Jump to content
Guest daniel

Import af bil

Recommended Posts

Guest michael

Har snakket med en kammerat der har haft sin bil på grænseplader i et halvt år, hvorefter han skulle omregistrere den. Det gik også fint, men slippe for at betale moms kunne han under ingen omstændigheder. Han fik ovenikøbet lov til at betale renter fordi han ikke betalte med det samme. Det er når DU køber den at den skal have køre mere end 6000 km og mere end et halvt gammel. Det duer ikke at man køber en ny bil i DK og så venter et halvt år med at omregistrere den. Desværre. proud.gif)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Tommycat Jeg mailer dig vedr. den adresse til mekanikkeren imorgen aften. Ydermere har jeg selv til syvende og sidst valgt at bruge importfirma, da jeg fik lidt vanskligheder med en Tysk forhandler der trak sagen i langdrag, og det endte med at han solgte bilen til Norge istedet??? Så fandt jeg istedet en ikke ret dyr lille importør i Trelleborg, der er begyndt at have en hel del Danske kunder. www.eurogarage.com Jeg har kun godt at sige om ham, jeg kommer med fuld historik når jeg får lidt luft, da jeg stadigt står i flyttekasser til op over begge ører p.t. Men hvis i vil anvende ham, kan jeg fuldt ud anbefale ham, bare hils fra "Thomas fra Danmark". Ejeren hedder Kenneth Jonsson, og er en reel og ærlig fyr. Mere følger................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Jeg flytter til sverige 1/2-02 og har fundet rigtigt mange gode oplysninger herinde. Jeg er igang med at finde ud af hvilken bil jeg vil anskaffe mig og har på baggrund af Peter K's oplysninger bestemt mig for at importerer en CLK 200 cabriolet fra Tyskland. Men hvordan med finanseringen af en bil der ikke er indreg. endnu, den endelige pris kan jo først opgøres når det hele er overstået... Jeg har de 20% til udbetaling... En anden ting, kommunikationen med de tyske forhandlerer må være temmelig besværlig efter som de er kendt for kun at ville snakke/skrive tysk, er der nogle herinde fra, der har erfaring med at kommunikerer på Engelsk ?? Vh Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Min importhistorie: Jeg havde fået kig på en dejlig MB E300TD Avangarde i Berlin og forberedte mig på en tur ud og shoppe. (Og så kalder kvinder en tur på strøget for powershopping....Haaah, de ved end ikke hvad powershopping er...) Jeg havde telefon og mailkontakt med forhandleren, jeg mailede på engelsk, han tilbage på tysk. Det gik fint, men han var en travl fætter, og forhalede processen meget. Ydermere oplyste han før jeg fik spurgt at webprisen var FASTPRIS og den blev ikke nedsat ved export. De tog ikke imod bankcheck, og en overførsel ville tage fra 2 til 5 dage express, grundet den skulle over Frankfurt. Jeg forberedte så mission bilkøb: Via Microsoft Routeplanner fik jeg mig en køreroute og estimeret forbrug af brændstof/tid, gik på berlin online og fandt et hotel nær forhandleren på deres online bykort. Chekkede med Nordea at pengene/rådgiveren var klar på mobilkald fra Berlin. Fandt booking af billet Kbh. - Malmø - Ystad - Berlin nattog.(Fremme kl. 0700) Aftalte alt, for kun at den blev solgt til en Norsk importør. Æv...der var en uge til jeg skulle flytte, min Danske bil var solgt, jeg havde dog fået SE personnummer, men kunne ikke klare mig længe uden bil da jeg har en vagtordning på mit job. Det at købe den første og bedste var ikke en option, jeg ville have den bil jeg ville have første gang. Jeg overvejede importfirmaet Autoo, men de var ekstremt dyre, og det har også vist sig at de er begæret konkurs for nyligt. (De gik ned med et minus på 45 millioner SEK) Så fandt jeg Kenneth der ejer eurogarage.com i Trelleborg. Via hans side fandt jeg hvad jeg søgte, nemlig en bil der modsvarede prisen i mit budget leveret i Trelleborg/Malmø. Fandt også den samme bil via 24autoscout.com, og så forskellen var under 20.000kr. Men til gengæld havde jeg mulighed for at bakke ud af handlen hvis han havde importeret et vrag til mig, og jeg hang ikke selv på en bil der måske ikke kunne synes grundet den var skæv af trafikskader. Der var også kundetilfredshedsgaranti, han er et lille firma der ikke kan overleve at levere noget skod :-) Så jeg bestilte den en Torsdag eftermiddag, desværre nåede hans bank ikke at frigive pengene Fredag morgen, så den kunne først hentes Mandag. Han oplyste at bilen kunne være klar til levering, fremskyndet som bare pokker, Torsdag morgen-nybesigtiget. Så jeg var i kontakt med ham løbende hen ad processen og han oplyste også da den gik i gennem synet uden een eneste anmærkning. Der var dog en ting jeg var blevet gjort opmærksom på inden jeg handlede, og han havde kigget på den, og det var at der var en Tågelysparabol, der skulle skiftes, en lille bule i bagklappen, og stenslag på kølerhjelmen, men det er med i prisen at få repareret, eller jeg kunne få reparationsomkostningerne i penge istedet for. Jeg valgte at få det udført når jeg har bedre tid, og det finder vi bare ud af hen ad vejen når jeg kan undvære bilen et par dage. Han ringede Torsdag og var på vej med bilen som aftalt, lige inden rendte jeg hen på Länsforsikring med en seddel da han vidste hvad nummerpladerne kom til at hedde.(man skal naturligtvis have en nummerplade at lave en forsikring på) Og nej...de spurgte ikke til om det var en importbil, eller om kodning af nøgler eller andet, jeg sagde bare det var en bilhandler i Trelleborg. Så leverede han bilen, og posten havde bare ikke sendt pladerne, men smidt en postanvisning (AVIN)til Caroli ind, d.v.s. vi skulle til et indkøbs center Caroli i Malmø C, og ind i et ICA supermarked og hente pladerne ved en postbod inde i selve supermarkedet...det er det hurtigste gennemløb af et supermarked jeg har flået min kæreste med igennem, jeg havde jo lige set bilen, og det var tæt på nu...meget tæt. Vi var på forhånd enige om at suse til Trelleborg og sætte ham af igen, og så kigge bilen ud undervejs. Fandt ingen fejl ud over det aftalte/oplyste der var i restance for rep. på hans regning. Lige før Trelleborg drejede han lige ind hos en reservedelsforhandler og købte et sæt gummimåtter,nyt viskerblad og rudeskraber i gave, da jeg havde ventet på bilen. Helt igennem en flink fyr. Så skiftede han pladerne nede ved hans kontor, og vi gik ind og fik en kop kaffe mens han aktiverede pladerne ved vägverket, selv om hans mobiltelefon sagde at han havde meget meget travlt, og det var ren luxus med lidt hygge når alt kimer ham ned :-) Iøvrigt ville han fotodokumentere bulen og kølerhjelmen, så hvis den sælges senere kan man bevise den ikke er trafikskadet, men kun småting er repareret. Vi sludrede frem og tilbage og der er ingen tvivl om at selv om man bruger en imortør er der stadigt penge at spare, og især hvis man har en manglende lyst til at kaste sig ud i en privatimort selv. Den jeg handlede står 30-50.000sek højere hos forhandlerne i SE.(Det er med hans gebyr iregnet) Får andre lyst til at anvende ham, så hedder han som sagt Kenneth Jonsson og firmaet er www.eurogarage.com Et lille hyggeligt værksted med 5 ansatte, og kontor inde i Trelleborg by, der ikke har de store armbevægelser og flotte facader. (Det er jo Omkostninger DU betaler) Han sagde at han havde en stigende del Danske kunder(Tilflyttere) efterhånden, så han forstår Dansk ret godt, bare du taler roligt. Ja det var så min lille importhistorie. Ja det var så min lille importhistorie, hvor jeg endte med at bruge et importfirma istedet. Men tak alligevel til Peter K. for værdifuld info. Thomas O. /Malmø

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Haha....import af bil....Har efterhånden hørt mange sjove/mærkelige/besværlige oplevelser!! Men set i bakspejlet er det jo ret sjovt når det hele er overstået og man har fået bekræftet at man har gjort et godt køb. Jeg er total bilidiot og her til foråret kaster jeg mig nok ud i endnu et "eventyr". Der er rimelig mange penge at spare på mange biler. Dog købte jeg min nuværende Audi A6 2,7T Ambiente "mit ganse molevitten" i udstyr hos Audi i Trelleborg. Denne bil KUNNE ikke findes billigere i Tyskland. Husk også når man køber fx. Audi i Sverige, skal du KUN betale ansvarsforsikring de første 3 år af bilens levetid!! Hvis man har råd, er jeg sikker på der er penge at tjene på at hente en Audi A4 cab. eller BMW X5 til Sverige. De koster spidsen af en jetjæger i Sverige brugt og udvalget er yderst begrænset!! Er der nogen som kender steder i Malmø som chiptuner biler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest hubbie

Husk lige én ting vedr. bilimport...........Når man en dag skal sælge sim importeret eller for den sags skyld svenskkøbte bil, kan det være MEGET svært at få en fornuftig pris for den. Brugtmarked går ekstremt langsomt og man skal ofte langt ned i pris, når nogen endelig byder. Dette gælder specielt "luksusbiler", altså dem over 200-300 tusinde. Husk på at markedet til dem er yderst spinkelt, da svenskerne har en væsentlig lavere indtægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest annette

HEJ! HAR PRØVET AT LÆSE LIDT I DE FORSKELLIGE INDLÆG - MEN ...... JEG ER PIGE / KONE - IKKE DEN STORE BIL IDIOT, MEN LIDT BIDT. FLYTTER TIL SVERIGE SEPTEMBER/OKTOBER 2003. HVAD GØR JEG - HAR 3½ ÅR GAMMEL FIAT PUNTO. ØNSKER SELVFØLGELIG NY FED BIL - SOM IKKE FLØJTER, NÅR DEN SER EN TANK. KØBER JEG I DANMARK & INDREGISTRERER I SVERIGE ELLER KAN DANSK SÆLGER SØRGE FOR INDREGISTRERINGEN?? ELLER SKAL JEG SÆLGE I DANMARK & KØBE I SVERIGE???? TYSKLANDS EVENTYR ER IKKE LIGE MIG. HÅBER, DER ER NOGEN AF JER KLOGE MENNESKER DERUDE, SOM KAN HJÆLPE. HILSEN ANNETTE

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hermed går en anbefaling ud til Miriams Racetech.dk. Har kun positive tilbagemeldinger om det lille firma happy.gif Forresten kan jeg oplyse om, at jeg er blevet bon'et for "skrotningsavgift", selvom jeg ikke har skrottet bilen. Andre der har samme erfaring ved importbiler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommy

Svar til Vincent omkring skrotningsavgift på importbiler: Når en bilimportør (generalimportør) i SE indfører en ny bil betales der en skrotningsavgift på SEK 700. Når du (vi) privatimporterer en brugt betaler vi SEK 1.500 når bilen indregistreres i SE. Lidt forskelsbehandling - men der er nok ikke noget at komme efter i EU-regi. MVH Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Bare lige en sidste for "prins Knud"... Hvis jeg køber en helt ny bil i DK på grænseplader (uden moms), kører i den i 6 mdr. og min 6.000 km., slipper jeg så for den svenske moms??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kenneth

Sådan har jeg forstået det. Men prisen for at forsikre en bil på grænseplader er højere end din besparelse på momsen. Det er ihvertfald hvad mine udregninger er kommet frem til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Homer, det kan godt passe ....det er sindsygt dyrt på grænseplader, og derfor bruges de kun til transport. Jeg ville ha' haft grænseplader på en Honda Accord Coupe 2.2, men forsikringen forlangte en vanvittig pris.... mener det var 1500 for 3 døgn. Og, havde noget familie, som kun lige brugte pladen til at køre bilen fra Danmark til Geneve', hvor han så omregistrede med det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

Hej er lige flyttet til sv. og skal til og imp. en bil, er der nogen som har nogle erfaringer med DAT Autohaus i Hamburg både gode og dårlige??? Mvh Jacob og Sara

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Hej Jacob & Sara !!! Jeg har importeret en BMW 328 ci fra Erfurt. ;-) -KEIN PROBLEM. - Så jeg står gerne til rådighed med hjælp hvis det ! Mvh surfboy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

Hmmm.. nå så skal man længere ned i Tyskland, hvor langt ned München måske eller deromkring?? Eller er der nogle herinde der kan anbefale en Audi/Bmw forhandler nede i Tyskland. til Surferboy tak for tilbuddet vil nok kontakte dig når det bliver aktuelt. Mvh Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Du kan også kontakte Peter holst herinde på forummet, han er dansk autoforhandler herovre, han kan også hjælpe med enten hel eller delvis import. Sikkert også bare et par gode råd. Han har hentet en del biler hjem, og har en masse kontakter dernede fra hans arbejde, for et stort tysk bilmærke. Han åbner snart butik iøvrigt. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites