Jump to content
Guest thor

Bil til lang daglig kørsel og komfort

Recommended Posts

Guest kim

Jeg betaler min fordonsskatt over 3 betalinger pr. år. Det har noget at gøre med beløbets størrelse - min Fabia RS koster SEK 5090/år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Martin: Betaler 6 gange om året! Du må elske at lege med klistermærker. Renser du så din nummerplade hver gang du får nyt klistermærke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude og prøvekøre den nye peugeot 407 2,0 hdi med 136 HK som kommer i SW version lige i de her dage. Det var en rigtig god oplevelse, så den skal lige overvejes igen igen. SW version har jo glastag og med stort set alt i udstyr incl læder, baksensor osv koster den ca 210.000 Dkr inden evt. prutning om pris. Det er laangt fra de andre modeller i samme klasse. Overvejer også Opel Vectra stationcar i diesel, men den er lidt dyrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen som ved om, der er noget nyt med den diesel vægtafgift, bliver det til noget eller? Var det her til oktober det skulle behandles i det svenske folketing eller var skulle det foregå i september, altså indeværende måned. mvh, Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henning

Kim H > Hvorfor er en Fabia RS så dyr i fordonsskatt ? Det er da ikke en diesel bil ? Eller griser den bare så meget ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henning

Det var satans - 310 NM. Min SAAB har 270 NM og den rykker rimeligt i mellemaccelerationerne. HVor langt går den på literen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Øv.. først er man ikke en rigtig mand, når man vejer under 100 kg. (hørt i byen) Og nu er man det heller ikke når man ikke har over 580 nm. Andre mener man ikke er det hvis ikke man får tvillinger/trillinger/har hest/kører 4Motion/har en schæfer (set på grimme skilte på andre biler)... så hvor mange børn skal "jeg" lige føde før jeg er en rigtig mand, der kan proppe ungerne ind i vores + 580nm bil, der kører diesel/ikke diesel, der har 4 hjulstræk og plads til en hest + en schæfer, mens jeg vejer mindst 100 kg.? Ja, det er 5.. 5 unger af 2 omgange.. så er jeg en rigtig mand.. Jisses.. :-) Hvilken bil klarer foriøvrigt ovenstående?? Nå, men jeg syntes foriøvrigt at dieselvogne er rigtige biler - (og helst tyske). Vores har knap 340nm og er godt nok til os. Det kunne aldrig falde mig ind at købe en svensk bil. Lars; Du har købt en 530D. Tillykke med den! Hvor har du købt den? Hvis den er importeret, til hvilken pris hvis jeg må spørge? Er den 2005 miljø klassificeret? Mvh Anders ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Ups... Så ikke lige den med hesten så nej, det er ingen bus happy.gif Vild Cadi. Lidt vulgær efter min smag... Eller måske bare stærkt overdrevet som alt andet amerikansk. Jeg ville vælge en tysker over den til enhver tid happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Den er vulgær, ja.. men hva´.. Jeg ville gerne eje den, men når end ikke en sheik kan købe den for 10 mill.$ hvem kan så? Min næste bil måtte gerne være Toureg V10 D. 750nm og 10km/l ved landevejskørsel, hvilket ikke er så ringe endda. Men den er dyr, syntes jeg. 731 tskr. Ingen hest til dig, Martin ;-) Men hvilken bil er det så? Ovennævnte VW?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Henning, Min Fabia RS har nu kørt godt 31.000 km. Over denne strækning har forbruget i gennemsnit svaret til 20,1 km/liter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

AndersDK: En Mercedes E320 CDI (den nye E-klasse) med box fra Carlsson. Standard specifikationer: 204 HK / 500 NM Specifikationer med Carlsson chip: 240 HK / 580 NM Gotta love it happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Rigtige mænd fletter næb vedr. deres bil. Kun drengerøve bliver ved med at råbe op om 580 Nm. Martin, køb nu en vokal, vi har fanget den... Hveranden tråd er om dine 580 Nm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henning

Kim H > Det er langt - Jeg kan ikke prale med at min SAAB gør det samme. 12,5 snit. Der er lige blevet lavet en nordisk undersøgelse af bilejeres tilfredshed. BMW er klar vinder. på andenpladsen Toyota og tredie SAAB - Foran både Mercedes og Audi. Martin > 580 NM er det en lastbil du har der ;-) ? Har du i øvrigt set den nye MB CLS - 4 dørs sportcoupé - Kommer vist til at koste omkring 500K i Sverige......Den har sikker også 580 NM. Har nogen erfaringer med den nye 5 serie fra BMW - Den synes jeg er lækker, men er den pengene værd ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Henning: Ja den nye CLS ser rigtig spændende ud selvom jeg dog synes det er lidt underligt at bygge en 4-dørs coupe i samme størelse som E-klassen når det i bund og grund bliver en og samme bil med en minimal designforskel. Men ingen tvivl om det er en fed bil selvom jeg tror, at jeg holder fast i min nye E'er happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Henning, hvis du synes den nye 5-serie fra BMW er lækker, så gør dig den tjeneste at prøve den nye A6-er også - den har vundet adskillige tests både over MB E og BMW 5-serie. Selv var jeg temmelig skuffet over den 525 jeg prøvede, jeg synes faktisk ikke den kørte ret godt (nu kom jeg også lige fra en prøvetur i den nye A6 3.2 Quattro med DSG og hele svineriet - fy den kørte godt, kunne godt blive min næste bil, hvor det så blot bliver en 3.0 diesel). Det hjælper så heller ikke, at jeg ikke bryder mig om indretningen i kabinen - exteriøret er meget pænt. Men i den klasse med MB E, BMW 5-serie og Audi A6 så er det vel blot folks individuelle holdninger og, hvad man lige falder for - og tak for det, tænk hvis vi alle kørte i samme bil - damn hvor kedeligt. mvh, Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lars

Anders> Tak-tak.. Svarer først nu - for vi har ikke internet "deroppe" endnu - så må nasse lidt på arbejdet i frokosten ;-) Det er dælme en lækker bil syntes vi, den er importeret fra Tyskland kostede EUR 21.900 plus transport til Sverige og "løn" til ham der hjalp med at købe den. Alt i alt løber den op i cirka 180.000 danske kroner - bilen er fra Marts 2002 og har kørt omkring 130.000 km. Det er en sølv-metallic touring (stationcar) med 193 HK, alt i udstyr (automatgear, læder, navigation, tv, el-bagklap, telefon, osv, osv) og fuld serviceret. Ingen udvendige skader udover stenslag i fronten og en enkelt lille p-skade på den bagerste kofagner (kun ridser). Indvendig "som ny". Den er ikke 2005 klassificeret, så må vi se hvis der bliver vedtaget noget om reduceret afgift for dem, om den skal skiftes. ** Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henning

Credde > Sært nok du siger det - Jeg var nede og se på 5-serien, som jeg også synes er lidt ordinær interiørmæssigt og så er de dyre. Det sære er at jeg idag har været hos Audi og se den nye A6, som jeg synes der er meget mere bil i. Den er fame lækker - Og så er den 40 k billigere end bimmeren. Så jeg er ikke i tvivl, hvis jeg skal have ny bil bliver det en A6 - Jeg synes dog at 400 k for en 3.0 diesel er lige friskt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites