Jump to content
Guest unique

Er der nogen som kan hjælpe?

Recommended Posts

Guest unique

Hej Scanianetsforum... Jeg har en del spørgsmål, som ville være kanont, hvis der var nogen som kunne besvare dem (gerne alleredet bosatte). Spørgsmål 1. -Hvilken syge-sikring har man hvis man er bosat i Sverige, men arbejder i Danmark. Spørgsmål 2. - Hvis man køber et månedskort til broen. Det til 2400,- Dkr. Kan man så frit køre over broen??? Spørgsmål 3. -Hvornår kan man købe en Svensk bil. Skal man være bosat der mere end 1 år????? Jeg håber der er nogen som gider at besvare disse mail's, da min familie har store planer om at flytte!!! På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest unique

Hej Scanianetsforum... Jeg har en del spørgsmål, som ville være kanont, hvis der var nogen som kunne besvare dem (gerne alleredet bosatte). Spørgsmål 1. -Hvilken syge-sikring har man hvis man er bosat i Sverige, men arbejder i Danmark. Spørgsmål 2. - Hvis man køber et månedskort til broen. Det til 2400,- Dkr. Kan man så frit køre over broen??? Spørgsmål 3. -Hvornår kan man købe en Svensk bil. Skal man være bosat der mere end 1 år????? Jeg håber der er nogen som gider at besvare disse mail's, da min familie har store planer om at flytte!!! På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

1. Du beholder din danske læge, ligesom at du tilhører det danske sygehusvæsen. Der kan dog godt være lidt problemer med dette. Læs andet indlæg. 2. Der er 50 ture på et månedskort. 3. Du kan købe en svensk bil ligeså snart at du har fået en adresse derovre. Men hvis du skal købe en nu bil, er det billigst hvis du køber den i Danmark og så registrerer den i Sverige. Det kan du dog kun med nye biler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest conny

Til Unique! Som Michael allerede har svaret dig, hører du stadig under det danske sygehusvæsen og har din læge i DK. Jeg har ikke haft nogle problemer med min læge, men har været ude for at min hudlæge sagde, at hun ikke ville behandle mig mere, fordi hun ikke "gad alt det besvær". Der er dog en ting i forbindelse med Apoteket, som jeg vil gøre opmærksom på. Hvis I køber tilskudsberettiget medicin, får I et specielt kunde-nr., som skal bruges i apotekets system, da de ikke kan bruge vores specielle sygesikrings-nummer. Det viste sig så, at den gamle saldo for tilskudskøb ikke automatisk blev ajourført, hvorfor jeg ikke fik mine tilskud. Det blev rettet, men tog 4-5 måneder. Så hold selv lige øje med, at I får jeres tilskud på medicin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest stinne

Jeg har lige læst om et kort til 2400,. pr mdr for 50 ture. Hvor køber man det ? Jeg mener at det billigste ville være ca 68,. pr tur ??? Håber at jeg så har forstået det rigtigt, det er da en del penge at spare. Med venlig hilsen Stinne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stinne! Du går ind på siden om "pendling" her på scanianet og finder linket til Øresundsbroen. Der kan du melde dig til pr. mail eller du kan henvende dig enten i København eller Malmö og købe kortet med det samme. Adresserne finder du også på Øresundsbroens hjemmeside.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites