Guest thomas Anmeld indhold Skrevet November 12, 2003 Fandt nogle tips til at blive af med dem een gang for alle, eller have det sjovt med staklen der uheldigvis ringer til dig. 1. Enten framelder man hurtigt sit nummer, og de ringer ikke mere. 2. Eller også driver man tykt p.. med dem hvor tid jo er penge :-) Hvordan?: 1. Framelding:Ring NIX spærreregister på 020-27 70 00 og tast dit nummer ind. Se annoncen nedenfor. 2. Tidsrøver: Spild sælgerens tid som han spilder din, ved at spørge om flg. spørgsmål http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html Annoncen i Aftonbladet: Så slipper du störas av telefonförsäljare Trött på tråkiga telefonförsäljare? Genom att ringa NIX-telefons spärregister på 020-27 70 00 och knappa in sitt telefonnummer kan man nu slippa oväntade säljsamtal i tid och otid. – Många får väldigt många samtal. Särskilt barnfamiljer tycker att det är jobbigt att det ringer försäljare på kvällarna, säger Ola Svensson, jurist på Konsumentverket. Spärren innebär att företag som sysslar med sälj- och marknadsföringssamtal samt samtal om bidrag till insamlingar måste ”tvätta” sina telefonlistor i NIX-registret innan de slår numren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret November 12, 2003 Fandt nogle tips til at blive af med dem een gang for alle, eller have det sjovt med staklen der uheldigvis ringer til dig. 1. Enten framelder man hurtigt sit nummer, og de ringer ikke mere. 2. Eller også driver man tykt p.. med dem hvor tid jo er penge :-) Hvordan?: 1. Framelding:Ring NIX spærreregister på 020-27 70 00 og tast dit nummer ind. Se annoncen nedenfor. 2. Tidsrøver: Spild sælgerens tid som han spilder din, ved at spørge om flg. spørgsmål http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html Annoncen i Aftonbladet: Så slipper du störas av telefonförsäljare Trött på tråkiga telefonförsäljare? Genom att ringa NIX-telefons spärregister på 020-27 70 00 och knappa in sitt telefonnummer kan man nu slippa oväntade säljsamtal i tid och otid. – Många får väldigt många samtal. Särskilt barnfamiljer tycker att det är jobbigt att det ringer försäljare på kvällarna, säger Ola Svensson, jurist på Konsumentverket. Spärren innebär att företag som sysslar med sälj- och marknadsföringssamtal samt samtal om bidrag till insamlingar måste ”tvätta” sina telefonlistor i NIX-registret innan de slår numren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2003 Det register skal jeg fluks have ringet til! Og jeg er ellers ikke engang en barnfamilje! Jeg gider dem ikke...mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret November 13, 2003 En lille ting mere. Når man har indtastet sit telefonnummer skal man lige bekræfte dette, og man får oplysning om at der fremsendes en skriftlig bekræftelse til abbonenten, der skal indsendes endeligt. Hvad man dog ikke gennemgår, for at slippe for de pushere der ringer hele tiden. *LOL* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest timm Anmeld indhold Besvaret December 11, 2003 Det der modmanus er simpelthen for morsomt... Jeg prøvede det en gang, men desværre er mit svenske stadig lidt gebrokkent, og desuden kunne jeg heller ikke holde masken. Men det virker... den stakkels sælger vidste overhovedet ikke hvad han skulle gøre... :oD Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2003 Jeg har selv oplevet det samme, som dig Timm. Men om jeg fatter de sælgere. Hvis de lige lader den rotere en omgang, må de da kunne regne ud, at hvis de ringer til en XXXXXXXsen i Malmö området og omegn er der en rimelig stor sandsynlighed for at det er en dansker ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest TraderJoe Anmeld indhold Besvaret July 19, 2005 Der findes en hjemmeside man kan læse mere om det: http://www.nix.nu Selv har jeg dog ikke tilmeldt mig. Det kan være irriterende når de ringer, men jeg ser muligheden for at tale med svenskere i telefon på denne måde som et lille gratis sprogkursus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 Det er jo meget fint, men de siger at de ikke kan spærre for telefoner med hemmeligt nummer og så er det jo værdiløst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 Hvis man har hemmeligt nummer, så bør man heller ikke blive ringet op af telefon sælgere, i såfald er det ved at have hemmeligt nummer jo ikke en meter værd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kikkomaniac 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 STOR tak til dig Thomas, så er vi også meldt til NIX. Jeg lyver ikke når jeg siger at vi bliver ringet op hveranden dag med tilbud om alt muligt lort. Vi er gået så vidt at vi ALDRIG tager vores fastnet tlf. Da vi ikke har givet vores fastnet nummer til venner/familie og vi kun har den for at kunne få ADSL (her er sverige stadig bagud iforhold til Danmark) /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 Hvis man har hemmeligt nummer' date=' så bør man heller ikke blive ringet op af telefon sælgere, i såfald er det ved at have hemmeligt nummer jo ikke en meter værd.[/quote'] Det er hvis dem der ringer har hemmeligt nummer det ikke virker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2005 STOR tak til dig Thomas, så er vi også meldt til NIX. Jeg lyver ikke når jeg siger at vi bliver ringet op hveranden dag med tilbud om alt muligt lort. Vi er gået så vidt at vi ALDRIG tager vores fastnet tlf. Da vi ikke har givet vores fastnet nummer til venner/familie og vi kun har den for at kunne få ADSL (her er sverige stadig bagud iforhold til Danmark) /Peter Den klub er jeg med i. Jeg har nummerviser på og hvis den ikke kan vise et nummer jeg kender får den lov at ringe. Desværre ringer den hver eneste dag med "hemmeligt nummer", så jeg gider efterhånden ikke rejse mig og checke mere. Så må folk ringe på mobilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret October 18, 2005 På opfordring af flere, liver jeg endnu engang denne tråd op. Ikk swoop... 4 år med telesælgere, og nu har du givet op ikk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2005 På opfordring af flere' date= liver jeg endnu engang denne tråd op. Ikk swoop... 4 år med telesælgere, og nu har du givet op ikk? 1000 tak Thomas . Jeg var næsten kommet så langt ud i torvene, at jeg ikke ville tage min svenskertelefon, når den ringede ... Konsekvent var der en fra SverigeDirekt (eller noget i den stil) ringede hver uge få at høre om jeg havde fået reklamer for Lidl. Hvis det ikke lige er SverigeDirekt, er det en anden sælger, som lige vil krydre mit ellers triste liv op med billig telefoni eller el. Ihhh det bliver godt at slippe af med de ski** sælgere. Jeg giver sku en øl næste gang vi ses Thomas :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2005 Har tilmeldt mig til NIX også, blev kun ringet op en enkelt gang og de forsvandt hurtigt, da jeg nævnte NIX! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2005 Jeg vil også sige.. Tilmeldte os NIX for nogen måneder siden, og der har faktisk ikke være nogen telefonsælgere et godt stykke tid. Så jeg tror det virker! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Jeg syns faktisk de er ret sjove at få opringninger fra, men vi får ikke så mange.. Men når canal digital og viasta ringer og fortæller om hvor gode ting man kan se på deres canaler plejer at det få dem tavse med sætningen "jeg er blind" Til dem der stadig får opringninger kan følgende anbefales vi bruger ikke Andre med humor kan også få glæde af siden Hilsen Heidi Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Jeg syns faktisk de er ret sjove at få opringninger fra, men vi får ikke så mange.. Men når canal digital og viasta ringer og fortæller om hvor gode ting man kan se på deres canaler plejer at det få dem tavse med sætningen "jeg er blind" Til dem der stadig får opringninger kan følgende anbefales vi bruger ikke Andre med humor kan også få glæde af siden Hilsen Heidi Den side er da for sjov - jeg sender straks videre til vores telefonpassere.. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Tak for et godt grin Til dem der stadig får opringninger kan følgende anbefales vi bruger ikke Andre med humor kan også få glæde af siden Hilsen Heidi Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Palle... Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Jeg havde på et tidspunkt min bil på blocket, og blev ringet op af TV4 sælgere. Jeg spurgte om han havde tænkt sig at købe min bil, det havde han ikke... så bad jeg ham skride og iøvrigt blive slettet fra deres liste... siden har der intet været.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2005 Jeg havde på et tidspunkt min bil på blocket, og blev ringet op af TV4 sælgere. Jeg spurgte om han havde tænkt sig at købe min bil, det havde han ikke... så bad jeg ham skride og iøvrigt blive slettet fra deres liste... siden har der intet været.... Sjovt, de (Tv4) ringende også til mig til trods for at jeg havde sat kryds i at jeg ikke ville kontaktes af tlf. sælgere. Jeg tror det er et stort problem for blocket at diverse firmaer kaster sig over privatannoncører. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Smølfine 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2006 Suk... Efter 2 år i Sverige fik jeg nok af telefonsælgere... Vi var begyndt at diskutere om hvem der skulle tage fastnet telefonen.. Heldigvis kunne jeg huske jeg havde læst noget om at fra melde sig telefonsælgere og Vupti - her var linket.. Nu er vi tilmeldte - håber det virker, så vi kan få ro i det lille hjem.. Måske nytilflyttere kunne bruge linket - såfremt I ikke selv har fundet det i søgefunktionen.:p For det bliver virkelig for meget med de sælgere... P.S. Virker det stadig for jer som er tilmeldte?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2006 P.S. Virker det stadig for jer som er tilmeldte?? Jeg vil sige sådan her, det virker klar bedre, men det sker endnu. Tror nogle har købt telefon lister for længe siden, som de stadigvæk bruger. Men nu siger man bare man er på nix, og så siger de farvel uden kamp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2006 De eneste der har forsøgt at sælge noget her var Telia - hvor vi er kunder i forvejen. Og kun én gang. Ellers har der intet være siden vi tilmeldte os NiX. Så ja - det virker stadig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2006 ja det virker også hos os, vi har ikke haft nogen der har ringet efter vi tilmeldte os nix.....så vidt jeg kan huske ihvertfald:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites