Jump to content
leon

Indførelse af mc + forsikring igen igen

Recommended Posts

Hej Mcfolk Ja jeg har kig på en kawa zx6r fra 97´det behøves ikke komenteret fra spaghettimafiaen happy.gifJeg har læst tidligere indlæg. Skal man betale skrotningsafgift på MC når den bliver importeret ligesom bil eller? Er der nogle der har forsikret noget der ligner? Den kommer i min kones navn hun har haft kortet i 10 år, men har stort set ikke kørt har det noget at sige? Vi har købt hus i Helsingborg pr. 1 august så vi ses i det svenske. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mcfolk Ja jeg har kig på en kawa zx6r fra 97´det behøves ikke komenteret fra spaghettimafiaen happy.gifJeg har læst tidligere indlæg. Skal man betale skrotningsafgift på MC når den bliver importeret ligesom bil eller? Er der nogle der har forsikret noget der ligner? Den kommer i min kones navn hun har haft kortet i 10 år, men har stort set ikke kørt har det noget at sige? Vi har købt hus i Helsingborg pr. 1 august så vi ses i det svenske. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Det kommer bestemt an på hvilken forsikring du vil ha'. Det lyder måske vildt, men en kawa fra 97, er vist bare trafikforsikring. Kasko kan slet ikke betale sig på sådan en gammel mc. Jeg vil gætte på i slipper under 4000 sek per år, og det vil i praksis sige 2000 sek for per sæson. Man "avställ'er" jo om vinteren. Jeg ved ikke med skrotningsafgiften, men den kan umuligt overstige 1500 Sek. Og, da i jo får en hel del tilbage i afgift, så ser det vist meget fornuftigt ud, ikk ? Og til sidst... GLÆD jeg til vejene i Skåne. Her er næsten for godt com mc'ist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den står faktisk uden afgift, men ja det kan i de fleste tilfælde ikke betale sig at få den Kasko selvom den jo stadig er dyr at rep. hvis det går galt. Hmm Glæder os meget til at trille rundt i skåne. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Med hensyn til at den står i din kones navn betyder det intet. Min situation var, at jeg havde haft mc kort i 10 år da jeg flyttede til Sv, men kun kørt de første 2½ år. Forsikringen stillede to spm: 1) Hvor længe haft kørekort: >10år 2) Skader seneste 2 år: 0 Det betød, at jeg blev elitebillist :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ronni

Klart! Det skal da være en Honda happy.gif Har selv en CBR600F4 i blå - samme farve som bilen. Rigtig fed cykel!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den var ikke helt tosset den kawa. Så må vi jo se om han vil sælge for det jeg vil give. Hvad med den skrotnings afgift skal den betales når man importere mc eller hvad? Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Kikko... meget nice streetfighter. Hvor hurtigt mon man kan afmontere den holder til nummerpladen ? Det skal da ihvertfald laves om, inden den kommer på gaden ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg har kigget mig omkring, køber selvfølgelig ikke noget dyrere end højst nødvendigt. De cykler jeg har set på koster det samme på mobile.de som det jeg skal give for dem cbr´en var faktisk en del billigere end på mobile. Så hvis jeg kan spare turen til tyskland er jeg glad happy.gifMen hvis i støder på en fed kværn til 25-30000dkr så sig lige til. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites