Jump to content
Guest anonym

Priser I Sverige

Recommended Posts

Guest anonym

Hej Alle. Dejlig side. Jeg ville lige høre om der er nogle hjælpsomme mennesker der kunne svare mig på hvad priserne ligger på i Sverige. Feks på dagilgvarer som mad, tandpasta, cykler, computere mm. På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anonym

Hej Alle. Dejlig side. Jeg ville lige høre om der er nogle hjælpsomme mennesker der kunne svare mig på hvad priserne ligger på i Sverige. Feks på dagilgvarer som mad, tandpasta, cykler, computere mm. På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trods kun 12 procent moms på fødevarer er prisniveauet højere end i Danmark, måske på grund af, at markedet domineres af nogle få jätter, men mon ikke tiden arbejder. Visse ting er overraskende meget dyrere, for eksempel tandpasta, når du nævner det, men også brød, ost, pålæg, de syltede agurker og mayonaissen fortsæt selv. Det kan godt være dobbelt op eller mere i forhold til Netto. Til gengæld er det mit indtryk, at konkurrencen fungerer væsentligt bedre når det gælder non-food (med 25 procent moms). Der er lidt for mange byggemarkeder, til at de kan hvile på avancerne, elektronik og hårde hvidevarer er også meget prisdrevet. Jeg synes ikke at computere er billigere, men det kan være svært at afgøre, fordi de ofte sælges med binding. Middel til svært gennemskuelige kredittilbud som argument ved større anskaffelser er i øvrigt ret stort i Sverige. Konklusion: 1) Det, man kan have med i en bærepose, er meget billigere i Danmark. 2) Det, man kan have i en trailer, er billigere i Sverige, hvis man kører efter det. 3) Det, man hverken kan have i en bærepose eller i en trailer, er meget, meget billigere i Sverige - men det kan man jo kun drage fordel af, hvis man faktisk har lyst til at bo i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes absolut ikke at man kan sige at priserne på dagligvarer er dyrere i Sverige.Der er masser af ting der er billigere.Jeg ved ikke hvor du handler men der hvor jeg handler er ost og brød billigere end i Danmark.Man kan nævne kød,Kaffe,Sodavand og slik, som er billigere end i Danmark.Man lavede for nylig en prisundersøgelse der man konstaterede er dagligvarer generelt er billigere i Sverige.Der er stor forskel på de forskellige butikker.Citygross,Willy's og Netto er der man skal handle hvis det skal være billigt.I Danmark hadede jeg Netto fordi der altid var lang kø, men her i Helsingborg er der proppet allevegne,så det bliver det samme :-) Lidt læsestof om emnet: http://www.oresundnetwork.com/dk/news_45.php?showitemid=476&language=45&menuid=1 8 http://www.hkhandel.dk/HTML/nyheder/gamle_nyheder/oldnews.asp?ny=1999&nn=36

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Vi handler i den kæde der hedder RIMI, de ligger rundt omkring, bla i malmø og bunkeflo, og der er stort set alt billigere end i Netto i Danmark, og på mange ting er der rigtigt mange ting at spare. Er der nogen der ved hvor der ligger et billigt byggemarked i Malmø eller omegn ? vi har handlet lidt i Bauhaus, men det er vist ikke helt billigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke svenskerne er så gode til det med byggemarkeder.Jeg skulle tilføj byggemarkeder til Skåneindex og de eneset jeg kendte var: Bauhaus(tysk) Silvan (Dansk) K-Rauta (Finsk) og Optimera (Norsk), så hvis nogen kender et SVENSK byggemarked så sig endelig til :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er konkurrencen ikke begyndt endnu i supermarkederne i Eslöv og Höör og hos den lokale ICA i Stockamöllan. Jeg vidste slet ikke, at Netto var gået i land. Det lover godt for fremtiden. Steen har ret i at kød ligger o.k., indenlandske sæson-grøntsager er også nærmest billige. Men hos Bilema i Höör, som er et decideret pris-sted, skal man af med 16.90 for seks pita-brød mod en femmer i Netto på Nørreport, og rugbrød, de syltede agurker, rosinerne, mayonaissen, krydderierne, honning - det er altså et ordentligt hug op, men jeg handler måske bare de forkerte steder. Apropos byggemarkeder: www.byggmax.se - men jeg ved ikke, hvor svensk den er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest niclas

Tjah... Jeg mindes at have set flere sammenlignende tests af indkøb af, primært, dagligvarer i Danmark og Sverige, hvor de samlede indkøb har været cirka 30% billigere i Sverige. Selv kan jeg se at på husholdningsbudgettet har jeg sparet cirka 28% siden jeg flyttede til Sverige, uden at omlægge madvaner eller lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja,det kan jo være at det er en del af forklaringen.Der er store pris forkelle fra provinsen til de større byer. Bilema er jo, på non-food siden, et rigtigt "fynd" varehus af Ullared-typen, men food delen er en Spar-købmand og den er absolut ikke billig.Netto er på stærk fremmarch og har på et par måneder startet over 10 butikker.Det er nemlig etablerede ICA handlere der bliver lavet om.Man kunne ønske sig lidt flere danske varer som Kærgården (Bregott sucks) og dansk ost, men foreløbigt er det mest svenske varer. Jeg har besøgt Byggmax en enkelt gang, men finder sortimentet ret begrænset i forhold til de andre.Den må dog med i index'er. Apropos varehuse af Ullared-typen, er der nogen der har besøgt ham Bo Ohlsson i Tommelilla ? De får godtnok brændt nogle reklamepenge af på TV4.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude i Citygross, hvor de havde sat en artikel fra Kvällsposten op, der sammenlignede madpriserne i NV-Skåne.En post madvarer der i Citygross kostede 545,- kostede i AG Favör (Höganäs) 671-.Det må betyde at der, i modsætning til hvad politikerne siger, faktisk er konkurence på madpriserne.Måske er svenskere bare ikke prisbevidste.Undersøgelsen viste nemlig at Coop Forum (Väla) var 3.billigst, mens AG favør 600 meter væk var næstdyrest og alligevel er der kæmpekø i AG favør.Go figure. PS. Eurospar (som Bilema) lå midt i gruppen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på, at svenskerne ikke er prisbevidste, selv om man næsten skulle tro det ud fra varekurvsundersøgelserne. Men kæderne konkurrerer vel i højere grad end i Danmark ved hjælp af fordele til loyale kunder/medlemmer. Desuden forekommer det mig, at man i højere grad end i Danmark satser på hver uge at have reelt billige tilbud i alle varegrupper til tilbudsrytterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites