Jump to content
Guest jan

ID-kort.... please help!

Recommended Posts

Guest Palle...
Hvad gør man i det tilfælde at man mangler højre øre? Kan der dispenseres og tillades at hovedet drejes mod højre istedet? Eller er et manglende øre ligeså god identifikation som et ikke manglende øre??
Haha... ja, det kan der faktisk !!! Hvis det af lægelige grunde skønnes at du skal bære hovedbeklædning eller af religiøse grunde, så fritages man for at vise højre øre ... Mon ikke et mistet øre, går ind under reglen "lægelig grund" ?? (dette er ingen joke, jeg bemærkede det i mandags da jeg udfyldte papirene)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg må nok også snart ned og have lavet et ID kort, bare mærkeligt at at PAS ikke gælder. Selvfølgeligt skal man da indordne sig under andre landes regler, men læs lige mellem linierne hvad folk skriver. I forhold til Danmark ligner vi hinanden så meget, at netop forskellen skinner igennem endnu klarere. Så derfor handler man per instinkt, og står i en velkendt banksituation, fastlåst med "bemærkningen om bankID" og det kommer bag på en. Jeg har rejst meget, og har aldrig været ude for at mit PAS ikke duede, uanset hvilken mærkelig situation jeg stod i. Bare en mærkelig fornemmelse at man så ikke 22KM fra København ikke kan sætte 200 kr ind på sin konto, uden særligt ID. Og det pas man har rejst ØST VEST, EU og Balkan tyndt med, ikke er "godkendt" i et EU land. Jeg stod også med nogle - tror de hed postanvisning på tilbagebetalt forsikring. Men hun kunne godt anvende et kørekort som ID. Faktisk var det ikke noget problem, for den søde bank pige. Hun sagde at når Stockholm har sagt sådan er det, drømmer ingen om at stille spørgsmål ved det. Det kan være en fordel med noget, eller sende 200 mio lemminger ud over kanten i en anden situation. Så de er mere.... reglementet siger - og så gør man sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser altid med stor fornøjelse de nye afsnit i Supermule amok-serien. :) Dennegang Supermule amok på posthuset. Hvis der er noget at brokke sig over, så skal man da brokke sig som en god dansker. Det forventes jo fra skånsk side, at man er lidt fremfusende, og ofte viser det sig, at det godt kan betale sig at sætte tingene på plads. At vælge at anskaffe det s**** id-kort, betale afpresningspengene til banken og slippe for bank- og postbrok i fremtiden, er et ligeså respektabelt valg. Men at gøre det fordi sådan-gør-man-her-og-skik-følge-eller-land-fly-og-det-skulle-I-andre-også-gøre-og-holde-jeres-kæft, synes jeg ikke er respektabelt. Vi er ikke gæster her, vi bor her faktisk. Vi er befolkningen og ikke turister, og det hører med til at være indbygger i et demokratisk land, at man også er kritisk. Altså ikke noget KRAV, man har også ret til at være flink! :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det var helt klart også antagelsen, men jeg kom lidt i tvivl om du mente det ironisk... :)

Det var venligt ment

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Svenskere er meget autoritetstro.... Vil de ikke udlevere på et dansk pas' date=' så tru dem med chefen! Det har en forbløffende virkning.... ;)[/quote'] Nu render jeg ikke rundt med pas på mig til dagligt. Jeg prøvede at nå hjem efter det, men det gik ikke inden 17.30.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej jeg forstår dig godt. Jeg ville nok også selv bruge noget tid på at finde ud af hvorfor' date=' men nu er jeg ikke flyttet endnu så jeg tilegner mig egentlig bare de erfaringr i nu får og jeg kan da se allerede nu at ID-kortet er vejen frem, fremfor at ende i en diskussion og blive stemplet som en stædig dansker =).[/quote'] Det er jo det der er galt med svenskerne. De finder sig sq i for meget fra autoriteternes side. Hvis man mener at noget er forkert har man ret til at råbe op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tager vel 5 min. max. for aflevering af papirer til et ID. kort, derfor er det vel kun mennesker der gerne vil vise deres Danske sindelag, og spild af min tid, hvis jeg står bag det f...s der ikke vil have den form for legimation i Sverige. Ganske almindelig hensyn til næste person i køen, er vel ikke for meget selv for en perfekt Dansker. Vi lyder nærmest som muslimer, vi bliver forfulgt af systemet, og det på grund af et ID kort som sagtens kan skaffes uden problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tak, det tager ikke langt tid at udfylde papirerne, men det er ventertiden bagefter. Har ventet ca. 4 uger på mit id-kort, så nu er mit bankbrev blevet sendt retur, fordi de ikke kunne udlevere det uden et fysisk id-kort - desværre. :cry::new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites