Jump to content
Guest caroline

Autoriseret værksted ikke altid en god idé!!

Recommended Posts

Guest S@uer

S@UER CAN. Mek. i eksotiske/luksus biler... Ang. Service på dèn CLK. så ring til mig og fortæl hvor meget der skal laves så finder vi en go pris ;O) Brian jeg ringer idag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Malmöejer af Opel

Bilværksted i Malmö Min oplevelse er lidt broget, idet jeg har en ældre dieselspand af opel astra stationcar 2.0 fra 2000, hvilket fungere rimeligt. Dog har jeg undret min over begrebet sertificeret værksted, idet jeg har på intet tidspunkt hos BilPartner oplevet, at de har haft de nødvendige reservedele hjemme. Efterfølgende har det stortset de 5 gange jeg har brugt dem måtte aftale en ekstra arbejdsdag, hvilket er meget frustrerende, idet man går udfra at ved planlagt eftersyn, at et værksted som BilPartner i Malmö må have tilstrækkelig med reservedele på lager. Ydermere har jeg ikke fået øje på, at det er billigt, at få repararet sin bil i Malmö, måske er det mig som ikke forstår sig på bil i al almindelighed, idet en bil skal være pålidelig det betyder, at den skal starte, når jeg drejer nøglen og den skal kunne klare at køre 15.000 km mellem hvert serviceinterval uden problemer. Mine serviceregninger ligger typisk på 12-15.000,- sek/15.000 km, hvilket har undret mig en del? Jeg har fået den fornemmelse, at værkstedet ikke ønsker, at have med ældre biler end 3 år, idet hermed kan de bruge deres ressource på garantirapporter fremfor reparationsarbejde. Jeg har lavet mig et lille lommeregnstykke, at det tyder på reparationsarbejdet kommer til at ligge betænkeligt tæt på nyanskaffelse af en bil i samme klasse ca. 240.000,- sek, hvor finaseringen ligger på ca. 2800 sek/md.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites