Guest kikkomania Anmeld indhold Skrevet June 1, 2004 Hejsa, ja jeg skal så snart have min MC og det kan ikke gå hurtigt nok. Det er jo et rent tag selv bord med de her priser. men... så bliver man jo grådig/fornuftig og ser priser på www.mobile.de som slår alt andet. Bla en Ducati monster 900 til 30.000 DKK. Mit spørgsmål er så, hvad vil det koste mig at tage den til Sverige? Skal jeg betale moms? takker /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret June 1, 2004 Hejsa, ja jeg skal så snart have min MC og det kan ikke gå hurtigt nok. Det er jo et rent tag selv bord med de her priser. men... så bliver man jo grådig/fornuftig og ser priser på www.mobile.de som slår alt andet. Bla en Ducati monster 900 til 30.000 DKK. Mit spørgsmål er så, hvad vil det koste mig at tage den til Sverige? Skal jeg betale moms? takker /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 1, 2004 Nej, det skal du ikke.... men, læs lige diverse tests af lige nøjagtig Monster 900. Spørgsmålet er om det kan betale sig at investere i denne model. Jeg kiggede selv efter sådan en, men... den er vist lidt for meget havelåge, og lidt for lidt mc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Tsk...tsk... se nu lyset - Du ved jo med pegasoen, at spaghettikværne ikke er lavet til at holde men til at se godt ud og kan iøvrigt lige forestille mig monster 900 på øresundsbroen i stiv sidekuling.. se iøvrigt lige: http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/bikini/ducati.html og.. http://www.dinside.no/php/art.php?id=12802 = udvidet caféracer... næææææ... her snakker vi kværn ;) : http://www.superblackbird.info/myxx.php Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Altså, en Blackbird er jo bare en indpakket tupperware raket, og det er jo ikke lige det Kikkomania vil ha'. Hvis du endelig vil ha' en Monster, så kig efter Monster 1000 S4. Der er blevet rettet op på affjedringen, og motoren er vandkølet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Hej Palle. Helt enig - er træt af de anonyme bambus raketter med køre egenskaber som en trillebør. Jeg kikker lidt videre - Duc 1000 DS er måske noget for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Nu stopper i f..... Honda Blackbird er den fedeste sportstourer med køreegenskaber og attitude som en 750cc, bare lige med den forskel at den suser fra stortset alt.. glem 97' modellen, jeg snakker SUPER blackbird fra 00' og frem "tupperwareraket" jeg vil finde det mere korrekt at kalde Ducati generelt for spaghetti-knallerter. Og det er i bogstaveligeste forstand, de er simpelthen ikke lavet til hverdagsbrug og det kendetegner stortset alt italiensk på 2 hjul. De ruster, går i stykker og falder fra hinanden sammenlignet med japansk kval. Når jeg tænker kværn og samtidig sammenholder med daglig transport samt denne skulle være mit eneste transportmiddel, er der kun een kværn tilbage, nemlig XX1100 blackbird... simpelthen fordi pris sammenholdt med kvalitet, funktionalitet, underholdningsværdi og daglig brug = ingen anden match!!!! en ducati monster 900(aka. café racer) koster ca 20% mere end en blacbird for slet ikke at snakke om duc. 1000DS der er en klon af aprilias pegaso, bare med lidt mere futuristisk plastik Det er da åbenlyst hvor man får mest sjov og mest for pengene.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 og iøvrigt kikko - "køreegenskaber som en trillebør.." det kommer fra en tidligere ejer af Aprilia pikansjos... der savlede som en lille hund hvergang han fik lov at låne sin vens opspændte Bandit 600... tsk tsk.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Tja... er det en CBR Blackbird du mener ?? CBR = Common Boring Riceboiler.... Altså, vil man ha' en sportstourer, jamen så er det helt sikkert et fornuftigt valg, men det er jo STADIG ikke det manden kigger efter. Ville han ha' en supertourer, havde jeg da forslået en Goldwing... altså, kig nu på hvad han vil ha', og led efter nogle alternativer i den retning. Og, man kan vel næppe sige solsorten er ret cafe-agtig ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 jepsen - men der er osse langt fra Monster til Duc.1000DS S4. Er det en café racer manden vil ha?? - spørg ham selv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Yes enig... jeg havde set på denne model http://www.motorbikes.be/nl/Ducati/2004/SS1000%20DS/ som jo heller ikke ligefrem kan siges at være specielt cafe-agtigt. Men, som jeg kan forstå på Kikko, så vil han bare ha' en maskine som er "anderledes" og helst ikke en japaner. Det kan jeg egentlig godt følge ham i.... Hvornår skal vi ud og køre ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Jeg har ikke haft mc i et par år nu, har ellers kørt i ca. 4-5 år. Køber jo nok en på et tidspunkt, nu må vi jo se hvor fristet jeg bliver... Men vil da sikkert nok oz købe den i tyskland når det er.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Når jeg får min duc, cag, eller whatever går der ikke 2 dage så kommer Casper rullende. Jeg mener, vidste godt det var billigt her... men ikke SÅ billigt. Nu skal jeg bare have forsikringen med på ideen. Jeg har fået følgende priser fra folksam.se Ducati Monster 900ccm - 78 HKK Trafik: 9683 Hel: 55494 Halv: 25373 Cagiva V-Raptor 1000ccm - 111 HKK Trafik: 9683 Hel: 55494 Halv:25373 Altså fuldstændigt ABSURDE priser /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 ... og ja... Priserne er pr ÅR!... dog i svenske. Men alligevel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Ja, forsikringerne er noget peberede.. Jeg gi'r 6500 for min Triumph Daytona... Kun for trafik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ronni Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Mht. forsikring så får man lov at betale for varen. Jeg er selv under 30 og har købt en 600 cc "tupperware-raket", "bambus-missil" mv. (som jeg i øvrigt synes er en helt fantastisk motorcykel, uanset hvad andre siger), og jeg må også slippe en pæn slant for at forsikre den. Det er i øvrigt en rigtig god ide at undersøge hvordan betalingerne skal falde over året, jeg valgte Folksam fordi præmien kan deles op på månedsbetalinger, med 1/12 af årspræmien om måneden når den er i trafik. Hos andre selskaber har jeg set at præmien er højere i sommermånederne og lavere i vintermånederne. Det er interessant hvis du kun kører om sommeren, for om vinteren er det (sikkert) en helt anden præmie du skal betale, og hvis du så har betalt en forhøjet sommerpræmie er forsikringen jo samlet noget dyrere end hvis du har betalt en halv årspræmie for et halvt år. Et lille regneeksempel er vist nødvendigt: Årspræmie hos Folksam = 120 kr Årspræmie hos XX = 120 kr Betaling for perioden april - oktober (7 måneder) hos Folksam = (120 / 12) * 7 = 70 kr Betaling for perioden april - oktober (7 måneder) hos XX = (120 / 8) * 7 = 105 kr Uligheden kommer ind i regnskabet fordi du ikke har motorcyklen i trafik de resterende måneder, og derfor er det en helt anden pris for de måneder - årsprisen er med andre ord prisen for et helt år i trafik, og kan ikke umiddelbart sammenlignes hvis du ikke kører et helt år. Så det kan godt betale sig at kigge lidt nærmere på betingelserne, udover prisen for et års forsikring. Håber det er forståeligt, det blev lidt indviklet Mvh Ronni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites