Guest rikke Anmeld indhold Skrevet January 9, 2002 Hej - sikke en fin side. Er der nogen derude der har erfaringer med at flytte med børn? Vi har selv to (1 og 3 år), og tænker selvfølgelig meget på hvordan det vil være for dem at flytte over sundet. Hvilke erfaringer har i gjort med institutioner, skole osv? Sprog? På forhånd tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest rikke Anmeld indhold Besvaret January 9, 2002 Hej - sikke en fin side. Er der nogen derude der har erfaringer med at flytte med børn? Vi har selv to (1 og 3 år), og tænker selvfølgelig meget på hvordan det vil være for dem at flytte over sundet. Hvilke erfaringer har i gjort med institutioner, skole osv? Sprog? På forhånd tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret January 9, 2002 Hej. Vi flyttede herover med vores 2 årige datter, lidt brutalt kan man mene, men den svenske luft har åbenbart gjort hende godt. Hun er meget sjældent forkølet i forhold til da vi boede i KBH. Hun går i Dagis (Daghem) og der har vi fået at vide at vi bare skal vedligeholde hendes danske sprog, så skal de nok tage sig af det svenske. Vi har boet her siden maj 01 og vi synes bare at det er det bedste vi nogensinde har gjort. Der er noget dejligt over svenskerne, de er så åbne og imødekommende og vil altid gerne hjælpe til. Så I skal da endelig bare vide, at der findes nogen der bestemt ikke har fortrudt deres valg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest rikke Anmeld indhold Besvaret January 10, 2002 Det er rart at høre. Nu har jeg læst at man som skattepligtig i DK også er underlagt det danske sygehusvæsen. Hvad med børnene? Får de en svensk læge/sundhedsplejerske? Og børnechecken - kommer den fra Sverige eller fra Danmark? Mange hilsner fra Rikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret January 10, 2002 Hej Rikke! Jeg har selv haft problemer med at blive behandlet i DK efter, at jeg er flyttet til Sverige, men fra en dansk familie, som også er flyttet over i 2001, har jeg hørt, at de har svensk læge og får svensk sygehusbehandling til børnene uden problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest morten Anmeld indhold Besvaret January 16, 2002 Hej, Vi overvejer at flytte til Sverige med vores 6 måneder gamle søn. Jeg har kunnet finde mange glimrende indlæg omkring børnehaver men intet om vuggestuer. Er der nogen, der har erfaring med at få passet helt små børn i Sverige? Hilsen, Morten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret February 17, 2002 Jeg mener at det hedder dagis og det er for børn mellem 1 og 5 el. 6 år. Man skal dog have en adresse i Sverige for at kunne blive skrevet op til en plads. Hvorefter der er plads 4 mdr. efter. Men kontakt Malmø kommune og snak med dem. De er MEGET flinke. De ringede hjem til mig (i Danmark) for at spørge om der var noget de kunne hjælpe med. Det tror jeg ikke Københavns Kommune havde gjort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jørgensen Anmeld indhold Besvaret September 22, 2002 Er der nogen som ved hvor lang ventetid er på institutionspladser i Limhamn-området. Vi har to børn på 2 0g 4 år. Hvad koster det? Når man flytter med børn, er noget særlig man skal vurdere......Udover dét at bo i et andet land mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites