Jump to content
Guest peter

Gode restauranter

Recommended Posts

Guest peter

Hvem kender nogle gode restauranter i Malmö? Jeg tænker på nogle der ligger et niveau højere end fx. dem man finder på lille Torvet..... Blev fælt skuffet på Inderen, på selveste min fødselsdag!! Egentlig har jeg ikke fået noget RIGTIG god mad her i Sverige.....Kan svenskerne ikke lave mad?? Dette gælder både "junk" og gode restauranter.... Maden/kvaliteten i supermarkederne er rigtig god, men bare det at finde et sted hvor man kan få en god cáfeburger eller Pizza, er ret svært. Har jeg været uheldig eller er jeg bare kræsen....??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hvem kender nogle gode restauranter i Malmö? Jeg tænker på nogle der ligger et niveau højere end fx. dem man finder på lille Torvet..... Blev fælt skuffet på Inderen, på selveste min fødselsdag!! Egentlig har jeg ikke fået noget RIGTIG god mad her i Sverige.....Kan svenskerne ikke lave mad?? Dette gælder både "junk" og gode restauranter.... Maden/kvaliteten i supermarkederne er rigtig god, men bare det at finde et sted hvor man kan få en god cáfeburger eller Pizza, er ret svært. Har jeg været uheldig eller er jeg bare kræsen....??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med udgangs punkt i 2 besøg på henholdsvis McDonalds og Burger King (I know.. I know.. Men jeg må påberåbe mig undskyldningen med de 7 dødssynder og problemet med at se på bolig med børn på slæb). Men.. men.., jeg må desværre give dig ret. Det er ikke ligefrem fordi man går ind i en McDonalds el lign med forventningen omkring den store kulinariske oplevelse. Men damn, hvor bliver man skuffet - der er jo absolut ingen smag, what so ever, :-(. Set fra den positive side, kan det jo betyde at man skærer kraftigt ned på alt det der junk :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej I to! Mit yndlingsspiseted her i Malmö er MANDO, som ligger i Köpmansgatan mellem Lille Torg og Södergatan, lige ved siden af Butterricks. Man kan godt nok ikke få burger eller pizza, men prøv deres Lövbif med aromsmör og pommes frites, UHM. Selv mine to kræsne børnebørn på 4 og 8 år er vilde med det. De fås i 2 størrelser til meget rimelige priser. Samtidig er der en meget venlig betjening. Vi er kommet der meget og ingen af mine venner og familiemedlemmer er nogensinde blevet skuffede. Det er forresten ikke helt sandt, at de ikke har burgere - de har een slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henrik

Krua Thai på Möllevangstorget er rigtigt godt hvis man er til thailandsk mad. Jeg har været der flere gange; det er rigtigt godt og ret billigt. jeg har også været på "sturenhof" som vist nok ligger i adelgatan; det er klassisk fransk køkken; godt, men også ret dyrt. Har også været på "den indiske" på Lilla torg; blev også uhyret skuffet. Hvis man har travlt og ikke gider MC d. eller burger king; så køb en falaffel eller en shawarma; det er billigt, sundt og velsmagende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Svenskerne kan ikke lave mad! ...Eller kan de? Som Peter K har jeg også prøvet at blive skuffet, men man kan altså også blive imponeret. Her kommer lige lidt bogart for mad: (5 madører er topscore) Indisk: (er jeg meget glad for! har ikke prøvet den på lille torv) http://www.indianflavour.se/ 4 madører. Underligt lille sted, der næsten altid er tomt, men maden er kanon. Restauranten ligger et stenkast fra store torv. Ville gerne give 5 madører, men de sidste 2 gange har det skuffet sad.gif "Indisk restaurant i Svedala" Ligger på "Strøget". 4 madører. Maden burde måske få 5, men stedet plus servering var sq for mystisk! Alm. mad Restaurant Två Lejor i Trelleborg. Två Lejon Gamla Torg 4 231 63 Trelleborg Tel: 0410-197 00 5 madørerhappy.gifhappy.gifhappy.gifhappy.gifhappy.gif. Prøv deres plankesteak. Den er fantastisk! Pizza: Pizza er jeg meget kræsen/selektiv med. Pizza skal være italiensk, og det SKAL være med skiveskinke. Dette har jeg ikke fået nogle steder i Sverige sad.gif Har i så mail mig meget gerne. Pga. do. så får pizza hut på gågaden i Malmö 3 madører. Jeg har åbenbart kunne spise mig glad for dem. Normalt ville jeg nok kun have givet dem 2 madører. Anden mad. mongolian barbecue ved søerne i Malmö. 3 madører. Maden er meget lig den i dk. Man kan også få samme type mad på restaurant Djenghis Khan på Bergsgatan. De får 0-1 madøre. Kødet var tættere på ulækkert end lækkert. Well, nu er jeg blevet sulten, så jeg vil slutte af happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest sanni

Hejsa, jeg har i tankerne at inviterer min kæreste ud at spise i aften. Udover de par stykker, der er nævnt her på tråden, er der så nogen, der har forslag til hvor to fattige studerende kan gå hen og spise lidt god mad? Jeg prioriterer godt lidt højere end billigt, hvis I forstår happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest janni

Thai-food i Landskrona. Resturang RAKTHAI på Järnvägsgatan 17 er både god og relativ billig og så er personalet simpelthen bare så venligt. Fem madstjerner til dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Hej Sanni, Jeg kan jo altid anbefale KruaThai (betyder iøvrigt thai køkken, på thai ... meget originalt) på Möllanvognstorget(?) ;o) Det er ikke sååå dyrt, men godt. Jeg kan jo altid anbefale en Tom Yum Kung ;o) Be' om at få den "phet mak mak" hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest sanni

Hej Palle, tak for tippet! Vi har nu været på Krua Thai. Det var virkelig super godt! Priserne var mere end ok, synes jeg, og maden var på toppen! Håber i øvrigt I har det godt... happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Krua Thai it is næste gang vi skal på Möllan...ikke sant Totter!? happy.gif Men om jeg tør Phet mak mak...*hmm* (Aner ikke hvad det betyder...*s*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Calzone i Malmö Christian efterspørger et godt sted at få pizza. Vi har fundet et sted hvor de laver rigtige Calzone´r med skinke i skiver i en stenovn. Jeg kender ikke adressen, men jer i Malmö forstår det nok alligevel: Der er på et mindre torv ikke langt fra Hansakompaniet. Der er bindingsværkshuse og hvis der var sne lignede det "jul i gammelby". Hmmm sikke en beskrivelse. Stedet hedder grappa og er en velnok trendy cafe-ting, men deres calzoner er ret gode:-) Prisen er desværre i den høje ende (90 SEK for en calzone). Jeg giver 4,5 madøre (den sidste halve madøre er for at kokken ikke bliver sløv hvis han skulle se denne "anmeldelse".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på Grappa i søndags. Flot sted!! En pizza kan fås for fra ca. SEK 85,- - 110,- Der var for mange gæster til kun 1 tjener, til gengæld gik det hurtigt med at få maden da vi først havde bestilt. Deres panini er to toastbrød smækket sammen i en brødrister - det koster fra SEK 28,- Jeg fik en gang spaghetti Marinara til SEK 78,- ... det var en god stor potion. Klart mest valuta for pengene da jeg så hvad de andre fik. De har nogle gange shopping-tilbud, men det kan godt være lidt forvirrende at forstå. Alt i alt en skuffende oplevelse (pånær muzakken og den 3meter store indgangsdør), men nu gik jeg heller ikke efter Calzonen happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Vincent: Det er jeg ked af at høre. Meeeenn, du ku´ jo bare have snuppet den der Calzone:-) Jeg har kun været der i de mere stille perioder hvor der var 100% attention fra personalets side dog uden at bliver overrumplet. Man skal forresten ikke sidde ved døren, det trækker at h.... til!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stedet som sådan er jo rigtigt flot ... bare skide ærgeligt de ikke har de rigtige råvarer til alle deres retter, og personale nok i de travle perioder happy.gif Det er jo ikke tjenerens skyld at de er underbemandet, men synes da der var mange fede detaljer, altså indretningsmæssigt, som f.eks græs på den ene væg (imiteret), specialdesignet menukort, baren med xenonlys - kunne blive ved... Jeg prøver Calzonen i weekenden happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtigt gode restauranter: - Mai Thai (helt på højde med Krua Thai og meget hyggelig atmosfære) - Rimelig - Lemongrass - Thai inspireret mad - Dyr - Koi's - Lilla Torg - Japansk - Dyr - Lousiana - vis a vis mit ynglings hotel Mäster Johan - Rimelig - Athmospare - International - Dyr (en af Malmö's dyreste) - Spot (Malmö's top lunch restaurant) - Italiensk - Rimelig - Paddi's pub (tro mig en af de bedste!!) - International - Rimelig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Carsten: Tak. Jeg har ikke set dit indlæg før nu. Nu må jeg ind til Malmö at spise calzone happy.gif Grappa it is. mange taxa happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carl

Johan P i "Saluhallen" (jeg er kun turist..) er en fiskerestaurant i virkelig særklasse. Jeg har selv en cateringfirma og synes god tjeg kan mærke, når folk gør noget ud af råvarerne og så videre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest trut

De fire Årstider bag ved LilleTorv er et besøg værd. God mad og en flot/hyggelig indretning i kælder etagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Er der nogen som ved hvor: Mai Thai ligger i malmö? nu er der blevet talt så godt for den her, så kan tænkte jeg vill tage en date med derind en af dagende, gad vide om den er lukekt for jeg kan heller ikke finde den på de gula sider..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites