Jump to content
Guest carspar

Køb af bil/motorcykel.

Recommended Posts

Guest carspar

Hejsa. Er der nogen problemer ved køb af bil/mc for dansker som netop er flytte til Malmø? Jeg mener plejer det at gå smertefrit med lån osv. eller? Og hvordan plejer sådan en lånesag at foregå? Tak! Mvh Carsten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hejsa. Er der nogen problemer ved køb af bil/mc for dansker som netop er flytte til Malmø? Jeg mener plejer det at gå smertefrit med lån osv. eller? Og hvordan plejer sådan en lånesag at foregå? Tak! Mvh Carsten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jastr

Jeg kan kun sige at jeg har haft mine problemer med den lille operation med at det er fandens svært at låne penge i sverige når ikke man har boet der i et årstid..!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest filur

Ved VW i Malmø var det nok at fremvise cirkus 3 (danske) lønsedler, og så skulle den handel være i orden, hvis man altså vil handle hos VW og låne via dem. Og hvorfor ikke, de er ikke dyrere end hos banken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest niels

hej jeg har et problem,jeg er ved at flytte til sverige og i den forbindelse er jeg ved at kigge på bil,men jeg har snakket med 3 forhandlere og der er ingen der vil låne mig penge til en bil sålænge at jeg arbejder i dker der slet ingen der vil låne en til en bil sålænge at man arbejder i dk,er der nogen der kan hjælpe mig med det problem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest filur

Hm, irriterende svenskere. Men igen kan jeg henvise til VW i Malmø, hehe (som i øvrigt har mange danske kunder, der får lavet service hos dem). Her fik jeg først at vide, at man skulle have arbejde (i Sverige), men efter en kort argumentation (det er vel ligegyldigt om man har job i Dk i stedet for Sverige, når man bare har en fast indtægt), mente de også det var helt i orden at have job i Dk. Har du overvejet en VW, det er jo noget godt kram ;-) Evt kunne man antyde, at de er fjentligt indstillet overfor udlændinge, og det vil en svensker nok ikke have sidende på sig, eftersom de er ekstremt politisk korrekte! Og hvis man virkelig er ihærdig, så kunne man jo bringe det spørgsmål op hos VW i Tyskland (eller en anden producent) - de ville nok ikke være glade for at høre, at visse kunder bliver nægtet at købe deres biler pga. arbejdsplads. Eller EU måske - fri bevægelighed osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest niels

hej med dig filur ,og mange tak for dit svar,jeg har været inde og søge lidt og har fundet ud af at wv. i malmø har en sammenslutning af forhandlere som de kalder for ;dinbil; og adrr. på dette er www.dinbil.se men det bedste er at gå ind på www.bytbil.se og så søge forhandlere og derefter tage dem der hedder dinbil, men mange tak for din hjælp nu skal jeg bare have fundet det helt rigtige sted at bo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest filur

Se evt. også adressen www.autobytel.se, som er en rigtig god hjemmeside om næsten alt om biler (sådan cirka). Inklusiv personlige forhandler tilbud sendt til din mail, hvis du indtaster dine ønsker, finansiering, forsikring, osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest rico

Hej alle ! Er der nogen der kan fortælle mig hvor mange "danske" km der går på en svensk mil ? Det er nemlig meget svært at vurdere om en bil er et godt køb når man ikke aner hvor langt den har gået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites