg ved det da det er fabriksviden, og er yderst opmærksom på det kan få følger for en hos Audi. Den har nu ret hurtigt fået en afløser på 165HK istedet for 150HK modellen. I Tyskland stor der bunker af 150HK til salg, men ...hands off. Sjovt de kan have sådan et sort får i flokken uden at melde klart ud, når alt andet de laver er godt kram. Det er lidt underligt at komme over til sådan et bilmarked, hvor man kommer i nogle prisklasser som man ikke kender ret meget til fra Danmark. Held og lykke CSA...hold os endelig opdateret når det går løs for alvor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Allan Den på 180HK er absolut OK. Var selv meget tæt på at købe en jeg så ved Frankfurt på nettet. Det er den 150HK der nu er erstattet af en 165HK, den var ... ikk så god, der kom mange DYRE reparationer og garantisager på den i Tyskland. Og det er KUN 150HK, og det er en konstruktionsfejl, mere vil han ikke sige. Min kammerat har tit kørt den 180HK og 165HK, og han siger de trækker bare derudad. De fås vist nok også til A4eren i den nye model. Hey ...så skal vi ud og køre Dieselræs på Sturup, se www.need4speed.dk Men husk Diesel vægtafgiften er høj, men det er OK hvis du kører en del kilometer, så henter den sig hurtigt hjem igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Damn det var rart at høre Thomas. Troede lige at jeg skulle til at ændre mine købsplanner 180gr. Det er bestemt også diesel udgaven jeg har tænkt at købe. Jeg skal helt til Høje Taastrup hver dag, så det ville sikkert løbe op i end mindre formue hvis det var en benzinsluger. Jeg er bestemt med på en lille tur til Sturup. Hvornår er næste gang? Eneste event jeg kan finde på siden er engang i august måned (som sikkert var august 2002).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

En af de drivende kræfter fik neglet hans BMW M3 og den blev 100% skrællet for Alu og Læder. Han er ikke rigtigt kommet på hjul endnu, og så har han det vist nok psykisk bedre efterhånden. Han bor her i min gård, jeg hiver fat i ham en dag jeg ser ham. Jeg tror de holder vinterpause. Men kommer stærkt igen. Jeg skal helt sikkert derud omend ikke for at køre så for at kigge/sludre og skabe lidt bilkontakter, der kommer mange fra Striben i S./DK, og en hel masse Danskere der bor herovre. Kunne være sjovt at socialisere lidt, når man endelig har lidt fri...og har bilen for sig selv :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Det lyder sq som en fin ide. Jeg har også ledt efter noget som dette så man kunne komme ud og prøve at presse øsen lidt. Selvom jeg ikke har fået købet den endnu, kan man jo godt planlægge lidt ;-) Hvordan er det forresten med de priser man ser på www.mobile.de ...skal man lægge nogen form for afgifter oven i?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej CSA Det har vi vist været igennem Import tråden andetsteds. Hvis du køber en alm. Tyskmomset bil, så er EU momsen betalt. Så skal du betale Svensk skrotafgift, bestigtningen ved ankomst og plader(190kr). Læs imortguiden på www.bmwpower.nu Ved importfirma betaler eks. eurogarage selve synet tror jeg nok, jeg havde så mange regninger i den periode at det er ved at være lidt utydeligt :-) Vender tilbage hvis der viser sig noget med Sturup igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...