Jump to content
Guest jazzper

De små kamera i lyskrydsene...

Recommended Posts

Guest jazzper

Hej Guys! I mange lyskryds i Malmø er der et lille videokamera ovenpå lyskurvene. Hvad bruges de til? Tak for svaret happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jazzper

Hej Guys! I mange lyskryds i Malmø er der et lille videokamera ovenpå lyskurvene. Hvad bruges de til? Tak for svaret happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Trafikovervågning. de bruges bla. til at se hvor meget trafik der på hvilke tider af dagen. Senere, på lang sigt vil det være sandsynligt at blive straffet for forteelser fanget på kamera...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kikkomania

Jeg vil komme med en rettelse..... De forskellige kamaraere bruges til at få trafikken til at flyde. Hvis en bil kommer til et kryds der er ved at blive gult-rødt, så skifer krydset med det samme over til grønt, hvis der ikke kommer biler i tværgående retning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest aj

Cool. Men mon ikke der med tiden integreres andre features nu de er der, f.eks. bødeudskrivning i flæng, som der blev også nævnt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest eric

Så vidt jeg ved (og kan se), er det IKKE kameraer, men infrarøde følere. Det har man også mange steder i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dansken

Jeg kørte engang sammen med en af de "indfødte" i Malmö en nat. Han blikkede med det lange lys, hver gang vi kom i nærheden af et rødt lys, hvorefter det straks skiftede til grønt. Ganske smart

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites