Jump to content
Guest daniel

Problemer med DELUXE BILER

Recommended Posts

Guest daniel

Hej, jeg håber at nogen kan hjælpe, jeg købte en mercer fra en forhandler for ca 2½ månede siden, og efter en månede dukkede der nogen motorfejl på bilen som manden ikke vil dække, fordi han mener at jeg har fået bilen billigt, og han ikke har haft nogen overskud. Og snart udløber 3 mdr. garantien, hvad kan jeg gøre, og hvor skal jeg henvende mig? Forhandler ligger i göteborg, og jeg bor i malmö, en pænt stykke vej at køre den lange tur. Håber nogen kan hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest daniel

Hej, jeg håber at nogen kan hjælpe, jeg købte en mercer fra en forhandler for ca 2½ månede siden, og efter en månede dukkede der nogen motorfejl på bilen som manden ikke vil dække, fordi han mener at jeg har fået bilen billigt, og han ikke har haft nogen overskud. Og snart udløber 3 mdr. garantien, hvad kan jeg gøre, og hvor skal jeg henvende mig? Forhandler ligger i göteborg, og jeg bor i malmö, en pænt stykke vej at køre den lange tur. Håber nogen kan hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Daniel, prøv "konsument verket", det er vist som forbrugerklagenævnet. Men juridisk er forhandleren forpligtet til at udbedre fejlen, hvis den er omfattet at den udstedte garanti. Du kan gå til et andet værksted og få den udbedret hvis han benægter, og efterfølgende skal han dække dine omkostninger. Men altid hos forhandleren først. Hvis du er medlem af FDM i Danmark samarbejder de med ...... MotorMesteren eller M-verket (tjek med FDM) og de kan juridisk hjælpe dig gratis. Håber det ordner sig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Mener købeloven i Sverige på biler garanterer ½ års garanti. Meld dig ind i motormännen, de har hjulpet en anden pendler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Kom lige til at tænke på, få lige hele korrespondencen på mail, den er et juridisk gældende dokument i Sverige. Fo rså har du tids stemplingerne på at du henvendte dig inden for garantiperioden. Garanti er garanti, selvfølgelig vidste han da at den var defekt, siden han solgte den billigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites