Guest daniel Anmeld indhold Skrevet September 15, 2004 Hej, jeg håber at nogen kan hjælpe, jeg købte en mercer fra en forhandler for ca 2½ månede siden, og efter en månede dukkede der nogen motorfejl på bilen som manden ikke vil dække, fordi han mener at jeg har fået bilen billigt, og han ikke har haft nogen overskud. Og snart udløber 3 mdr. garantien, hvad kan jeg gøre, og hvor skal jeg henvende mig? Forhandler ligger i göteborg, og jeg bor i malmö, en pænt stykke vej at køre den lange tur. Håber nogen kan hjælpe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest daniel Anmeld indhold Besvaret September 15, 2004 Hej, jeg håber at nogen kan hjælpe, jeg købte en mercer fra en forhandler for ca 2½ månede siden, og efter en månede dukkede der nogen motorfejl på bilen som manden ikke vil dække, fordi han mener at jeg har fået bilen billigt, og han ikke har haft nogen overskud. Og snart udløber 3 mdr. garantien, hvad kan jeg gøre, og hvor skal jeg henvende mig? Forhandler ligger i göteborg, og jeg bor i malmö, en pænt stykke vej at køre den lange tur. Håber nogen kan hjælpe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest zeni Anmeld indhold Besvaret September 15, 2004 Daniel, prøv "konsument verket", det er vist som forbrugerklagenævnet. Men juridisk er forhandleren forpligtet til at udbedre fejlen, hvis den er omfattet at den udstedte garanti. Du kan gå til et andet værksted og få den udbedret hvis han benægter, og efterfølgende skal han dække dine omkostninger. Men altid hos forhandleren først. Hvis du er medlem af FDM i Danmark samarbejder de med ...... MotorMesteren eller M-verket (tjek med FDM) og de kan juridisk hjælpe dig gratis. Håber det ordner sig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret September 15, 2004 Mener købeloven i Sverige på biler garanterer ½ års garanti. Meld dig ind i motormännen, de har hjulpet en anden pendler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret September 15, 2004 Kom lige til at tænke på, få lige hele korrespondencen på mail, den er et juridisk gældende dokument i Sverige. Fo rså har du tids stemplingerne på at du henvendte dig inden for garantiperioden. Garanti er garanti, selvfølgelig vidste han da at den var defekt, siden han solgte den billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites