Jump to content
Guest daniel

Import af bil

Recommended Posts

Guest daniel

Hej ærede orakel! Med hensyn til import af bil fra Tyskland eller DK har jeg ladet mig fortælle at svenskerne ikke er så glade for alle disse privat importerede biler, og at det derfor kan være meget svært at sælge disse igen især til en forhandler. Er der nogen der har erfaringer hermed og hvad med garanti på de importerede biler. Der findes noget i Malmö der hedder bilgaragen der impåorterer biler til købere efter behov???? Venligst... Daniel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest daniel

Hej ærede orakel! Med hensyn til import af bil fra Tyskland eller DK har jeg ladet mig fortælle at svenskerne ikke er så glade for alle disse privat importerede biler, og at det derfor kan være meget svært at sælge disse igen især til en forhandler. Er der nogen der har erfaringer hermed og hvad med garanti på de importerede biler. Der findes noget i Malmö der hedder bilgaragen der impåorterer biler til købere efter behov???? Venligst... Daniel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg skal selv anvende www.Autoo.se de kan levere en Tysk bil jeg finder på nettet til Mr.Cap i Malmø industrikvarter. De giver eet års garanti, det kan forsikrings selskaberne lide. Læs mere her: http://bilnytt.spray.se/frame_index.asp?mode=kul-lagret&usepage=privatimport Autoo kan lave en online beregning igennem linket ude til venstre, udfyld fakta og den popper op med deres gebyr. Læs om import her: http://www.automotorsport.se/kopabil/kopabil_ettan.php Læs om vægtafgiften her: http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bock_bro_fold/branslebroschyr_2002 .pdf Håber det var til lidt hjælp, men husk at læse gamle indlæg, der er en masse guf at hente, og folk gider ikke gentage det, men der er flere ting du lige skal være opmærksom på. Dette sted er et guldsite, med masser af info. Happy car hunting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Daniel, Jeg har selv importeret en bil fra Tyskland...Mercedes SLK 230.....havde den i 4 måneder...kørte 20.000km og tjente 5000 på at sælge den.....Det kan godt være lidt sværere at komme af med en importbil, så tænk lidt over hvad du køber. Problemet ved at sælge privat er at køberen skal have pengene. De fleste banker og financieringselskaber låner kun penge hvis man køber en bil hos en svensk forhandler. Et sikkert hit er at købe en cabriolet nu og sælge den til sommer. Fx den nye Audi A4, som næsten ikke findes brugt i Sverige. I Tyskland står over 150 til salg. Det er let at købe igennem Mr. Cap, men Du sparer 20-30.000 ved selv at hente en bil. jeg har tidligere skrevet et indlæg om hvor let det er. Forsikringsmæssigt er en import bil dyrere, men Länsforsikring gav mig en pris på 7400 svenske, hvilket er ok for en Mercedes SLK.... God fornøjelse.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

En af mine venner er hos Porche Danmark, han siger flg.: " Mvst. ausweisbar " betyder at den tyske moms ( PT 16% ) kan trækkes ud, når vognen udføres af landet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Vil det så sige at hvis bilen står til f.eks. 200.000 så kan man trække 16% fra. Hvem mister så de 16%. Forhandleren? Hvis han gør det, så gider de da ikke sælge den til en der tager den ud af landet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Michael, vi er i EU med fælles regler for allerede momsede varer. Når der allerede ER betalt moms af en vare så skal den ikke momses igen, når den overføres til andet EU land. Her er der en fordel da Sverige har 25% moms på biler, mod kun 16% i Tyskland, derfor er det vigtigt for private at den ER betalt. Skal man udnytte det optimalt burde man købe en bil med lav grundpris i DK, udføre og indregistrere den i Tyskland til 16% moms, og herefter importere den til eks. Sverige. Det der var ideen i spørgsmålet lidt nede var, om momsen var betalt eller den ikke var. Mvst. ausweisbar giver bare muligheden for at et firma kan få momsen tilbage da de ikke skal momse en firmabil, så tænk ikke mere på det :-) Iøvrigt så betaler man ikke moms til en forhandler, men det offentlige. Herhjemme kan du også få tilbage betalt eks. afgiften på en bil når du tager den til Sverige, mod et "lille gebyr" på 16%, eller noget, således det på forhånd ikke kan betale sig. Den Danske stat giver ikke let slip på kontanterne. Håber det kastede lidt lys på sagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

For lige at være HELT sikker. Hvis jeg nu finder en bil i Tyskland og der IKKE står noget om ausweisbar, skal jeg vel ikke lægge 16% oven i den pris der allerede står vel? Regner jeg ikke med.proud.gif)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest daniel

Jeg har nu fundet mig en drømme øse i DK dvs. en ny bil som jeg akter ay indføre til Sverige. Listeprisen er 185.000 og monsen i sverige er 25% dvs godt 232.000 er det hvad bilen kommer til at koste eller skal der lægges en evt. svensk reg, afgift oven i. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe! Vh Daniel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Hej Daniel Helt nøjagtigt skal du omregne bilens pris til svenske kr. og herefter tage 25% af beløbet og indbetale det til den svenske stat. Den eneste afgift på biler i Sverige er de 25 % moms. Vær opmærksom på at du skal ikke betale moms, hvis bilen er mere end 6 måneder gammel eller har kørt mere end 6000 km. (600 mil). Det betyder at hvis du kan få din bil forsikret på grænseplader i en længere periode og i denne periode kører 6000 kilometer, skal du ikke betale svansk moms af bilen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Hej Kim Er det noget du selv har prøvet. For jeg har også hørt om den mulighed, men tror ikke det er så nemt som du siger. Den danske forhandler melder nemlig til de danske skatte myndigheder, at man har købt en bil af dem uden afgift. Og sjovt nok, aå siger de danske skatte.m. det til sine svenske kollegaer. Men vil da gerne høre om du kender nogen som har været "heldige".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest filur

Hej Kim. Har du et link på de regler, om betaling af moms/ikke nødvendigt at betale moms pga. km-tal og alder på importerede biler? Jeg har en bil der cirkus har kørt 3000 km, som har været forsikret i et halvt år på danske grænseplader, og som nu er cirkus 15 mdr. gammel (men som ikke er forsikret pt.). Kan jeg undgå at betale moms på den, når den skal indregistreres i Sverige ??? Det lyder næsten for godt til at være sandt ;-) Hvem henvender man sig til i Sverige? Tak

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lars

Peter K Du lyder som sitets import orakel, så denne her er til dig. Er det rigtigt at hvis man importerer en bil som feks. Mercedes, Audi, BMW eller andet, så skal man have- 1Kodet nøglen om? 2Lave numre ridset (aaaarrrgh) ind i ruderne? Eller er det bare nogle af forsikrings selskaberne der vil det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Lars, Orakel er nok så meget sagt.....Men jeg har efterhånden fået en del praktis forsikring. Jeg har KLART bedst erfaring med Länsforsikring. Alle kræver omkodning af startspærre, hvis det er en dyr bil (BMW, AUDI, Mercedes eller lign.) Forsikringsselskaberne har store problemer med at der eksistere en "ekstra" nøgle, så når bilen er hentet i Tyskland, bliver den stjålet et par dage efter.... Det kostede mig små 2000 kroner at få omkodet nøgler, da min Mercedes SLK var fra 97. På de nye modeller kan det gøres lettere og er derved billigere. Rudemærkning kræves ikke af alle! Held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Gode indlæg Peter Er det rigtigt at når man kommer blæsende mod den Svenske grænse i sin nyerhvervede Tyskerbil, at så kan man købe midlertidige plader og forsikring til den med det samme-på selve toldstedet i SE? Jeg vil ikke stå der med en Tysk bil jeg pludseligt ikke kan få med ind fordi jeg har overset noget. Hvad sker der i selve tolden når man lander med den? Hvad er "Interrim Skyltor", har læst et sted man kan købe dem i Tolden? Kan forhandleren i Tyskland skaffe forsikring til man når grænsen ud af Tyskland? Har hørt noget med de sætter midlertidige engangsplader/klistermærker på, med inkluderet ansvarsforsikring. Jeg står og vrider mig imellem at bruge importfirma, eller som du siger -spare mange penge på at lige hente en selv. Tak for god vejledning, hvis det her er noget jeg ender med at prøve, laver jeg en step by step guide med mine erfaringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Thomas, Her er et af mine gamle indlæg: Posted on torsdag, d. 13. juni, 2002 - 23:05: -------------------------------------------------------------------------------- Nu har jeg overstået mit bilimport eventyr...I store træk: Fandt en Mercedes SLK 230 97´ 56.000km på WWW.mobile.de Tog derefter toget til Køln...betalte kontant kr. 150.000......Fik 14.000 i rabat da jeg købte bilen som import...dvs. uden garanti. Jeg købte en 4 uger´s midlertidig garanti for kr. 2.000 hos forhandleren....Jeg tog bilen til Bilprovningen...havde lidt problemer pga. forskellig dækstørrelse for/bag...men fik Mercedes Malmø til at dokumentere at det var i orden.....Bilen blev godkendt!!....3-4 dage efter modtog jeg nummerplader fra Vägvärket....Dem skulle jeg bekræfte modtagelsen af pr. post og derefter gik der yderligere 3-4 dage hvorefter jeg så fik kontrolmærker til at påføre på nummerpladerne.......Derefter kunne bilen svensk forsikres...........Det har kostet mig ca. kr. 5-6.000 at importere bilen............Der er penge at spare, MEN jeg tror også man kan presse private svenskere meget i pris...... Lang beskrivelse....men sådan foregår bilimport fra Tyskland til Sverige!!!! Hilsen Peter K PS: Når man har de midlertidige plader fra den tyske forhandler, for Du ingen problemer med svenske toldere mv. MEN kør ikke i bilen efter udløbsdatoen. Et godt råd er hellere at købe en uge for meget end en uge for lidt. Sørg for at Du allerede har bestilt tid til bilprovningen inden Du henter bilen i Tyskland. Der er ofte 3-4 uger´s ventetid og Du kan komme ud for noget uforudset........Tro mig det er surt at have en "fed bil" stående på "udløbne" nummerplader.....just asked me:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Peter K. Ja jeg har læst dit vedhæftede med stor interesse, men jeg står i den kaotiske fase hvor alt er ved at blive etableret du ved :-) Jeg havde overset det med 3-4 ugers ventetid, troede i første omgang jeg kunne ræse lige ind i drivein køen, men det kunne jeg ikke. En af mine venner gjorde det smarte at han fandt en lokal lille autoforhandler der kunne springe privatkøen over, det er noget jeg vist hellere må gøre. Det kostede ham 3000kr + omk. til stumper, men så havde de sørget for alt efter han afleverede bilen, låst den inde om natten, kodet låsen om m.v. Det tog nogle dage. Jeg skal nok lige vende tilbage med helt nøjagtige detaljer. Jeg har købt lejlighed i city, vil helst ikke have en på midlertidige plader stående på gaden. Jeg sidder så med den plan-snedig at hente den jeg har kig på i Berlin, ræse over i hans garageanlæg og lade ham tage sagen derfra. Kanon indlæg igen Peter...jeg havde nær kvajet mig med den der ventetid :-) smile.gif "Thumps up."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

HUSK også at sige til den tyske forhandler at Du vil have bilen med hjem samme dag MED midlertidige plader på. Fax ham en kopi af Dit pas eller lign. Det tager nemlig et par timer at ordne det praktiske dernede, da bilhandleren skal til forsikringsselskabet mv. Bare en erfaring fra min side:-) God jagt!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Kanon Peter Jeg får en mail fra sælgeren imorgen, han skulle lige sende noget info. Der er noget med BMW autoriserede forhandlere har noget smart med overførsel af betaling, jeg ved ikke endnu hvad han mener. Har fundet ham den lille mekanikker min kammerat brugte, og aftalt jeg kører non-stop Berlin til hans garage, så har jeg plader på inden der er gået en uge, pris: 5000 SEK alt inklusive arb. løn.(Det koster ham lidt at komme foran i køen) Så skal jeg ikke tænke på opbevaringen. Håber bare pengene er der til tiden eller må jeg alligevel overnatte dernede mens de kommer igenem. Brugte du express overførsel til forhandlerens bank? Eller brugte du check?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Jeg betalte kontant i Euro......Ville gerne lige se bilen inden jeg betalte.... Jeg bekræftede bare pr. fax at jeg ville købe bilen, hvilket var ok med forhandleren... Det lyder fint med "mekanikeren"..... Held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommycat

Jeg er flyttet til Malmö og har jeg fundet nin bil i Berlin. En Mercedes selvfølgelig :-) Er det virkelig rigtigt, at jeg kan hente bilen og kører den til værkstedet i Malmö og så ordner han det hele for 5000 s.kr? Er der nogen der har adressen til det "lille værksted" i Malmö? Der var også noget med en forsikring der skulle tegnes hos bilhandleren i Tyskland. Hvad koster den? Og så lige en sidste ting. Bilen er en MB 180 fra 1996. Den står til 9850 Euro. Er der nogen der har en ide om hvor meget jeg bør kunne forhandle prisen ned? Hilsen Tommycat

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...