Guest bm Anmeld indhold Skrevet June 16, 2004 Hej. Jeg skal bruge et telefonnummer på "DET STED", hvor man betaler for at få et klistermærke sat på sin nummerplade. Jeg har ringet adskillige steder, men intet klistermærke til mig. Jeg har været til bilprøvning og alt det der følger, men jeg har åbenbart stadig væk ikke fortjent et klistermærke. Hvis der er nogen der sidder inde med dette telefonnummer, vil jeg meget gerne have det, så jeg kan få mit klistermærke. Hvis der er andre oplysninger vedr. vægtafgift jeg bør informeres om, så skriv endelig. Fortsat god aften... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest bm Anmeld indhold Besvaret June 16, 2004 Hej. Jeg skal bruge et telefonnummer på "DET STED", hvor man betaler for at få et klistermærke sat på sin nummerplade. Jeg har ringet adskillige steder, men intet klistermærke til mig. Jeg har været til bilprøvning og alt det der følger, men jeg har åbenbart stadig væk ikke fortjent et klistermærke. Hvis der er nogen der sidder inde med dette telefonnummer, vil jeg meget gerne have det, så jeg kan få mit klistermærke. Hvis der er andre oplysninger vedr. vægtafgift jeg bør informeres om, så skriv endelig. Fortsat god aften... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2004 Du skal kontakte "Vägverket" og forhøre dig der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2004 www.vv.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret June 16, 2004 Ingen forsikring - intet klistermærke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret June 17, 2004 Det der klistermærke har jeg også undret mig over, hvordan kan de være de findes i forskellige farver? og det nr. som står på det er dato "betalt fra" eller "gyldig til"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2004 Hej Jesper! Det nummer, der står på klistermærket, angiver, hvornår du skal møde til syn. F.eks. står der "1" på min, hvilket angiver, at jeg skal til syn mellem august og december. Der er oplysninger om dette på "bilprovningens" hjemmeside. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 17, 2004 Jesper ...det er da lige ud af landevejen.... Farve = år Tal = hvilken måned vejskatten er betalt til Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret June 17, 2004 Ulmus> Du tager fejl - det er sidste ciffer i nummerpladen der angiver hvornår bilen skal synes - og ikke på klistermærket... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 Det kan da umuligt være nr. pladen som afgører det eller hvad?, jeg troede når man var til syn så indkalder de igen fra x antal dage fra den sidst blev synet.. min nr.plade ender på 463, betyder det så at den skal synes inden d. 6/3? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 Palle: Farven er IKKE noget med år. Når man har en bil over omkring de 3500kr årligt i vejskat, så betaler man vejskatten af 3 omgange. Så jeg sætter et klistermærke på 3 gange årligt, og ny farve hvergang. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 Det sidste ciffer i nummerpladen afgør, hvornår på året bilen skal være synet. Min slutter på 1 og skal være synet inden 1/4 hvert år. Jeg har lært det på den hårde måde, da jeg ikke fik en indkaldelse til syn og blev stoppet af polisen. Det koster 600SKr og bilen har køreforbud, dvs. den må kun køres til værksted og syn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 Birkster1977: Det er kun det sidste tal der fortæller om besiktnings-perioden.... Slutsiffra Besiktningsperiod 1 november t o m mars 2 december t o m april 3 januari t o m maj 4 februari t o m juni 5 maj t o m september 6 juni t o m oktober 7 juli t o m november 8 augusti t o m december 9 september t o m januari 10 oktober t o m februari Hentet fra http://www.bilprovningen.se/ Thomas O: Jeg vil nu holde med Palle om at året giver farven..... gul = 2003, grøn = 2004, rød = 2005, ....som hovedregel Jeg har også opdelte betalinger men får altså farve passende til året og ikke ny farve hver gang (men derfor kan du jo godt have fået det, det var bare mine observationer!) :o)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 Jo Thomas.... Farven angiver året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 takker for de gode svar, nu er jeg helt med på det med klistermærkerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret June 18, 2004 Det har jeg ikk engang lagt mærke til, måske fordi jeg købte skævt af et kalenderår. Syntes jeg bliver ved med at sætte mærker på... He he he ... det havde jeg slet ikke lagt mærke til. Har haft bilen 1½ år, og haft 3 farver? hmmm...jag fattar ju inget va` Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites