Guest palle Anmeld indhold Besvaret February 5, 2004 Argh Ulmus....nu må du sgu stoppe med at brokke dig... Find den nærmeste telefonboks eller lån en mobiltelefon.... Gør du ikke problemet LIDT for stort ??? Iøvrigt ventede jeg i fire timer i driv-in'en... så det kan altså også ta' tid.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret February 5, 2004 Palle: Tror du ikke bare alle de andre danskeres Mercedes-kasser skyggede for din bil? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 6, 2004 Ulmus, et riiiightigt godt råd ... stil dig derud tidligt om morgenen. Du kan risikere at gøre som mig, komme kl. 9-10 når man har fået lidt lækker morgenmad (på sin fridag) - og se skiltet hvor der står "hvis du står ved dette skilt er der 4 timers kø" 3 biler foran én Synshallen lukker vist nok kl. 14.30 eller 15.30. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2004 Ja,ja, Palle - men ærligt talt, hvad skal vi med al den IT, når man alligevel ikke kan bruge den?? Det er mest det, der gør mig sur. Tak for rådet, Vincent, det agter jeg at gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest polo! Anmeld indhold Besvaret February 19, 2004 Hej, Jeg har brug for hjælpe med omregistrering af min bil i Malmö. Jeg har klaret alt i København vedr. bil vurdering. Men ved ikke hvem skal kontaktes i Malmö for at få et Svenske nummerplade. Kan nogen give mig telefonnr. & adresser? (Jeg kan desværre ikke finde info på www.vv.se for jeg kan ikke svensk). POLO! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 19, 2004 Hej Polo. Du gør det at du kører den ind på "Besiktningshallen" / Bilprøvningen enten ved: - Valdemarsro, Källvattengatan 7, 21223 MALMÖ - Fosie, Bronsyxegatan 2, 21375 MALMÖ. http://www.bilprovningen.se/ Og så siger du at du skal "Registreringsbesikte" din bil. Når dette er gjort går der et par dage, så får du et par plader med posten. Hvis du ikke kan tale svensk / forstå svensk så husk at tage noget legitimation med med din adresse på - eller skriv den ned til dem, så de ved hvor de skal sende dem hen. Som udgangspunkt vil din bil på svenske plader nu være "Afstælt" dvs. ikke godkendt til brug. Du skal nu som minimum trafikforsikre din bil, når dette er gjort kan du "Påstælle" din bil så den er klar til brug. Dette kan du evt. gøre via nettet hvis du ikke vil sende det ind med posten. Håber jeg har ret mht. importproceduren - det er vist et stykke tid siden jo Ellers kontakt http://www.racetech.dk ... Miriam er meget dygtig til den slags og så er hun dansker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest polo! Anmeld indhold Besvaret February 19, 2004 Mange tak for hjælpen Vincent :-) Jeg håber at jeg kan klar det resten nu. POLO! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hans Anmeld indhold Besvaret March 28, 2004 Foråret nærmer sig - og jeg skal til have min MC indregisteret i Sverige :-) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad man giver for at få en MC (eller en bil) gennemgået hos bilprøvningen - og om man skal betale kontant. Hilsen Hans Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 28, 2004 Hej Henrik. Jeg skal til syn med min bil imorgen kl. 8:20. Det koster 300,-. Du kan se mere på http://www.bilprovningen.se/, hvor du også kan booke tid online --> http://webboka.bilprovningen.se/index.jsp?bookingMode=book Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 28, 2004 Glemte lige: Betalingen skal erlægges kontant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 28, 2004 *gah*...og så gælder der selvfølgelig andre priser, når vi snakker registreringsbesigtning. Se mere her... ...jeg er vist ved at være træt. *s* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hans Anmeld indhold Besvaret March 29, 2004 Tak for hjælpen, Jesper. Jeg snuser lidt på de sites, du pegede ud. Held og lykke med synet af din bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 29, 2004 Det var så lidt...de er effektive derude! Det tog mig under 20 min fra jeg ankom til jeg kørte igen. En ren fornøjelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest issas Anmeld indhold Besvaret April 12, 2005 Hej alle Jeg håber en af jer kan hjælpe mig jeg skal købe en bil fra Tyskland til Sverige skal man så betale noget import tex eller? Hvor meget koster det at registrer i Sverige og hvor gøre man det hen? Hvis der er nogen som kan hjælpe mig må du mere end gerne sende mig en mail Jeg er ikke medlem her. 1800 ekport plader 10.000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest issas Anmeld indhold Besvaret April 12, 2005 Hej alle Jeg håber en af jer kan hjælpe mig jeg skal købe en bil fra Tyskland til Sverige skal man så betale noget import tex eller? Hvor meget koster det at registrer i Sverige og hvor gøre man det hen? Hvis der er nogen som kan hjælpe mig må du mere end gerne sende mig en mail Jeg er ikke medlem her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Linea 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2005 Jeg har også gået og ventet på en "kallelse" - og nu viser det sig at min bil skulle have været synet inden udgangen af april..... Jeg har fået booket en tid, men er nu møg nervøs for at blive stoppet. Jeg kan da ikke undvære min bil...! Er der nogen af jer der har været udsat for at blive stoppet og måtte gå?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2005 Hej Linea - Når du ikke har fået bilen synet i tide, bliver den automatisk belagt med "körförbud". Så må du faktisk kun bruge den til at køre nærmeste vej til værkstedet eller bilprovningen. Hvad der sker, hvis man bliver stoppet, ved jeg ikke, men det er nok i den mildere ende af straffeskalaen, når du kan fremvise din bokning. Jeg tror ikke, du bliver tvunget til at efterlade køretøjet. Det ville være ren chikane. Men den alvorlige side af at køre i en bil med körförbud er det forsikringsmæssige. Du skal nok lige kaste et blik på det finstilte (det med småt) i din police, før du kaster dig ud på vejen igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Allan C Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Hvis du bliver stoppet, får du - højst sandsynligt - en bøde på 600sek. Og så må du kun køre i bilen, som Nils skriver. Så jeg ville køre til syn med bilen hurtigst muligt! Allan C Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Jeg er ret sikker på man kan møde op i en "ventebane" uden forbooket tid på bilprovningen.. så det er vist bare at troppe op og vente på en ledig tid.....men check på bilprovningen.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Linea 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Jeg HAR bestilt tid - den første jeg kunne få var d. 17. maj. MEN - hvorfor skulle jeg også blive stoppet? Polis´en køre vel ikke rundt og har en liste over dem som er et par dage over syn? Jeg tager chancen - og kører desuden til Dk i morgen :) Ellers tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Jeg HAR bestilt tid - den første jeg kunne få var d. 17. maj. MEN - hvorfor skulle jeg også blive stoppet? Polis´en køre vel ikke rundt og har en liste over dem som er et par dage over syn? Jeg tager chancen - og kører desuden til Dk i morgen :) Ellers tak! Ok fin ide hvis din bekymring udelukkende går på polisen og en bøde på 600 kr.. Men hvad hvis du kører galt for forsikringen siger "inte vort problem når du kører i en bil med kørselsforbud"?. (forsøgte at fuldende sætningen på svenska men måtte opgive:sad:) Der står ellers på bilprovningen: Drive-in: personbil och lastbil max 2500 kg: Mån 7.00-15.30 Tis 7.00-15.30 Ons 8.00-15.30 Tor 7.00-15.30 Fre 7.00-15.30 Det blir lätt kö på drive-in. Vi rekommenderar dig att boka en tid, om du har möjlighet. Den var jeg nok hoppet på med en lille madpakke ved armen.. men det er jo heldigvis et frit land;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Linea 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Jeg har sendt en mail til Salus vedr. dækning når man har "körförbud" - afventer svar... klart at det ville være temmelig surt ikke at være dækket og at det vil tage lidt af min køre-trang! Og det er desværre en smule svært - hvis ikke umuligt - for mig at komme til drive-in-syn da jeg for tiden går mamma-ledig, og så skulle sidde og vente - måske timer - i bilen med min lille datter.... såeee.... Jeg tager chancen og kører. Men tror det bliver til lidt flere gå-ture end normalt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle.... Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Jeg ringede også for at booke syn idag... 17. maj.. eller, fredag morgen, hvis man kører til Lund, så det gør jeg nu ;o) Prøv evt at ringe igen, og hør om der ikke findes en tid i Lund. Iøvrigt er Drive-in'n lukket i hele maj måned. Både i Fosie og Valdemarsro Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Linea 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Tak Palle - har først set din besked nu... prøver at ringe....! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2005 Du kan jo altid sige at "når Mona Sahlin kan..":p Det var jo det hun blev knaldet på og hende skete der jo ikke det store med, så det kan ikke noget man går særlig højt op i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites