Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 22, 2004 Det er nemlig rigtigt, jeg fik det bekræftet hos Rigspolitiet færdsels afd. Det er lovligt for en dansker at føre bilen hvis den svenske ejer sidder ved siden af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jakob Anmeld indhold Besvaret March 26, 2004 Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende: Jeg har bostadrett i Landskrona. Jeg tager til København næsten dagligt i forbindelse med studier, arbejde og besøg af familie og venner. Jeg lader ofte (for det meste) bilen stå parkeret hos mine forældre også når jeg er i Sverige. Jeg tager toget mellem København og Sverige fordi det er billigere at pendle med toget end bil (især fordi man som studerende kan købe et SU-månedskort). Bilen bruger jeg til at færdes i København, da det er nemmere og mere praktisk end offentlig transport og fordi jeg et par gange om ugen overnatter hos mine forældre. Det jeg gerne vil spørge om er om det er lovligt og i orden at jeg lader bilen stå hos mine forældre også når jeg selv er i Sverige? På forhånd tak for hjælpen Jakob Fraes Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 26, 2004 Parkér du bare din bil hvor du vil, så længe du stadig bor i Sverige og bilen er på svenske plader. ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jakob Anmeld indhold Besvaret March 26, 2004 Tak Jesper (Gio), det lader vist heller ikke til at der skulle være nogle love om at jeg ikke må parkere min bil i DK hvis den er svensk registreret og jeg selv er i Sverige, men man kan jo aldrig vide sig sikker. Du har nok ret i at sålænge man har bopæl i Sverige skulle det ikke være noget problem. Men man skal også kunne dokumentere at man gør det (nu om dage hvor man hører så meget om proforma-adresser osv.), så jeg gemmer alle kvitteringer både hvad angår månedlige lejlighedsafgifter, indkøb af dagligvarer og mit SU-månedskort :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 26, 2004 Kommer det så vidt, så skal du også kunne dokumentere at du har været hjemme i Sverige i mindst 180 dage (mener jeg det er). Det er ikke nok at have kvitteringer for rejser m.m. Du skal kunne dokumentere at du har overnattet på din bopæl. (...men så er vi også ude i ekstremerne!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret March 27, 2004 Man kan ikke bare stille en bil på sv plader i dk.. Der er regler om det,hvis det er på uge plan er der min 48 timer den skal være ude om ugen...der må der være nogle kloge hoveder der ved noget om herinde.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 27, 2004 Peter: Det er da noget sludder!? Hvorfor skulle du ikke måtte parkere din bil hos eks. dine forældre i en uge eller to, hvis du er på ferie eller lign. i Danmark? Det svarer jo nærmest til at du ikke må parkere din udenlandske bil ved hotellet på Rivieraen i den periode du er der. Men ok...kan nogen komme med info på det modsatte, så er jeg også nysgerrig. Men lad mig sige med det samme: jeg er skeptisk! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret March 27, 2004 Gio: det du sir er, at man godt må ha sin bil på sv plader holdene i dk hele tiden... Den holder sku ikke, der skal være bevis på at du og bilen har være ude af landet.. og læs nu hvad jeg skriver..... Uge plan ikke om året... dooohhhh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 27, 2004 Hvorfor hulen må jeg ikke parkere min bil hvor jeg vil? Om det er i Danmark eller i Uganda kan da være ligegyldigt. Hvis manden har lyst til at parkere sin bil i DK er det vel iorden - så længe han har adresse i Sverige er det lovpligtige da helt iorden. Forudsat at det kun er ham selv der kører bilen i Danmark. Men ok..ret skal være ret..hvis vi snakker om at parkere den permanent i DK, og ikke lade den se Sverige på noget tidspunkt - ja, så ville jeg nok snakke med Rigspolitiet om det. Så er det da på det rene. Men hvis jeg vil parkere min bil i DK i tre uger, så kan jeg ikke se hvem der skulle få ondt i numsen af det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret March 27, 2004 Nej, Jesper...det er ikke noget sludder.... I nogle lande må du ikke engang køre på ferie i din bil, med mindre den er indregistreret i landet !!! (thailand, hvor jeg jo har boet) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 27, 2004 Palle: Ok..jeg overreagerede måske så med Uganda o.l. Men så lad os holde os til SE og DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret May 10, 2004 Er der nogen herinde der ved om de svenske myndigheder gør noget ud af at indkræve afgifter udstedt af parkering København til svensk indregistreret bil? Spørger fordi jeg (sikkert ikke som den eneste) hver dag ligger og kæmper med det SK.... danske lor..foretagene, parkering kbh. og har nu fået 4 bøder inden for 1 måned som jeg ikke har hørt noget for endnu på min adresse i sverige - men kan jeg vente det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret May 10, 2004 Casper: Det må være rigeligt med én tråd til dét spørgsmål, ikke! Opkræves parkeringsafgift udstedt i DK til svensk bil/adresse?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest stine Anmeld indhold Besvaret December 28, 2004 Jeg vil gerne høre om der er nogen der kunne svare på følgende spørgsmål. Kan en engelsk statsborger, bosat i danmark, købe bil i GB med engelske nummerplader og køre den i Danmark (afgiftsfri) eller måske indenfor en vis periode? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nicolaj Anmeld indhold Besvaret December 28, 2004 Der står vist noget her, som du kan bruge:-) Men det er lovtekst som jeg ikke lige kan overskue at pløje igennem... Bekendtgørelse om benyttelse af udenlandske køretøjer i Danmark http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/B20040088005-REGL Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret December 28, 2004 Kort og godt - nej. Det gør ingen forskel om man er dansk eller engelsk statsborger. Det er bopælen i DK, som gør, at man skal betale den danske pris - incl. afgifter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest svensson Anmeld indhold Besvaret December 29, 2004 hej Thomas O JA detta aer DDR. jag sa, att det haer i DK ingen ting med demokrati och goere, tack så mycke Thomas jag håller med dig dette aer DDR som funga fortfarende. vet du att man kan kjoere med utomlandsk nummer i hele europa bare inte i DK. snaelle det behoevs inte at bli arg paa mig, detta aer sand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 ATT: CSA "Dog Max 21 dage i træk...det skal lige med...men du er vel også hjemme en gang hver 21. dag...men who cares anyways..der er jo ikke en levende sjæl der kan checke det..." Er du sikker på det du skriver CSA?.. altså det med de 21 dage max i træk, i dk. ? kan man blive 21 dage i danmark og tag til se den 21 dag og så tjekke ind i sverige en dag og så 21 dage igen i danmark igen?er det sådan det skal forstås?er der ikke en klar regel?man bliver i tvivl om man skal investere i en svensk bil eller ej? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 kan man blive 21 dage i danmark og tag til se den 21 dag og så tjekke ind i sverige en dag og så 21 dage igen i danmark igen?er det sådan det skal forstås?er der ikke en klar regel?man bliver i tvivl om man skal investere i en svensk bil eller ej? Hvis du bor i SE er det jo ikke et problem at købe en svensk bil. Men det lyder mere som om du har tænkt dig at få en adresse i SE og købe svensk bil men bo i DK? Eller tager jeg fejl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 kan man blive 21 dage i danmark og tag til se den 21 dag og så tjekke ind i sverige en dag og så 21 dage igen i danmark igen?er det sådan det skal forstås?er der ikke en klar regel?man bliver i tvivl om man skal investere i en svensk bil eller ej? Hvis man på fast basis kun er i Sverige én gang hver 21. dag, så er det nok fordi, man ikke i egentlig forstand har adresse i Sverige, men forsøger at omgå reglerne. Flere end 60 personer har siden broen åbnede fået ændret deres skatteansættelse, da Skat fandt, at deres opgivne adresse i Sverige måtte betragtes som proforma-adresse, da den ikke var udgangspunkt for deres økonomiske og sociale liv, men alene tjente det formål at give mulighed for at indehave en svensk indregistreret bil. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 nej det er ikke for at omgå reglerne men er meget forvirret ang denne sag.jeg arbejder i dk men bor i sverige.hvor mange dage kan bilen blive i dk og sverige?for har familie i dk som jeg kan sove hos når jeg vil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 nej det er ikke for at omgå reglerne men er meget forvirret ang denne sag.jeg arbejder i dk men bor i sverige.hvor mange dage kan bilen blive i dk og sverige?for har familie i dk som jeg kan sove hos når jeg vil Hvis du bor i Sverige på en adresse, som er udgangspunnkt for din tilværelse, så er der ingen problemer, og du skal ikke tælle dage eller noget. Hvis familien, hvor du kan sove, når du vil, er konen og de fire vanartede, så har du et problem, for du skal kunne etablere over for Skat, at du i egentlig forstand bor i Sverige, og det kan du ikke, hvis du ikke gør det. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 12, 2006 Iøvrigt må bilen ifølge skat, kun befinde sig i DK 180 dage om året.... Ellers er man at betragte som bosiddende i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2006 Iøvrigt må bilen ifølge skat' date=' kun befinde sig i DK 180 dage om året.... Ellers er man at betragte som bosiddende i DK.[/quote'] Det er jeg da lidt ked af at høre......min kone har da ca 220 arbejdsdage....alle i DK ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 12, 2006 Finder lige link'et...og nej det er blevet flyttet................... :( Det er jeg da lidt ked af at høre......min kone har da ca 220 arbejdsdage....alle i DK ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites