Jump to content
Guest christine

Samlede udgifter til bil og transport?

Recommended Posts

Guest christine

Jeg tror, at jeg kommer! Har efterhånden brugt adskillige timer på at undersøge, hvad det vil indebære at rykke til Sverige (- Her har dette Forum været en uvurderlig hjælp – fantastisk!). I øjeblikket er jeg ved regnestykkerne, og jeg er meget i tvivl omkring udgifter til bil og bro (Jeg skal til København så godt som hver dag.). Jeg har fedtet lidt med nogle estimater og - med fare for at afsløre min totale mangel på økonomisk indsigt - vil jeg høre jer om det kan passe, at jeg skal regne med samlede transportudgifter for ca. 6000 kr. om måneden? Heri er indregnet broudgifter, benzin, skatter, reparationer og service, men ikke afdrag på bil. Hvad siger jeres transport-regnestykker? Venligst, Christine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christine

Jeg tror, at jeg kommer! Har efterhånden brugt adskillige timer på at undersøge, hvad det vil indebære at rykke til Sverige (- Her har dette Forum været en uvurderlig hjælp – fantastisk!). I øjeblikket er jeg ved regnestykkerne, og jeg er meget i tvivl omkring udgifter til bil og bro (Jeg skal til København så godt som hver dag.). Jeg har fedtet lidt med nogle estimater og - med fare for at afsløre min totale mangel på økonomisk indsigt - vil jeg høre jer om det kan passe, at jeg skal regne med samlede transportudgifter for ca. 6000 kr. om måneden? Heri er indregnet broudgifter, benzin, skatter, reparationer og service, men ikke afdrag på bil. Hvad siger jeres transport-regnestykker? Venligst, Christine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Afhængigt af hvor i kbh du arbejder er prisen jo derefter. Mit budget pr. måned for ca. 100km/dag i DKK er: Brobizz: 2.525 Benzin: 1.600 Trafikforsäkring: 211 Vägskatt: 136 Vedligehold: 416 Total: 4.888 DKK pr. måned Hertil skal så trækkes din skatteværdi af hhv. befordring (km) samt din brobizz. Skatteværdi af brobizz: 774 Skatteværdi af km: 647 Reel udgift pr. måned: 3.467 DKK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christine

Nikolaj – tusind tak. Dine tal ser noget bedre ud end mine – og endnu bedre; de er realistiske i modsætning til mine tælle-på-fingre-tal. Det er godt, for jeg begyndte at blive i tvivl om jeg skulle glemme Sverige. Samme udgifter pr. måned men ekstra 100 km i transport i dagen? Arj, det tror jeg ikke. Okay – næste skridt er at invitere en mäklar ind i billede. Venligst, Christine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Christine.... tro mig, Nikolaj er vores allesammens revisor.... Hvis nogle kan finde en 25-øre, så er det ham !!! Thank god for that !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christine

:-) Det er godt, for det er Nikolajs tal der nu figurerer i mit budget. Er lige kommet tilbage fra Malmø. Sikke en pis-lorte dag at vælge med en stiv pelikan og vedvarende regn! Men jeg _ville_ afsted og fik overtalt min søster og hendes kæreste til at tage med. Vi frøs vildt, blev pladder våde og håret fløj en halv meter over hovedet. I øvrigt kunne ejendomsmæglerne ikke andet end at bekræfte, hvad jeg allerede er kommet frem til ved at cykle rundt på boligsiderne på nettet; Hvis jeg vil have hus, kan det ikke blive i Malmø. Øv. Men mon ikke også Trelleborg er super?! I øvrigt toppede Malmø-morskaben da min søsters kæreste upåagtet vadede ud i et springvand. Min søster og jeg grinede meget højt og meget længe. Han, derimod, var mindre imponeret!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Christine: Hvis i ikke skal bo i Malmø er der kun et sted der dur... Det er vellinge 7 km til Svågertorp og der er ikke nogle med lange finger osv..en af de rigeste kommuner i SV... happy.gifhappy.gifhappy.gifhappy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christine

Jeg har undersøgt Vellinge - alene af den grund at det ligger tættere på Malmø og broen. Men husene er for dyre til mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tni

Hej Christine, Peter har ret, Vellinge er et utroligt dejligt sted at bo - men også lidt i den dyre ende! Vi har selv boet i Vellinge kommun i 2½ år. Kig evt. på området omkring Svedala - istedet for at dreje ned ad Trelleborg motorvejen mod Vellinge, så kører du ned ad Ystad motorvejen istedet. Her er prisniveauet stadig rimeligt, men den nye bebyggelse Tegelbruket kommer nok til at hive priserne opad de kommende par år. (www.tegelbruket.nu her er også mange nye boliger i forskellige prisklasser) Det tager ca. 10-12 min. kørsel fra Svedala, så "lander" du ved Svägertorp - og i Svedala findes div. supermarkeder, skoler, bilforretninger, posthus, 4 bensinstationer, div. restauranter (også en MacD.) og sørme også en biograf med rimelig aktuelle film! Strejker bilen en dag finder der også Pågatoget. God boligjagt. Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest frog2

Hej Christine, Jeg kan også varmt tilslutte mig Nikolajs budget. Det er nok svært at gøre meget billigere. Jeg ville blot lige gøre opmærksom på, at der MÅSKE skal regnes lidt udgifter til parkering ind i dit budget også. Mht. forsikringen er dette noget, jeg vil råde dig til at undersøge nøje. Jeg giver fx. selv 600 - 700 sek. mere pr. måned end Nikolaj, så det kan jo blive et meget springende punkt, hvis udgifterne skal holdes nede. Derfor overvej grundigt hvilken bil model du køber, jeg ved der er massere af indlæg samt kompetente brugere herinde, der kan vejlede dig på dette punkt. Med venlig hilsen Jeppe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christine

Tommy: Svedala – god idé. Der er desværre ikke så mange huse i min prisklasse til salg p.t. men jeg har da fundet et enkelt og vil høje øje med området det næste stykke tid. Jeg holder i øvrigt også øje med Vellinge, men der skal jeg nok enten være usandsynligt heldig eller springe ud som håndværker. Jeppe: Forsikring - hm, jeg må nok hellere lægge lidt til så, for hvis jeg skal være helt ærlig er jeg er også en af de der med meget nye kørekort (Endnu ikke printet, red.). Desuden skal jeg nok også lægge lidt flere kilometer-penge til, da jeg jo sandsynligvis kommer til at køre mere end Nikolajs 100 km. pr. dag. Når jeg kommer til bilkøb, vil jeg helt sikkert støve alle indlæg igennem i relation dertil. Tusind tak for jeres kommentarer og råd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Forresten planlægger jeg snart at opdatere mit "befordringsfradrags-excell-fjummerum" inden for kort tid. Har fået en hjemmeside, så mon ikke det snart kan downloades derfra happy.gif Der offentliggør jeg også mit eget kørselsbudget - i excell-format selvfølgelig happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest trut

""Der offentliggør jeg også mit eget kørselsbudget - i excell-format selvfølgelig"" OK! og kan du så ikke også lige booste dit skonummer her i tråden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Bare vent! Vince knalder også webcam fra soveværelset op...samt listen over hans film om anden verdenskrig! rofl.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites