Jump to content
Guest tim

Kan man få prøveplader hvor der er kaskodækning på ?

Recommended Posts

Guest tim

Hej. Jeg overvejer at imoporterer en bil fra Tyskland. Jeg har læst at man kan købe nogle tyska prøveplader. Men jeg er ikke meget for at køre bilen til danmark med ren ansvarsforsikring på. Kan det lade sig gøre at købe nogle prøveplader med kaskodækning på eller er den eneste anden udvej så at få bilen kørt på en autotransporter. ? Den bil som jeg er ude efter er en Audi A3 3,2 med DSG gear. Er der penge at spare på sådan en i tyskland umiddelbart i forhold til Sverige. mvh Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tim

Hej. Jeg overvejer at imoporterer en bil fra Tyskland. Jeg har læst at man kan købe nogle tyska prøveplader. Men jeg er ikke meget for at køre bilen til danmark med ren ansvarsforsikring på. Kan det lade sig gøre at købe nogle prøveplader med kaskodækning på eller er den eneste anden udvej så at få bilen kørt på en autotransporter. ? Den bil som jeg er ude efter er en Audi A3 3,2 med DSG gear. Er der penge at spare på sådan en i tyskland umiddelbart i forhold til Sverige. mvh Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mikael

Ikke at dette har relevans for tråden, men det nok den hurtigeste måde at få Peters opmærksomhed på. Peter jeg har sendt en mail til salg@auto-haus.se da jeg godt kunne bruge din hjælp til import af en bil, men mailen kan desværre ikke leveres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest drommebilen

Hej Tim Når jeg har kigget på priser i Sv og Tyskland, så har jeg i 99% af tilfældende fundet de bedste priser i Tyskland. Jeg har et bilimport firma i DK (www.drommebilen.dk som pt er under udarbejdelse), og umiddelbart tror jeg den eneste løsning du har udover en transporter at få et importfirma til at klare afhentningen for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tim Jeg er påvej til til Tyskland sidst på ugen for at hente en let brugt BMW. Forhandleren oplyser at han kan skaffe prøveplader med kasko forsikring uden ekstra betaling. Han har iøvrigt en Audi A3 3.2 tilsalg. Prøv at se på www.schoepf.de. Det næste problem bliver at få bilen til Sverige og få den synet forsikret osv. Bilen er lige dyr nok til, at det er sjovt at køre på prøveplader kun dækkende ansvarsforsikringen. Hører du om en smart måde, at få kasko på prøveplader i DK og Sverige så sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest drommebilen

Hej Tim Fik du hentet en bil hos Schoepf? Jeg er selv igang med en forhandling med ham. Så jeg er da lidt interesseret i at høre hvordan de er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tim

Hej. Nej jeg valgte at købe bilen i Sverige. Der fandt jeg en med lidt mere udstyr, bose soundsystem, lædersæder, bakcensor, el-lendestøtte, xeonlygter, lyspakke med follow me home. Ja det var vist det. Jeg skulle give 262.000 sek for den. Det er ca. 35.000 kr. mere end den fra tyskland. Jeg har så ingen omkostninger ved at indregisterer bilen i sverige, transport osv. Da bilen er ca. 1 år og 4 mdr. har jeg stadig 8 mdr. fuld fabriksgarenti tilbage på bilen. Det var hendigt for 2 uger efter jeg købte bilen røg el servomotoren sig en tur. Der skulle en helt ny i. Men det blev skiftet uden problemer. Godt nok tidligt den røg. Desuden kan jeg forsikre bilen for 450 kr. for 6 mdr. da det er en forholdsvis ny bil gennem Folksam. Alt i alt mener jeg ikke det var besværet værd at forsøge import at denne bil. Men jo der kunne måske godt være sparet nogle penge. Nu håber jeg så bare på at det med lidt bedre gensalgsværdi når det er en svensk solgt bil også holder stik. Vi må se. Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites