Guest michael Anmeld indhold Skrevet January 18, 2004 Hejsa, Jeg har søgt lidt rundt på forummet for at se om der var nogle for/imod at købe en Audi TT 1.8T uden held. Er der nogle der har erfaringer med brugte TT'ere? Jeg er især interesseret i oplysninger om omkostninger til vedligeholdelse, men hvis i har andre bemærkninger eller erfaringer i har lyst til at dele så er jeg lutterøren. Mvh. Michael Poulsen PS. hvis nogen står med en TT'er de vil af med så send mig en mail på mp@jubii.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Hejsa, Jeg har søgt lidt rundt på forummet for at se om der var nogle for/imod at købe en Audi TT 1.8T uden held. Er der nogle der har erfaringer med brugte TT'ere? Jeg er især interesseret i oplysninger om omkostninger til vedligeholdelse, men hvis i har andre bemærkninger eller erfaringer i har lyst til at dele så er jeg lutterøren. Mvh. Michael Poulsen PS. hvis nogen står med en TT'er de vil af med så send mig en mail på mp@jubii.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 1.8, 180 hk.... og du har bil for livet.... køb en 225 hk. Og, hvis du kan, så find en "svensk såld" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Ok...lad mig så høre: Hvad er det fede ved en TT´er? Umiddelbart kunne jeg aldrig drømme om at købe en. Men har fuld respekt for de folk der har det modsat. Smag og behag er, heldigvis, forskellig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Jeg har aldrig selv haft en TT, men jeg har derimod haft en Mercedes SLK 230 Kompressor og det er vel lidt samme historie. Jeg ville stærkt fraråde dig at købe sådan en bil eftersom jeg ihvertfald blev meget hurtig træt af min SLK. Jeg var overbevist om, at pladsen aldrig ville blive et problem, men efter kort tid syntes jeg alligevel at bilen blev meget lille både for mig samt medpassagerer og bagage. En roadster er en fed bil, men i mine øjne er der simpelthen UBESKRIVELIG MEGET mere bil i en med bagsæder. Desuden er de en smule feminine de små biler, men det er jo smag og behag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Har også haft en SLK 230 endda Kleemann tunet til 237 HK, men man bliver hurtig træt af denne type biler, selvom det var det vildeste at få den i sin tid. Overvejede TT, SLK, Z3, S2000 og Boxster. Hvis det skal være åbent og smart, og ikke alt for dyrt, så køb en A4 Cab. og sæt nogle 18" fælge på. Så kan man også hente sine gæster på Svågertorp:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Michael: synes en TT er en fin til de penge, og jeg ville klart vælge en 225 hk for der får du 4x4 med i prisen.. Der er næsten aldrig problemer med dem,hvis de ikke har været tunet. Hvis du har nok med penge og vil ha meget fart, er det klart en Porsche 996 du skal ha www.need4wheels.net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Tak for svarene. Det lyder godt Peter. Jeg vil bare nødigt rode mig ud i det store bilhelvede når man kunne være foruden bare ved at spørge. Gio/Martin: Ja det er rigtigt. Det er rigtigt det i skriver med at det er smag og behag, og jeg har også været mange bilmærker igennem før "valget" faldt på en TT'er (femi eller ej ;) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 "Desuden er de en smule feminine de små biler, men det er jo smag og behag" Måske, men det gør jo også at det er den ultimative scorebil.Tøserne er vilde med den :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest yogi Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 En TT er ikke bare en bil det er en oplevelse der SKAL prøves. Jeg har selv haft en 225HK cab med alt udstyr og har ALDRIG haft det mindste med bøvl med den, den kører bare. omk. er forholdsvis små både service og "forsikring" - og hvis du ikke er over 190 høj er der rigeligt plads - sågar til en biltur til Spanien - jeg taler af erfaring. Men det fedeste er disignet - og prisen, husk det er en koncept bil der er gennemført i detaljen. Og så for du ikke den gængse tyske taxa instrumentering fra slk'en men der kommer gudskelov snart en ny udgave. Og hus nu at købe en sølvmetal ellers får du den aldrig solgt igen!! Hvis du skal købe så chech bilsmedjan i Lund (søg på websiden på www.bytbil.se) de er bra til at hjælpe og ved meget om TT og kan skaffe dig en til en billig pris der er iorden gange 1000! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Jeg har været ved at regne lidt mere på det. Det lader til at blive en dyr omgang: 2500 afdrag 3000 benzin (kbh t/r hver dag) 1100 forsikring 100 vægtafgift 2400 broafgift 9100 plus det løse pr md. Har jeg misset nogle detaljer eller er det bare røvdyrt i den sidste ende at køre til kbh herfra ( i en TT'er ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Du skal så huske fradrag på bro og kørsel, anskaffelses værdi på bilen samt mindre afskrivning. I dk koster den vel 500k ikke til at forsikre samt et kæmpe værditab pg.a. afgift Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret January 18, 2004 Snakker vi SEK eller DKK?. I DKK mener jeg det ser sådan her ud: Forsikring - Jeg giver selv ca. 9.000 helårligt hos IF for en 225'er. Dvs. ca 750 kr./md. Benzin - Jeg kører selv i snit omkring 10 på literen (ved lidt frisk kørsel). 3000 i benzin v/ 8 kr. literen svarer til at du kører 170 km fordelt over 22 arbejdsdage? Og her er der ikke taget højde for ferie og helligdage. Broen - Husk på brofradraget, så det bliver netto i omegnen af 1900 kr. om måneden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Hvormange års skadefri er det Spiff (og din alder, er selv 28 fylder 29 om 3 måneder)? Står selv og skal have en TT-er, fik mit person nummer i lørdags men forsikringsselskabernes beregningssider virker bare ikke pt. så jeg kan ikke checke prisen på forsikringen. Men regner med min årlige kørestrækning bliver max 2500 mil. (hvad sker der, hvis man pludselig kan se, man kommer til at overskride den, skal man så ikke meddele det til forsikringsselskabet?) Heldigvis har jeg en kammerat som jeg skal køre sammen med, dvs. vi vil skiftes til at køre og derved spare benzin. mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Credde: Du holder øje med kilometerne og når du ramer 25.000KM så mailer du dem lige. Efter 2 dage modtager du Postgiro på ekstra betalingen, og en ny police der indeholder det du allerede har betalt. Så er den pot ude. Har du betalt for 25.000KM og kører mindre, er der tilbagebetaling naturligtvis. Det er så nemt at det ser helt forkert ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Det lyder da fuldstændig vanvittigt... Da jeg skulle ha' forsikring, blev jeg ikke spurgt om km-standen på min bil. Det vil sige, de kan aldrig tjekke det... Men, da jeg kører under 500 km per måned, så er der vist ingen problmer for mig (specielt ikke da jeg er forsikret til 1900 SEK per år) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Ja jeg hyggede mig altså bare da jeg den anden dag nåede den sidste tilkørsel inden broen, så en TT'er komme ræsende ud, trak ud og fløj forbi ham, selvom han prøvede at følge med... Men okay, den har jo også kun 225 heste..... :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Dan: hvad har du for bil... Jeg er klar til lidt race hvis du tør www.need4wheels.net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Peter... Det er jeg også ! MEN, det skal ikke handle om at kører ligeud, eller anden "kraft" præstation. Vi skal køre bane, så er jeg klar ;o) Til gengæld stiller jeg op i den ældste bil i sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Peter ... Dan har en Volvo S80 T6. Hvor er det sjove i at køre race med ham :o) hehehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Palle: jeg er klar... Vi er nogle stykker der holder TrackDay 2 - 3 gange om året så du kommer bare.. Ellers er der jo K.A.K der holder en masse klub løb både på sturup og knutstorp... Så der kan vi jo race...www.need4wheels.net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Peter ... Det er også planen at komme til trackdays... men, der skal lige laves et par ting i min gamle bil :o) Det fine ved den er, at man kan holde på til der skal bremses... og, bliver der for sent, så går det nok også ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 og VAGCars.dk laver RaceXperience på Flyvestation Vandel! (er medstifter af VAGCars.dk) - det har ihvertfald været sjovt de sidste par år! mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Credde> Jeg er 32 og har aldrig lavet en ridse... Til gengæld har jeg kun haft kørekort i 4 år. Helt præcist betalte jeg 9.608 SEK. Dan> Jo, når du først er oppe i fart, trækker du jo nok fra den. Men jf. Volvo's specs er du faktisk langsommere 0-100. Måske det var en 180 hk TT'er? Jeg vil i øvrigt undlade at kommentere morfar effekten i en S80'er . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret January 19, 2004 Så skal jeg nok undlade at kommentere femi/svanse effekten i en lille TT'er Spiff Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites