Jump to content
Guest tim

Bildæk

Recommended Posts

Guest tim

Er der nogen som har lidt erfaring omkring danske priser kontra svenske priser vedr. dæk evt. fælge. Især vinterdæk som er meget nærligende. Jeg bor i Oxie, men har ikke den ringeste ide, hvor man skal starte at lede i malmö området.?? Jeg står og skal bruge 205/55/16 (7½x16) som ikke er så nemme og få i DK som vinterdæk til en VW Passat 2003 model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tim

Er der nogen som har lidt erfaring omkring danske priser kontra svenske priser vedr. dæk evt. fælge. Især vinterdæk som er meget nærligende. Jeg bor i Oxie, men har ikke den ringeste ide, hvor man skal starte at lede i malmö området.?? Jeg står og skal bruge 205/55/16 (7½x16) som ikke er så nemme og få i DK som vinterdæk til en VW Passat 2003 model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henrik

Jeg har sammenlignet priser på dæk+fælge og der er ikke noget at spare ved at købe i Sverige. F.eks AGL i København er i de fleste tilfælde billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hov Tim Fandt lige de her dæk Nokian WR som er yderst godt placeret i Svenske og Tyske Vinterdæktests. http://www.sds.dk/ Jeg smider selv sådan nogen på min Mercer når jeg får den besigtiget. De har 4 værksteder i Københavnsområdet, mon ikke de har til din Passat. Dæk er dyre i både Sverige og Danmark, man skal til Tyskland og finde billige hjul + dæk hvis man alligevel skal hente øl, CD medier eller andet. Iøvrigt er vi snart så dyre med dæk og fælge herhjemme, at man kan købe kopifælge der slet ikke er godkendt i Tyskland. Så lad nu være med at købe det billigste du ser. Tro mig, og jeg kender et autoværn der kan vidne til min fordel fra sidste vinter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ole

Jeg prøver kikke på dæk I Danmark og Sverige, og regner med at købe den hos http://www.reifendirekt.de som ligger I Tyskland, men sender til min danske arbejdsplads mod 9 euro. Det er de billigt. Reifendirekt har også en Svensk shop http://www.sicherbestellen.de/dackonline/start.html , dæk og fælge, hvor dækken bliver sendt med til de Svensk adresses. gratis. På den Svensk side hjemmesiden kan du finde firma som kan ”montering av dina däck” med priser 80-100 sv.kr pr. dæk., de er lidt dyrere, men ikke når man kikker på dansk dæk firma. Jeg kører på 205/55/16 som sommerdæk, og 195/65/15 som vinterdæk, da der er flere at vælge I mellem, den størres. Hvis du vil ha billig dæk sat på bilen med det samme, så prøve http://www.skan-x-daek.dk som ligge på vejen til broen Artillerivej 139 DK-2300 København S Tlf: 3254 2234. På den http://www.reifendirekt.de er der test af dæk, jeg regner med at kører på Michelin Alpin til vinter og Michelin pilot primacy 205/55/16 pris ca. 882 kr.pr.stk til sommer, da jeg har høret at Michelin holder til flere km. Firestone Firehawk 700, som bilen var født med, holdet kun til et halv år 20 tkm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Er der nogle som kender et sted hvor jeg kan få nogle 18" alu + dæk til konkurrencedygtige priser i Malmø, alternativt DK??? Jeg har virkelig talt med mange som har klæøet sig godt og grundigt i nakken og flere har givet op!! Der er HAMRENDE vigtigt at de passer til en Audi A6 2,7T fra 2000..... Den har store bremsekalibre foran og næsten intet passer!!! Indpresningen skal være under 30!!! Har indtil videre sendt 2 sæt fælge retur som ikke passede og min tålmodighed er ved at være brugt.............

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg får mine 18" til Merceren idag. Jeg vender lige tilbage med hvordan de passer. Jeg har købt 8½ og 9½", så jeg har ikke meget at give af, og håber indpresningen er 100% iorden, ellers mister jeg mine skærmkanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Peter K Mine 18" passede 100%. Prøver at høre dem om ikke lige de kan kigge på den tråd her. Kender en gut ved hvad der skal vides om Audi også, jeg ringer til ham imorgen, hvis ikke han er i Tyskland igen igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Har ikke fået fat i ham endnu, han er i Tyskland sådan bare uden videre, det sker ret tit :-) Men mens vi venter var det måske en ide at stille spørgsmålet med de fælge enten her: i den Danske www.audi-club.dk eller i den Svenske www.audiclub.com (Husk solbriller, da denne side er YDERST skrig-gul) Prøv evt. at ringe til Peter Holst "Ormen-SV" der har oplyst sit nummer herinde en gang før. Han skaffede mine kæmpefælge til Merceren. Han er værkfører ved et stort bilmærke herovre, han kender virkeligt mange auto-folk, Danske som Svenske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Ok.... Jeg er blevet lidt nervøs mht din omtale af kopifælge...... Kender Du noget til nedenstående mærker: - Oxigin - Alutec - Rondell - Design - Replica - Emotion Jeg har fundet nogle 18" med Goodyear til 15-18.000 DKK, men jeg er varsom da min bil snart har 300HK. Så gider jeg ikke "ryge på røven" på Øresundsbroen!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg har selv købt eMotion presige, med 8½" foran, og 9½" bagpå. Monteret med 235/40-18 og 265/35-18. Derfor var jeg sikker på at der ikke var meget at give af, og meget meget spændt. Men de er perfekt afstemt på målet, flugter 100% langs med karossen. Mail mig evt. på 300td(at)olsenmail.dk , så kan jeg sende dig et par billeder. (Jeg vil ikke have min mail scannet af spammere, du ved nok godt hvad der skal stå istedet for (at). Mailen kører 24Hrs. Du er også velkommen til at suse herind i City, eller give en sodavand i Limhamn, så kigger jeg ud med dyret. Så kan du selv se dem. Ved en jeg kender herovre der har købt fælge af ham også til sin TTer, den kører han også trackdays med, så de må da holde udemærket. Han er OK med priserne, jeg gav 16.800 inkl. låsebolte, afbalanceret m.v. du ved. _______________________________________ Det jeg skrev tidligere var nogle HELT andre fælge jeg havde for længe siden, man kan godt få skodmærker i DK. Det var dækkene ....der var skyld i at jeg var oppe og køre lidt med bagenden i et autoværn :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites