Jump to content
leon

Hvem må køre i min svenske bil??

Recommended Posts

Leon, du må låne din bil ud til, hvem du vil i Sverige, men en dansker må kun køre den, hvis du selv er med i bilen. Der kan være enkelte tilfælde, hvor man ser igennem med det, men som hovedregel, nix.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Arh, den skal da vist modificeres lidt: Hvem som helst må køre din bil i Sverige eller for den sags skyld resten af verden på nær Danmark. En person med dansk folkeregisteradresse må IKKE køre en udenlandsk registreret bil i Danmark. Er du med i bilen, er det dog lovligt - ellers ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er i sikre på det med at en "dansker" godt må køre bilen vis man selv er med i den i DK??? for jeg har en kammerat som blev taget i at køre min kammerat´s bil imens han sad ved siden af og var skide fuld men han fik sgu da en kæmpe bøde og de ville have han skulle betale afgift og alt muligt men det fik de vidst snakket sig ud af ved hjælp af advokater da han jo bare kørte sin kammerat hjem men de var godt sure over det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seriøst - de ville have at han skulle betale afgift af en bil som ikk var hans egen???
Dansk fører i svensk bil i Danmark - så bliver de jo, som vi ved, kradsbørstige. Men netop situationen med den svensk-bosatte ejer ved siden af gjorde nok at han slap. Ellers var afgiftshammeren faldet, selvfølgelig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dansk fører i svensk bil i Danmark - så bliver de jo' date=' som vi ved, kradsbørstige. Men netop situationen med den svensk-bosatte ejer ved siden af gjorde nok at han slap. Ellers var afgiftshammeren faldet, selvfølgelig.[/quote'] Ja jo... Jeg led faktisk af den (åbenbart forkerte) opfattelse at det faktisk gik OK hvis ejeren var med og der er en god grund til at han ikke selv kører bilen - som i dette tilfælde hvor ejern var beruset...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jo... Jeg led faktisk af den (åbenbart forkerte) opfattelse at det faktisk gik OK hvis ejeren var med og der er en god grund til at han ikke selv kører bilen - som i dette tilfælde hvor ejern var beruset...
Du lider ikke af den forkerte opfattelse, Lars. Kig her i en tidligere tråd: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=6390 Jeg har tidligere fået et svar fra Rigspolitiet på, at hvis ejeren af bilen er til stede i bilen, så må man gerne køre i Danmark i den udenlandske indregistrerede bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ah men jeg syntes da også nok... :) Godt så - og så forstår man jo slet ikke hvordan kammeratens kammerat (!?) kan få en bøde for at køre den berusede kammerat hjem...
nej det gør jeg nu heller ikke. men mit gæt er, at de danske politifolk ikke kan loven :) er der jo ikke noget nyt i desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites