dan 0 Anmeld indhold Skrevet June 9, 2004 Alt hvad jeg tidligere har sagt om Volvo T6 trækkes hermed tilbage. Dem af jer der har en - skynd jer at få den solgt. Nå, men er der nogen der kender nogen som kan reparere/renovere automatgearkasser i DK eller S ? Jeg har talt med en i Trelleborg, så ham kender jeg. Men han kan ikke tage gearkassen ud - han reparerer kun selve gearkassen. Bare et tlf.nr. eller en mail, så ringer jeg selv priser. Hvor er store biler dog dejlige - lige til de går i stykker... igen og igen og igen..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Alt hvad jeg tidligere har sagt om Volvo T6 trækkes hermed tilbage. Dem af jer der har en - skynd jer at få den solgt. Nå, men er der nogen der kender nogen som kan reparere/renovere automatgearkasser i DK eller S ? Jeg har talt med en i Trelleborg, så ham kender jeg. Men han kan ikke tage gearkassen ud - han reparerer kun selve gearkassen. Bare et tlf.nr. eller en mail, så ringer jeg selv priser. Hvor er store biler dog dejlige - lige til de går i stykker... igen og igen og igen..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Volvo T6 Hej Dan, jeg har også en T6 med mindst lige så mange problemer. Du er velkommen til at maile til mig privat da jeg godt kunne tænke mig at vi udvekslede lidt erfaring. Jeg har haft reparationer og service her de sidste 2 måneder for over 50.000 Skr herunder bla. skift af den ene turbo. Jeg var inde til service med den da den skulle synes, da jeg kom efter den viste det sig efter få kilometer at der var en ny fejl, det gentog sig ved de næste 3 værkstedsbesøg, men med nye fejl hver gang, der er stadig uorden i kontrolpanelet, men min bankkonto skal lige sunde sig lidt inden det næste besøg. Om det er Volvoen eller om det er Bilia det ikke kan reparere den ved jeg ikke. Min Volvo er en 1999 model og jeg tror at Volvo ikke havde styr på teknikken i denne her første S80 T6 model. En ting er sikert da Amerikanerne overtog Volvo personbiler kom der store besparelseskrav og det kan være at det er derfor at de nu er noget lort. Men jeg skal stærkt fraråde at købe Volvo S80, det er fanme noget lort at den klager nu ved 13.000 mil. Jeg har før i DK haft en af de første Skoda'er S10, den var meget mere driftsikker!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Jamen så kommer her min "sygehistorie" på min SKOD T6'er (ja nu får følelserne frit løb) Jeg købte den i nov/03 og fik en måneds garanti. Den havde kørt 130.000 km og er også fra 1999. Hurtigt efter begyndte fejlene at komme. Abs problemer, avgas problemer, servo problemer, gearkasse problemer. Alvorlige bremsefejl osv. Hver gang kom den på værksted under garantien, som Bil Bengtsson (Volvo) heldigvis udvidede til mere end 1 måned fordi det var samme fejl der kom igen og igen. De fik skiftet over flere omgange noget i ABS'en og til sidst stoppede fejlmeldingerne. Så smed den servo væsken i et sving en dag. Temmelig tung bil vi har :-). De skiftede første en slange og så en anden inden de til sidst skiftede boksen olien er i. Det hjalp. Så til 160.000 km eftersyn. 10.000 kr. (dog incl kamremsbytte) Nogle bærearme var bristede og et af motorophængene var knækket. 14 dage efter eftersynet begyndte avgas lampen at lyse. Og 2 dage efter igen alvorlige bremsefejl. Så på værksted med den igen. Og her er garantien altså desværre stoppet. Luftmassemætteren/spjældet er røget og koster 4.000 kr. Det betyder at den ikke tager ordentlig luft ind og derfor kører a H til. Det må vente, for skal man ikke accelere vildt går det. Bremsefejlen var for lidt bremsevæske - siger de. Så for 14 dage siden. Bilen låser sig i 3 växel. På værksted igen. Ny gearkasse ifølge Volvo, for de reparerer ikke men skifter kun. Og det er indeni gearkassen. Fik et navn på en gut som kan reparere den, men det koster 4000 + dele. OG, så skal han have gearkassen bragt, altså uden bilen, og Volvo gav lige tilbud på at tage den ud og sætte den i igen for 7000 kr. Men så skal jeg selv transportere den til trelleborg på en trailer. Det er dog billigere end en ny gearkasse som koster 34000 kr. Heldigvis kan jeg køre i den hvis jeg bruger manuelle gear og bare hurtigt skifter forbi 3. gear. Så nu vil jeg prøve at finde ud af om nogen kan reparere den billigere og så skal den sælges omgående. Så ADVARSEL - køb aldrig en T6'er. (PS nogle danskere i nærheden har købt en V70'er fra 1998 samme sted i februar - og den har været på værksted flere gange indtil videre også) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Prøv at spøge Vincent hvad han har ofret på hans 850'er.....ok, den er også gammel, men alligevel.... Godt man ikke er til store biler ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thieme Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Der findes to stk som reparere/renovere automatgearkasser i Trelleborg ...! Växellådsservive Sjöviksv. 1 (0410-40680) og så nok ham du snakket med Nyhems Motor Nyhemsg. 20 (041041550)ude ved Sv.bilprövning lidt sär type.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 25-30.000 DKK Men jeg købte den også for 10.000 DKK Skiftede motordele mv. stempler, gummidutter, sokholdere osv ca. 20.000, nye højttalere ca. 3.000 Eksploderet varmeapparat ca. 8.000 som Palle overværede under kørsel på svensk motorvej fra broen og hjem.... og så har der været nogle andre småting ... unødvendigt at nævne hér Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Jeg må sige at underholdningsværdien i et eksploderet varmeapparat er rimelig høj. 120 km/t, og fra sigtbarhed til NUL sigtbarhed på 0.01 sek.... INDE i kabinen ... Til gengæld er der så indbygget varmt fodbad i volvo'en ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2004 Tusind tak Thieme - jeg vil prøve at ringe til den anden, for ham den første var rigtignok lidt spøjs. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret June 10, 2004 Palle, du glemmer helt bremsemærkerne ved udkørslen fra den første holdeplads efter broen. De holdt da i pænt lang tid. Fra 120km/t ligeud på motorvejen ind i en højredrejet håndbremse ½-vending for at krydse tilkørslen fra den første holdeplads efter broen til 0km/t og en parkering i rabatten ... på ca. 5 sekunder Wau det var sjovt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites