Guest thor Anmeld indhold Skrevet September 23, 2004 Kære alle, Vi er ved at overveje hvilken bil- og hvilket bilmærke som ville passe os bedst. Der er ingen tvivl om, at vi kommer til køre en del hver dag (ca. 2 timer), så derfor er det vigtigt at bilen har høj komfort og er lavet til lange mennesker med lange ben. Vi ved ikke så meget om biler - så hvis i har nogen forslag så fyr løs. Vi er sådan lidt designagtige, så i må meget gerne tænke lidt på "the looks" også. Dog er komforten det vigtigste. På forhånd tak - Thor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thor Anmeld indhold Besvaret September 23, 2004 Kære alle, Vi er ved at overveje hvilken bil- og hvilket bilmærke som ville passe os bedst. Der er ingen tvivl om, at vi kommer til køre en del hver dag (ca. 2 timer), så derfor er det vigtigt at bilen har høj komfort og er lavet til lange mennesker med lange ben. Vi ved ikke så meget om biler - så hvis i har nogen forslag så fyr løs. Vi er sådan lidt designagtige, så i må meget gerne tænke lidt på "the looks" også. Dog er komforten det vigtigste. På forhånd tak - Thor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steelsky 0 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Jeg kørte selv bil frem og tilbage mellem Gentofte og Malmö i 1 år i min Audi A3 og kan kun anbefale den som god langturs bil. Hvis jeg skulle ud at købe en idag ville jeg nok vælge en oliebrænder (diesel motor) i stedet for den 1.8T jeg købte pga. den bedre brændstof økonomi. /Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Køb en Mercedes CDI (diesel). Det er svært at finde en bedre komfort og Mercedes' diesel motorer er helt fantastiske både hvad angår økonomi og power. Der er en grund til at 98% af taxaerne i København benytter selvsamme biler. Jeg kører selv fra Limhamn til København hver dag og kører også rigtig mange km i forbindelse med mit job som ejendomsmægler og har derfor de samme behov som I beskriver. Jeg har selv haft alt fra Seat, VW, Mazda, Toyota til BMW og hele 4 forskellige Mercedes'er hvor 2 af dem har være CDI modeller. Jeg har netop købt en ny Mercedes E320 CDI (w211) og jeg har aldrig været mere tilfreds! Kort sagt: Efter min overbevisning er Mercedes i en klasse for sig selv og ideel til pendling Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Som Martin siger... 98% af alle taxa'ere er mercedes... Det taler jo for Audi, eller måske en VW Passat. Jeg ville kigge i retning af Audi A6 (stor, og sikkert god til pendling) BMW 5-serien, eller VW Passat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Ja jeg glæder mig meget til pladerne ankommer til vores 2003 / 530d Touring der blev registeringssynet sidste fredag. Noget ganske andet end den lille Citroën på danske plader, der tager turen for os for tiden... Hvor lang tid kan det nu EGENTLIG tage at få produceret sådan et par skilte og smidt dem i posten :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Hej Thor og Sanne Jeg har kun tilslutte mig de fleste indlæg i dennne tråd, prioriter en lækker bil med en ordentlig motor..Vi skiftede vores Fiat Brava ud på danske plader med en Audi A4 diesel. Den største motor vi kunne finde, der dog stadig kører omkring 14 km på literen.. Og pludselig sad vi begge og smilede hele vejen over broen. Fantastisk tur iøvrigt;-) Vores er en 2,5 V6 TDI Quattro spækket med udstyr.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Øh Lars iøvrigt Vi fik registreret en tysk importeret bil sidste fredag... vi havde pladerne mandag morgen i posten så måske er der gået noget galt. Hvis den er synet før kl 12 burde pladerne komme dagen efter eller den følgende dag...jeg ville følge op på dine forsvundne plader.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Hmm.. Lyder strange! Jeg ringer til dem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene, Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Hej Thor Vi har lige købt en VW Passat 2.0 TDI Variant Highline. Der er rigeligt med plads - også til lange ben, og den er meget behagelig at køre i. Den har selvfølgelig også alskens bekvemmeligheder og så koster den kun SEK 278.600 (grundpris for Highline). Vi valgte så lidt ekstraudstyr så den kom op på den nette sum af SEK 304.000. Det er lige omkring 250.000 gode danske kroner. På Volkswagens svenske hjemmeside http://personbilar.volkswagen.se/page_1365.shtml kan man bygge sin egen bil og få den nøjagtige pris. Husk så at prutte lidt om prisen når du skal handle :-) Eneste minus ved vores Passat er, at der var 8 ugers leveringstid .... så vi venter spændt nu de sidste 6 uger og glæder os til at få skiftet benzin-modellen ud med en diesel. Kører fra Trelleborg til Taastrup - og retur - hver dag. God fornøjelse med bilkøbet. Hilsen Lene, Trelleborg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene, Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Hej igen Glemte lige at sige, at den nye Passat er 2005 miljøcerfificeret (eller hvad det nu hedder) og det betyder forhåbentligt at afgiften på den bliver lavere til næste år. Der diskuteres i øjeblikket i Sverige om afgiften på nye dieselbiler skal nedsættes. Hilsen Lene, Trelleborg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Nå - men så kom pladerne jo dumpende i posten i dag! Så ved jeg nok hvad jeg skal lave i ihvertilfælde noget af weeekend'en ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 God fornøjelse, Lars :o) og tillykke med den (kommende) nye bil, Lene. Et hurtigt spørgsmål....bliver den så privatimporteret fra Danmark eller købte I den i Sverige? Mvh og god weekend til alle, Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest henning Anmeld indhold Besvaret September 24, 2004 Er alle her helt galt afmarcheret eller hur ?? Når man nu er INDVANDRER i Sverige skal man da støtte svensk bilindustri og købe SAAB eller Volvo !! Jeg kan varmt anbefale den nye SAAB 9-3, fås både som diesel og bensin. Høj komfort med alt tænkeligt udstyr. God siddekomfort og rimelig billig - fra 200.000 svkr. Der skal altså køres mange kilometer før det kan betale sig at køre diesel i Sverige p.g.a. af afgiften på diesel biler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2004 Ja ok, men nu er Saab jo ejet af General Motors :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest henning Anmeld indhold Besvaret September 25, 2004 Guuuuudddd - gør den det ?? Jo, men produceres i trollhättan der ligger i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Nu bliver jeg måske lynchet, men jeg har også et forslag til en bil... Mine kære forældre har købt en Peugeot 607, 2.2 Benzin, med hele udstyrspakken (læder, automat gear, klimazone air-con og navigation) Jeg er selv 1.90 høj og jeg har sjældent siddet mere behageligt, end når jeg låner deres bil. Motormæssigt ville jeg nok vælge en 3.0 V6 eller en 2.2 TDI (diesel). Der er masser af comfort i bilen og jeg synes også den er rigtig flot med de 18" OZ Vela alufælge der er monteret. Selvom det ikke er et fartmonster, så kører den rigtigt lækkert og den er hurtig nok til mig, selvom jeg er 24 og har benzin i blodet :-) Den koster ca. 340.000 (V6 benzin)& 300.000 (2.2 TDI/diesel) svenske fra ny med ledersæder og aircon. Ellers kan den købes brugt til fornuftige penge i Sverige eller Tyskland. Ellers er mercedes jo altid dejligt, hvis man har penge til det :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene, Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Anders, vi har købt bilen i Sverige hos Din Bil i Trelleborg - de er superflinke. Kan anbefales til alle. Det er 3 bil på 1 år vi har købt hos dem. (De 2 første var brugte biler af meget høj kvalitet). Vi overvejede at importere den og derfor ringede jeg til Autohuset i Glostrup. Der påstod sælgeren at 2.0 TDI'eren først får verdenspremiere til foråret 2005. Det hjalp ikke jeg sagde min mand lige havde stået og kigget på en i Sverige. Den får først verdenspremiere til foråret. Basta !!! (Men måske jeg lige slår et smut forbi Glostrup når jeg får bilen. Bare for at spørge om han nu er helt sikker på det med "verdenspremiere", ha ha...) Så vi købte i Sverige. Vi SKAL bare ha' en dieselbil nu. Det er hårdt nok at skulle vente 8 uger, men vi overlever vist lige :-) Ved godt vi sikkert kunne have sparet lidt ved at importere den, men har også læst rundt omkring i bl.a dette forum, at det ikke er så nemt at få solgt en importeret bil igen - hvis den en dag skal sælges. Så nu er den købt ... og der er 6 uger igen.... Lene, Trelleborg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Henning> Så mange kilometre skal der nu heller ikke til tror jeg. Jeg lavede regnestykket til vores BMW hvor valget var enten 530i eller 530d. Ved over 25.000 km per år var diesel billigst hvis man regner udelukkende på brændstof+vægtafgift. Og det var lidt forsigtigt sat til benzins fordel med 10 km/L på benzin og 12 km/L på diesel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Vi har lige købt en Citroen Zsara Picasso 1,6 Hdi Det er et skift fra en Volvo S80 T6. Vi købte nu en Citroen Zsara Picasso 1,6 HDi, diesel (203.000 med udstyr) opgivet til 4,9 liter diesel pr. 100 km (20,4liter pr. km) Den er fanme god, langmiler formuftig bil, anderledes udseende. Den er i Miljøklasse 2005 Volvoen kørte ca 20.000 om året til sidst, pris over 17.000 skr om måneden. Citroen'en kommer til at køre 50.000 om året pris under 7.000 åm måneden. Begge regnet med afskrivning, brændstof, dæk, service, forsikring, vägskat for sammeligningens skyld. Citroen'en er der 2 års garanti på så der kommer ikke mer service til. Det er da også lidt penge at spare. Volvoen er den bil i mit liv jeg har haft flest problemer med, og den absolut dyreste. Det er en 1999 model, 270 Hk, Benzin. Jeg købte den da den var 2½ år gammel i februar 2002. 7 måneder efter at jeg havde købt den steg hovedkomputeren af, pris 22.000 skr. kort efter begyndte den at komme med tilfældige fejl i driftdisplayet, den fejl fandt de først her i august 2004, da jeg selv blev på værkstedet og hjalp dem med at lede efter fejlen. Der var en fejl i ABS og STC systemet, de udskiftede først en sensor ved det ene baghjul, det hjalp ikke, så tog de en computertest af den igen, så foreslog de at de skulle skifte computeren (15.000 skr.)der styrede bremsesystemet, jeg spurgte så hvem der skulle betale hvis det ikke hjalp, det sagde de at det blev mig. Så sagde jeg stop, og bad dem vise mig hvordan de undersøgte en sådan bil. De satte en PC til bilens computer der blot viste fejl i CTS/ABS systemet. Jeg sagde så at vi først skulle se på kabelsamlingerne de kunne jo være irrede, det viste sig at det var rigtigt, jeg bad dem om at spraye lidt kontaktspray på, og fejlen der var der i næsten 2 år forsvandt og var væk. Det var Bilia i Malmø, Jægersro, så jeg vil gerne advare om dem, de virker meget amatøragtigt. På bilen gik der engang under en tur til odense en af de 2 turboer, pris 20.000 skr. Der var en masse mindre reparatioer der ikke havde med almindelig slitage at gøre. Jeg kan bestemt fraråde Volvo og Bilia som valg. Jeg lagde vægt på ved køb af en ny, hvor meget de ville give for Volvoen, den blev købt af Citroen for 123.500 skr. jeg gav 269.000 for den februar 2002, så det er da et prisfald der vil noget på 2½ år. Bilia ville give 200.000 for den, så sagde jeg at vi var enige om at det var en elendig værdiløs bil, men jeg fik mere for dem andet steds. Held og lykke med jeres valg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Carspar: Tillykke med den nye bil der! Bare lige et dumt spørgsmål omkring din handel. Som jeg læser det, så købte Citroen din Volvo for 123.500. Mens Bilia gerne ville købe den af dig for 200.000, men du ville ikke sælge til dem?! 200.000 - skulle der mon have stået 100.000? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Toft, jo det er selvfølgelig 100.000 jeg fik for Volvoen, tak for at du så det, før der bliver for mange misforståelser. Jeg kan sige at jeg var heldig overhovet at kunne sælge den, der er en anden herinde der har haft samme bil og årgang, den var der ingen der ville give noget for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest christian Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Nogen som har noget nyt om evt. nedsættelse af diesel vægtafgiften? Til jer som har diesel biler, får i skatteafgiften på én gang, dvs. de der ca. 8000 SEK at betale på én gang? mvh, Christian Rigtige mænd har 4x4 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Christian. Rigtige mænd har 4x4 >> HA-HA-HA Ja selvfølgelig skal biler da trække på alle 4 hjul. MEN DE SKA SGU DA IK KØRE PÅ DIESEL Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret September 27, 2004 Jeg betaler 2.545 hvert ½ år for en diesel. Det vil sige 424 pr. måned. Jeg kører 50.000 km om året. Til gengæld sparer jeg 1.500 hver måned i brændstof ved at have en diesel i stedet for den samme bil med benzin, så jeg er mycket nöjd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites