Jump to content
Guest anonym

Firmabil

Recommended Posts

Guest anonym

Hej Jeg ønsker at flytte til Sverige og tænker i den anledning at flytte mit firma med. Hvordan er reglerne for firmabil? Skal man som ansat, ligesom i Danmark, betale skat af bilens værdi? På forhånd tak Mvh Kim Lund Johansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anonym

Hej Jeg ønsker at flytte til Sverige og tænker i den anledning at flytte mit firma med. Hvordan er reglerne for firmabil? Skal man som ansat, ligesom i Danmark, betale skat af bilens værdi? På forhånd tak Mvh Kim Lund Johansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anonym

Spørgsmål om de svenske skatteregler kan med fordel rettes til Told- og Skatteregion København. De har (i hvert tilfælde indtil for ganske nylig) én gang om ugen besøg af en person fra riksskatteverket, der kan fortælle om de svenske regler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bw

Jeg er selv selvstændig og overvejer at flytte til Sverige (og tage firma med). Måske der er interesse for at danne et forum/netværk hvor vi kan udveksle viden/erfaringer mht. til at flytte firma/have firma i sverige? Interesseret er velkommen til at kontake mig på: bw@wengel.com. Mvh. Brian Wengel IT Konsulent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke bare fortsætte med at benytte FORUM, så vi andre kan blive klogere også. I modsætning til "det anonyme brokkehoved" er vi nogle, der finder det rart med oplysning, også selvom vi måske ikke lige selv står og har brug for pågæld- ende oplysning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Hej jeg er lige hjemvendt efter 12 år i udlandet, blandt andet Chile og Tyskland. Har nu fået tjenestested i DK, men med fri firmabil også til privat benyttelse. Det kan da slet ikke betale sig, eller? Må man som dansker bosat i sverige køre i dansk indreg. bil? Har endnu ikke besluttet mig til om jeg vil flytte til Sverige, med da min Kone er Chilener imødeser jeg med de seneste ændringer i dansk politik mindre problemer ved at bosætte mig i Sverige. Her også et andet spørgsmål. Jeg har ingen folkeregisteradr. i DK, er og har ikke været skattepligtig i DK i de sidste 12 år. hvad med skat? Svensk eller Dansk? Kan det evt. betale sig at tage en adr. i DK for en kort periode eller hellere direkte til sverige? Håber at der er hjælp at finde på dette meget informative site.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anonym

Hej Brian, det er nemt og reelt at spørge, men læs lidt mere i forummet først, der er tonsvis af viden og rigtigt mange svar på dit spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du må ikke køre i dansk indregistreret bil, hvis du er bosat i Sverige. I realiteten skal du køre ind på paskontrollen allerede, når du kører over med dit flyttelæs for at få midlertidige svenske nummerplader, som gælder i 14 dage, hvorpå du skal have synet og omregistreret din danske bil, hvis du vil beholde den, hvilket formentligt ikke kan betale sig, da den vil tabe i værdi, fordi bilerne er meget billigere i Sverige. Men der er rigtigt, som der bliver nævt, der er masser at informationer om dette på andre Forumsider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Tak for svarene. Jeg har nu haft lidt bedre tid til at læse her på sitet og som I nævner fundet de fleste svar til mine spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest can

Jeg overvejer at etablere et datterselskab i Sverige. Jeg er lidt i tvivl om reglerne ved bopæl i danmark og arbejde i sverige, men har læst at man i dette tilfælde betaler en fast skat 25 % til sverige samt atp og ambi herhjemme, hvor den sociale forpligtelse ligger. Dog har jeg læst at det kræver at man fra sin bopæls kommune i dk får en træknings fritagelse for a-skat herhjemme. Jeg bor i Helsingør, er der nogle der har erfaringer med udstedelse af denne træknings fritagelse. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt !??? Det med netværket lyder som en go' ide ... ros til webmaster ... rigtig informativ side happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites