Jump to content
Guest thor

Bil til lang daglig kørsel og komfort

Recommended Posts

Guest christian

Yep Henning, Selvom biler er billigere i Sverige så er 400k (selvom det er 400k svenske) jo også en slags penge. Overvejer selv at importere end ½-1 år gammel model til næste år, men det afhænger lidt af diesel afgiften. A4-eren kommer jo også med en 3.0 diesel, men der er bare ikke DSG endnu, da motoren vender den anden vej end i A6-eren og man endnu ikke har lavet DSG til den. mvh, Christian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Lars er du ikke nervøs for at din BMW vil tabe en del i værdi, hvis diesel afgiften bliver sat ned og du måske ikke kan komme af med bilen uden at sætte den til salg uden tab? Hvis du da skal af med den, hvis afgiften kommer. Går ud fra du er yderst tilfreds med bilen. mvh, Christian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lars

Christian> Ah - det er selvfølgelig en risiko, men nu regner jeg egentlig ikke med at skulle af med den lige foreløbig med mindre det bliver voldsomt meget dyrere at køre i den. Jeg er absolut meget tilfreds med den - på alle mulige måder. Hvis det skulle ske at afgiften bliver sat ned vil jeg nok overveje at prøve at sælge den i Danmark i stedet for. Når jeg har kørt den et par år er den formentlig ved at være nede i en pris hvor den kan være spiselig på danske plader. Det er jo mange aspekter. På et eller andet tidspunkt kommer den nye E60 jo også ud i større mængder brugt og det vil jo nok også gøre at prisen på E39 dykker lidt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Lars -> Jo det er mig med TT-eren (så ved du vist godt, hvem vi begge to kender hehe). Godt at høre, at du er tilfreds med automobilen, det er jo det vigtigste - desuden er det jo aldrig billigt at have bil ;) Min kammerat og jeg diskuterede netop det samme i går og vi kom også frem til, at det nok ville være bedst i såfald at forsøge at sælge den i Danmark. Men jeg var bare nysgerrig helt generelt. mvh, Christian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Christian hvad mener du med: //Lars er du ikke nervøs for at din BMW vil tabe en del i værdi, hvis diesel afgiften bliver sat ned og du måske ikke kan komme af med bilen uden at sætte den til salg uden tab? // Hvorfor bliver Lars bil værdiløs fordi dieselafgiften bliver sat ned? Sverige vil prøve at øge andelen af dieselbiler i vognparken, men der er måske noget jeg HELT har misforstået her? Iøvrigt skulle i læse indlæggene om bilimport til Danmark fra Sverige af. Det er nærmest umuligt. Samtidigt så kigger Danmark også på Tyskerpriser, hvorfor give mere for den samme i Malmø, som måske kan hentes lige nede i Berlin for billigere penge, uden store administrative problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Thomas -> Det jeg mente var, at Lars skrev hans BMW ikke var 2005 certificeret og dermed højst sandsynligt ikke bliver dækket af en evt. afgiftsnedsættelse på vægtafgift for diesel biler. Derved bliver bilen noget mere uinteressant for mange købere. mvh, Christian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Christian: Nårh sådan var det ment, havde glemt alt om det 2005 krav. Jammen den forbliver vel bare på nuværende niveau så. Med mindre de hæver dieselprisen ernormt. De svenskere fatter altså minus, af det her med dieselbiler og afgifter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...