Guest jesper Anmeld indhold Skrevet June 8, 2004 Hej alle. Har nu siddet og terpet forummet igennem for at få besvaret mit spørgsmål og det er stort set lykkedes. 1. Import af ny bil til SE fra DK - pris uden afgift +25% svensk moms. 2. Forsikringer - Dér skal der shoppes lidt rundt. 3. Grænseplader i 6 mdr. og +600 mil = ingen svensk moms. Er det muligt at køre på grænseplader i 6 mdr. og hvad med forsikringen? Skal nemlig have mig en Alfa Spider 2.0 JTS - 160.000 dkk + svensk moms. På forhånd tak.....med fare for spm. er besvaret. Sorry - kunne ikke finde det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret June 8, 2004 Hej alle. Har nu siddet og terpet forummet igennem for at få besvaret mit spørgsmål og det er stort set lykkedes. 1. Import af ny bil til SE fra DK - pris uden afgift +25% svensk moms. 2. Forsikringer - Dér skal der shoppes lidt rundt. 3. Grænseplader i 6 mdr. og +600 mil = ingen svensk moms. Er det muligt at køre på grænseplader i 6 mdr. og hvad med forsikringen? Skal nemlig have mig en Alfa Spider 2.0 JTS - 160.000 dkk + svensk moms. På forhånd tak.....med fare for spm. er besvaret. Sorry - kunne ikke finde det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Du kan betale dansk moms som jo også er 25%. Grænseplader har tidligere været diskuteret herinde, og der er vist enighed om at det er vanvittig dyrt. Faktisk tror jeg 25% moms vil er billigere end 6 mdr på grænseplader. En typisk pris er ca. 1000-1500 dkk per døgn på grænseplader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andreas Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Til Jesper: Må jeg gratulerer med valget af bil! Det er en super lækker vogn du har udset dig. Jeg er selv snart færdig med uddannelsen på Handelshøjskolen og så skal min GTV'er fra 97 opgraderes til JTS'en. Kan ikke vente.... Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Hej Andreas. Ja det er sq en skøn vogn. Glæder mig også til den. Skal nu blot igennem en masse bureaukrati for at få lejlighed, lån, overførsel af bil osv. But it´s worth it!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret June 10, 2004 Som Palle skriver er forsikringen ret dyr på en grænsepladebil. Og husk at du (så vidt jeg husker) ikke kan køre bilen i DK i perioden! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret June 10, 2004 Spiff & Palle. Ja det er jo så årsagen til det ikke er så udbredt. Jeg gør det så på den "rigtige" måde. Er bange for det ikke kan nåes inden sommeren. Det tager nemlig 2 mdr. fra den er bestilt. Den skal samles først og det foregår hos Pininfarina...og først når man endelig bestiller. Men hva´ - det er jo ikke vejret der bestemmer om toppen skal være nede, det er beklædningen ;-) Tak for hjælpen med spørgsmålet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites