Jump to content
Guest csa

Lån i Dansk bank til Svensk bil

Recommended Posts

Guest csa

Er der nogen der ved om det er muligt at låne penge i et dansk pengeinstitut til køb af en svensk bil. Det kunne jo gå hen og blive en fordel eftersom den svenske krone er på vej op. /Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Er der nogen der ved om det er muligt at låne penge i et dansk pengeinstitut til køb af en svensk bil. Det kunne jo gå hen og blive en fordel eftersom den svenske krone er på vej op. /Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg undersøgte om jeg kunne bruge mit gamle finanicierings selskab DIBA Finans. De ville ikke være med på legen, da de ike viste hvordan de kunne få pant i en Svensk bil. Det var min erfaring på det område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Du kan ikke få et traditionelt dansk billån til en svensk registreret bil. De kan ikke tage pant i den. Hvis pengene skal lånes i DK til bil skal det være et traditionelt forbrugslån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Hmmm...ja så kan det godt være at vi er ude i noget der ikke kan betale sig så...det absolut billigste forbrugslån man kan få fingre i kommer vel aldrig under 10% vel? /Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Under 10%......Så skal Du virkelig kende bankrådgiver godt, eller have noget på hamhappy.gif Jeg kender min godt og fik et billån uden pant på kr. 150.000.....Jeg gav ham bare et billed af den bilannonce som jeg ville købe... Jeg fik han klaret den "lidt udenom".......Og bedre kender jeg ham altså heller ikke!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest filur

Hvis du har andre aktiver, f.eks. ejer danske obligationer, så kan din bank tage pant i dem (i stedet for i bilen) som sikkerhed, og dermed burde du have mulighed for at låne til en bil i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

OK...ja jeg har ingen aktiver bortset fra kapital, til gængæld er jeg privat ven med min bankrådgiver sååå....forresten Peter K, hvilket slags lån var det du fik, og til hvilken rente? /Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peteomagic

Hej Drenge.... og piger. Jeg står og skal flytte her den 1/2-03 til landskrona, glæder mig vildt. for jeg har jo bestilt en bil "golf R32" i DK og så har jeg jo ellers løbet panden mod muren op til flere gange ang billån, og nu har jeg virkelig brug for hjælp, for det er jo en jungle det her. man kan jo ikke få en svensk bank før end man har svensk person nr og det kan du ikke få før end du har sendt dit internordiske flytte bevis og det har jeg først lige fået idag puha.... nå men er der nogen der har erfaringer med at låne penge i en svensk bank til en bil som blir købt i DK men kommer på svenskeplader... håber at i har løsningen. Peteomagic. P.S. total fed side det her og nogle kanon indlæg i har, skulle i bare lige vide *S*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Jeg købte lejlighed til 700.000 sidste måned, (lånte penge i nordea sverige ) og troede jeg sikkert lige kunne låne 200.000 efter et par måneder.. men Neejj.. "Nej tak, det vil vi ikke låne dig" Grrrr!!.. Nu venter jeg et opkald fra nordea danmark for at se om jeg kan låne de 200.000DKR.. håber jeg kan få en god rente hvis det er =) så jeg endelig kan få min cabrio :o Hvis jeg havde lånt både til bil og lejlighed fra starten af (nordea sverige) såe havde jeg nok fået lånet, tror jeg. Jeg skriver når der er mere info angående DK lånet til bilen. Hyg jer =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Yees',, så fik jeg lånet af nordea DK. 200.000 til 9.5% rente uden udbetaling - og 6.5% hvis der er 20% udbetaling. Puha en rente.. meen' er meget tæt på at låne de penge til min drømmebil =) ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peteomagic

Heysan.... Lyder da perfekt, for jeg har allerede betalt 20% i udbetaling. Så må jeg hellere ned og tale lidt med nordea. Tak for hurtig service PendlerKaj.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Jeg skal lige høre...er det svensk eller dansk Nordea i taler om her, og er renten på 6,5% (m. 20 udb.) ÅOP (effektiv rente) eller er det rente p.a. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Det er sq også billigt 6,5% ...men på deres hjemmeside siger låne beregneren 9,5% p.a. Så måske det er special price for you?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peteomagic

Hej Drenge... Så er jeg her igen. Kan lige sige at jeg har fået mit lån godkendt i Nordea Danmark, også til 6.5% i rente, det er bare perfekt. Så nu kan den næste 1,5 mdr kun gå for langsomt, til at min bil kommer. Skal også lige høre jer om i ved om hvor lang tid i forvejen man skal bestille tid hos Bilprovningen, eller om man bare kan køre der til uden tid.. Peteomagic.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Ref. deres webside og en mail jeg i sin tid sendte til dem er der omkring 4 ugers ventetid for private. Spørg evt. din lokale mekanikker hvad han skal have for at køre den til syn for dig, de kan komme til med det samme. Jeg fik et tilbud i Malmø på 5000SEK for at springe privatkøen over. Så kan du måske køre den direkte i aflåst garage og hente den med plader på, og så snart han evt. ringer til dig hvad pladerne hedder, kan du ordne forsikringen inden du afhenter den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

MEN husk der er 2 typer besigtning, een der er den årlige besigtning som vi kender det fra Danmark, og så den der er bestigtning & typegodkendelse ved import. Der kan man ikke holde i kø, og tage den på chancen, da de skal typegodkende den og se alle vognpapirer m.v.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ormen-sv

Hej Peteomagic og jer andre. Jeg har fast tid til bilprovning 2 gange om ugen. Jeg kan sørge for provning og plader for sek 3500,- inkl. diverse afgifter til vejning og syn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kalle

Er det SÅ enkelt... Køber man en bil i DK uden afgift(hva med moms) - kører den til bilprovningen og så er der ikke flere udgifter?!? Er det ikke lidt for godt til at være sandt?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Du skal betale Moms, såfremt de ikke allerede er momset i et andet EU land. Så en bil hentet i DK skal også have momsen registreret indbetalt enten inden eller efter ankomsten til SE. Der har været en del svindel med importbiler, hvor man havde "glemt" at betale momsen på momsfrie biler fra Tyskland(tidl. firmabiler), men det er de Svenske skattemyndigheder ved at optrevle nu. Sørg for at momsen bliver betalt, det er meget vigtigt. Afgifter... det er kun i Danmark, men vi er blevet så paranoide af at bo der som bilejere, at vi ikke fatter vi er det eneste land med denne syge 180% afgift. Sverige er meget liberale. Førhen kaldte man Sverige for regel-Sverige, nu er det snarere Danmark der er et regelsamfund. Kort sagt, køb en bil, betal 25% moms, alm. skrotafgift som i DK, registreringsafgift (pladerne), forsikring og du kører derudaf. Bemærk der heller ikke er noget videre afgift på pladerne, de koster 120sKr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

HEJ alle happy.gif nu har jeg lige læst alle indlæg igennem.. og hvis jeg så køber en volvo V40 T4 i tyskland og giver ormen 3500Sek har jeg så en bil i løbet af INGEN TID? vel og mærket at jeg har en fast ardresse og person nr. inden??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites