Guest anna Anmeld indhold Skrevet October 23, 2002 Jeg er arbejdsløs og ved at læse HD. Vi overvejer at flytte til Skåne, men jeg kan ikke rgtig overskue det med pengene. Jeg kan forstå at man må søge arbejde i udlandet i 3 mdr, derefter bortfalder dagpengeretten. Hvad sker der så derefter? Er det så kontanthjælp i Sverige, eller er det ingenting? Kommer man ud og "skrubbe toiletter" :-))? Ryger man permanent ud af sin A-kasse? Håber nogen har erfaring med dette? Anna Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anna Anmeld indhold Besvaret October 23, 2002 Jeg er arbejdsløs og ved at læse HD. Vi overvejer at flytte til Skåne, men jeg kan ikke rgtig overskue det med pengene. Jeg kan forstå at man må søge arbejde i udlandet i 3 mdr, derefter bortfalder dagpengeretten. Hvad sker der så derefter? Er det så kontanthjælp i Sverige, eller er det ingenting? Kommer man ud og "skrubbe toiletter" :-))? Ryger man permanent ud af sin A-kasse? Håber nogen har erfaring med dette? Anna Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest goggeloj Anmeld indhold Besvaret October 23, 2002 Hej Anna, Hvis du er medlem af en fagforening, så kan du få flyttet din anciennitet over til en tilsvarende fagforening i Sverige, men det indebærer jo, at du skal have været medlem af en fagforening længe nok før du kan få dagpenge. De har også karensdage, som er typiske 5 arbejdsdage men det skal du høre nærmere om med din nye fagforening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites