leon 0 Anmeld indhold Skrevet February 11, 2005 Hej Må jeg godt låne min bil ud til f.eks. min far når han besøger os i SE. Jeg må ikke låne den ud til ham hvis jeg besøger dem i Dk eller? Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2005 Hej Må jeg godt låne min bil ud til f.eks. min far når han besøger os i SE. Jeg må ikke låne den ud til ham hvis jeg besøger dem i Dk eller? Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2005 Leon, du må låne din bil ud til, hvem du vil i Sverige, men en dansker må kun køre den, hvis du selv er med i bilen. Der kan være enkelte tilfælde, hvor man ser igennem med det, men som hovedregel, nix. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret February 12, 2005 Arh, den skal da vist modificeres lidt: Hvem som helst må køre din bil i Sverige eller for den sags skyld resten af verden på nær Danmark. En person med dansk folkeregisteradresse må IKKE køre en udenlandsk registreret bil i Danmark. Er du med i bilen, er det dog lovligt - ellers ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2005 Sorry, jeg glemte at skrive, at en dansker kun må køre den i DK, hvis du selv er med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2005 Tusind tak for svarene, det var lige dem jeg manglede. Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2005 Og tjek lige din forsikring også, hos os er det nemlig kun husstanden der må kører vores bil og mc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søren&Eva 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2011 Er i sikre på det med at en "dansker" godt må køre bilen vis man selv er med i den i DK??? for jeg har en kammerat som blev taget i at køre min kammerat´s bil imens han sad ved siden af og var skide fuld men han fik sgu da en kæmpe bøde og de ville have han skulle betale afgift og alt muligt men det fik de vidst snakket sig ud af ved hjælp af advokater da han jo bare kørte sin kammerat hjem men de var godt sure over det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2011 Seriøst - de ville have at han skulle betale afgift af en bil som ikk var hans egen??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2011 Seriøst - de ville have at han skulle betale afgift af en bil som ikk var hans egen???Dansk fører i svensk bil i Danmark - så bliver de jo, som vi ved, kradsbørstige. Men netop situationen med den svensk-bosatte ejer ved siden af gjorde nok at han slap. Ellers var afgiftshammeren faldet, selvfølgelig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2011 Min forsikring siger meget meget klart, at den kun må køres af mig eller konen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2011 Dansk fører i svensk bil i Danmark - så bliver de jo' date=' som vi ved, kradsbørstige. Men netop situationen med den svensk-bosatte ejer ved siden af gjorde nok at han slap. Ellers var afgiftshammeren faldet, selvfølgelig.[/quote'] Ja jo... Jeg led faktisk af den (åbenbart forkerte) opfattelse at det faktisk gik OK hvis ejeren var med og der er en god grund til at han ikke selv kører bilen - som i dette tilfælde hvor ejern var beruset... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2011 Min forsikring har ingen begrænsning på hvem der må køre bilen udover at hvis føreren er under 25 år er det der en forhøjet selvrisiko for kasko skader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2011 Ja jo... Jeg led faktisk af den (åbenbart forkerte) opfattelse at det faktisk gik OK hvis ejeren var med og der er en god grund til at han ikke selv kører bilen - som i dette tilfælde hvor ejern var beruset... Du lider ikke af den forkerte opfattelse, Lars. Kig her i en tidligere tråd: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=6390 Jeg har tidligere fået et svar fra Rigspolitiet på, at hvis ejeren af bilen er til stede i bilen, så må man gerne køre i Danmark i den udenlandske indregistrerede bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2011 Ah men jeg syntes da også nok... :) Godt så - og så forstår man jo slet ikke hvordan kammeratens kammerat (!?) kan få en bøde for at køre den berusede kammerat hjem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2011 Ah men jeg syntes da også nok... :) Godt så - og så forstår man jo slet ikke hvordan kammeratens kammerat (!?) kan få en bøde for at køre den berusede kammerat hjem... nej det gør jeg nu heller ikke. men mit gæt er, at de danske politifolk ikke kan loven :) er der jo ikke noget nyt i desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites