Guest karin Anmeld indhold Skrevet December 13, 2001 Jeg købte for et halvt år siden en brugt bil i Sverige, hvor jeg bor og skal til syn i januar. Er der nogen, der kan fortælle mig, om man bliver indkaldt eller selv skal henvende sig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest karin Anmeld indhold Besvaret December 13, 2001 Jeg købte for et halvt år siden en brugt bil i Sverige, hvor jeg bor og skal til syn i januar. Er der nogen, der kan fortælle mig, om man bliver indkaldt eller selv skal henvende sig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret December 13, 2001 Hej karin, Jeg købte i maj månede en brugt bil. Jeg fandt ud af at, det sidste nummer i nummerpladen afgører hvornår du skal til "besiktning" f.eks. er det sidste nummer på min bil 9 hvilket betyder at bilen skal til kontrol i perioden september - januar. Jeg modtog en indkaldelse i august månede og kunne derefter bestille en tid via internettet. Jeg kunne forestille mig at du også får indkaldelsen 1 månede tidligere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2004 Det var da ærgeligt at der ikke var svaret på dette spørgsmål dengang, for det vil jeg egentlig også gerne vide. Er der nogen af jer som har beholdt den samme bil i mere end et år :-) og som har en ældre bil :-) ( findes der overhovedet sådan nogen ) som kan fortælle om man bliver indkaldt automatisk eller selv skal holde øje med datoerne ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2004 Hej Dan, der er faktisk svaret på dette indlæg, det står bare UNDER spørgsmålet, hvorfor ved jeg ikke. Men jeg kan da bekræfte, at man bliver indkaldt og i meget god tid, så man kan sagtens nå at bestille tid, hvilket iøvrigt kan gøre på nettet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret January 6, 2004 Jeg har en Mazda 626 GLX fra 1986. Min bofælle som har boet her i 14 år siger at der kommer en indkaldelse. Så jeg venter bare :-) Jeg har en gammel bil fordi jeg fik et tilbud jeg ikke kunne modstå. 7000,- SEK for en nybesigtiget bil med lavt kilometertal og 4 nye sommerdæk + 4 nye vinterdæk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 6, 2004 Det står altsammen på registreringspapirene. Man har en 3 måneders periode til at syne bilen. Jeg modtog ikke nogen indkaldelse. Og ja... jeg har en gammel bil... mit kørselsbehov er 6 km per dag ! (resten klarer Vincent ;o) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2004 Tusind tak - det havde jeg ikke lige set. Jeg vil læne mig tilbage og vente :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sari Anmeld indhold Besvaret January 10, 2004 jeg er lige flyttet til helsingborg jeg har bil i danmark! kan det svarer sig at omrigistere sit bil! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 11, 2004 Sari,.....Sælg din bil, eller få afgiften tilbage. Din bil skal vist ha' en værdi omkring 40-50.000 før det kan betale sig ... (correct me if i'm wrong) Husk der ikke er nogen afgift på biler i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Jeg har lige været inde på www.vv.se og undersøge hvad der stod om min bil. Det viser sig at min bil har kørselsforbud!!!!. Jeg troede i min naivitet at der kom en påmindelse om besigtning, men nej, Bilen skulle have været til besigtning inden 1. januar. Så jeg trækker lige mit indlæg tilbage fra længere nede. sorry /Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Uha-uha, Jesper Lau, du gør mig hed om ørerne!! Hvor fandt du oplysningen om din bil. Min bil skulle sidste år (altså i 2002) synes inden 1. januar, og dengang fik jeg en indkaldelse. Så den har jeg gået og ventet på i 2003 også. Så måske er situationen den samme for mig. Gider du ikke godt lige fly mig en side, jeg kan tjekke på! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Der kommer altså ingen indkaldelse... Det står jo på registreingspapirene..... Der er en 3 måneders periode, hvor den skal synes, og så skal man selv søge for at få det klaret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Hej Palle, det er ikke helt rigtigt. Jeg fandt selv siden, som blev omtalt tidligere. Der står på Vägverkets side: ..."När det är dags för besiktning skickar AB Svensk Bilprovning ut en kallelse om kontroll-besiktningsskyldigheten" ... Der SKULLE altså komme en indkaldelse, dog står der længere nede i teksten: ..."Har du inte fått kallelsen så är du trots dette skyldig att själv hålla reda på när ditt fordon skal besiktigas (se tabell nedan)"... I den pågældende tabel kan man så læse, hvornår de forskellige biler skal synes. Der står ikke rigtigt noget om, hvilke følger det har, hvis man bliver standset, så vidt jeg har kunnet læse mig til sådan i al hast. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest christian Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Nu sidder jeg jo lige og bliver lidt klam i hænderne...er der en der kan fortælle mig hvor på www.vv.se man kan cheke det med syn...kan ikke lige finde det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Man kan se (alle) de oplysninger VV har om ens bil på : https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_1.asp (man skal bruge koden på sit registreringsbevis og registreringsnummeret) Her ser man også hvornår bilen sidst er synet og hvilket tidsrum der er åbent for syn. Pas på mht. köreforbud (Jesper). Bliver man stoppet af polisen må man gå resten af vejen....så vidt jeg ved med et "fint" bödeforläg i hånden :o( Hilsen Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest christian Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 hmm...jeg er vist i samme båd som Jesper Lau ville så lige bestille tid til syn, men jeg kan ikke finde ud af hvad min "personliga kod" er(den man skal indtaste sammen med reg.nr på http://www.bilprovningen.se/)...nogen der ved det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Hej igen - den side på VV, som jeg henviste til tidligere i dag, hedder: www.ore.vv.se/fordon/Kontrollbesiktning.htm det var der, jeg fandt de citater, jeg kom med. Det er også der, man kan finde "Inställelsestermin" ud fra tallet på kontrolmærket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 3, 2004 Sauer: Den personlige kode står på dit registreringsbevis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2004 Ja, så rendte jeg ind i endnu et problem m.h.t. bilsyn. Jeg gik ind på www.bilprovningen.se for at booke tid, men for at gøre det, skal man bruge en kode, der står på INDKALDELSEN, som jeg altså IKKE har modtaget. Hvorfor f..... ska' de være så svært! :-( Er der nogen af jer andre, der ved, om man bare kan køre ud på bilprovningen og "stille sig i kø"? For nu er jeg jo altså over en måned for sent på den, så det skal sq være NU. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 3, 2004 Det kan du godt Ulmus. Der er drive-in stalde på begge synssteder i malmö - og der KAN være et par timers ventetid, så gør det en dag du har fri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2004 Tak for det hurtige svar, Vincent. Det er jo lidt ærgerligt at tage fri, hvis man alligevel ikke kan komme til. Men det vil jeg nu gøre hurtigst muligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret February 3, 2004 Altså, SÅ svært er det heller ikke. Ring til dem, og book en tid, eller kør ud i deres drive-in. Men, nu ved du da at du næste år, bare skal være der indenfor de 3 måneder ;o) hehehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anna Anmeld indhold Besvaret February 4, 2004 Hej Ulmus Jeg var til drive-in syn med min bil i december i Malmø - Fosie. Der var 6 biler foran mig og jeg ventede i 15 min :o) så man kan være heldig. Anna Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2004 Jo Palle, det ER svært, når man er på en arbejdsplads, hvorfra man ikke kan ringe til S. Nå, men jeg kører derud og "stiller mig i kø" og får det overstået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites