Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Du skal melde flytning til din tidligere DK-fraflytningskommune. En go´ idé er også at kontakte Skat Øresund, og tjekke op på at de er med på din adresseændring. Det er, desværre, en kende manuelt, når du nu engang ér flyttet udenlands. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Altså vi får breve via det offentlige der trækker direkte på vores adresse på det danske folkeregister. Der er en stavefejl i adressen, så det er tydeligt når den er trukket direkte. Derfor ville jeg kontakte folkeregistret for en ændring. Et bud, men mit bedste bud:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Derfor ville jeg kontakte folkeregistret for en ændring....det var egentlig også dén instans jeg mente, i fraflytningskommunen. :p Jeg skal nok være en kende mere specifik næste gang..hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Ja, hvis kommunen bare havde oplyst mig det første gang....! Men tak for hjælpen, jeg prøver lykken igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Altså vi får breve via det offentlige der trækker direkte på vores adresse på det danske folkeregister. Der er en stavefejl i adressen, så det er tydeligt når den er trukket direkte. Derfor ville jeg kontakte folkeregistret for en ændring. Et bud, men mit bedste bud:) Det er ikke bare et godt bud men det er det rigtige (tror jeg:). Altså når man får sit internordiske flyttepas så melder man jo også sin flytning. Samtidig når man skal lave sygesikring så skal adressen vel også fremgå.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Ja, hvis kommunen bare havde oplyst mig det første gang....! Men tak for hjælpen, jeg prøver lykken igen... Jeg tror måske kommunen var klar over du vidste det. Der er jo ikke megen forskel hvis du flytter til en anden kommune i Danmark, dette skal jo også oplyses til cpr-registreret. Men held og lykke og velkommen over (også på papiret =)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Jeg tror måske kommunen var klar over du vidste det. Der er jo ikke megen forskel hvis du flytter til en anden kommune i Danmark, dette skal jo også oplyses til cpr-registreret. Men held og lykke og velkommen over (også på papiret =)) Jeg takker... Har nu boet herovre siden feb. Jeg fortalte kommunen præcis hvad det var jeg skulle, at jeg boede i sverige, men havde købt ny lejlighed og skulle flytte adresse herovre og hvordan jeg gjorde det så dk os vidste besked. De sagde at de intet vidste og det var noget jeg skulle ordne i sverige, så fik de automatisk besked... blah blah blah.... Men nu ringede jeg igen og sagde jeg skulle snakke med folkeregisteret, og efter at have snakket med 3 medarbejder i den afdeling fandt de ud af at de kunne ændre det i deres system... FLOT! Så nu sku det være ordnet... :th2: Jeg takker for alt hjælp. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 23, 2006 Jeg takker... Har nu boet herovre siden feb. Jeg fortalte kommunen præcis hvad det var jeg skulle, at jeg boede i sverige, men havde købt ny lejlighed og skulle flytte adresse herovre og hvordan jeg gjorde det så dk os vidste besked. De sagde at de intet vidste og det var noget jeg skulle ordne i sverige, så fik de automatisk besked... blah blah blah.... Men nu ringede jeg igen og sagde jeg skulle snakke med folkeregisteret, og efter at have snakket med 3 medarbejder i den afdeling fandt de ud af at de kunne ændre det i deres system... FLOT! Så nu sku det være ordnet... :th2: Jeg takker for alt hjælp. Ingen årsag, det var godt det løste sig. Ja jeg tror måske også det var lidt naivt af mig at kommunen skulle vide det =) .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Nu flytter min kæreste og jeg til Annestad d.1/8-06. Kom til at tænke på om vi begge skal dukke op på fraflytterkommunen og skatteverket og få ordnet internordisk flyttebevis. Eller jeg kan gøre det for os begge? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Nu flytter min kæreste og jeg til Annestad d.1/8-06. Kom til at tænke på om vi begge skal dukke op på fraflytterkommunen og skatteverket og få ordnet internordisk flyttebevis. Eller jeg kan gøre det for os begge?Personligt fremmøde er velset :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Personligt fremmøde er velset :) Hehe, det er det alle steder, det var mere så vi ik bliver nød til at tage for mange friddage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Hehe' date=' det er det alle steder, det var mere så vi ik bliver nød til at tage for mange friddage.[/quote']I skal jo begge flytte..så i skal møde op med gyldig legitimation. Det er mit bedste råd - og hvorfor ikke bare bruge en time eller to på det, og ikke en hel fridag!? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Det er jo rigtig nok. Men man får vel tilsendt det svenske cpr nummer til sin svenske adresse og ik vores danske? Eller kan vi selv vælge? Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Sorry, lige er dumt spørgsmål, jeg har læst tidliger i tråden noget om at man skal huske/vise sit pas. :( Kan man ikke klare sig uden et sådan (jeg har nemlig ikke noget) ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Sorry, lige er dumt spørgsmål, jeg har læst tidliger i tråden noget om at man skal huske/vise sit pas. :( Kan man ikke klare sig uden et sådan (jeg har nemlig ikke noget) ?"Gyldig legitimation"...og det er ikke påkrævet ved lov at ha´ et pas ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Nå, okay:D . Det blev læst hurtigt igennem:flov: . :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret June 25, 2006 Det er jo rigtig nok. Men man får vel tilsendt det svenske cpr nummer til sin svenske adresse og ik vores danske? Eller kan vi selv vælge? Allan Du kan godt hente papirene i Danmark så i kan få flyttebeviset, men i SKAL begge møde op og skrive under på en masse papire osv. Man uddeler jo ikke cpr-numre til folk man ikke ved hvem er =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tommyaa 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2006 Hej allesammen, jeg har lige skrevet under på en lejlighed med overtagelse 1.september, hvis jeg udfylder og aflevere denne internordiske flyttefætter, kan man så få et svensk cpr-nummer allerede nu, eller får man det først efter 1 september i mit tilfælde???? så kan man jo ikke "nå" at oprette forsikringer osv.????? Mvh. Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2006 Hej allesammen, jeg har lige skrevet under på en lejlighed med overtagelse 1.september, hvis jeg udfylder og aflevere denne internordiske flyttefætter, kan man så få et svensk cpr-nummer allerede nu, eller får man det først efter 1 september i mit tilfælde???? så kan man jo ikke "nå" at oprette forsikringer osv.????? Mvh. Tommy Hej du. Jeg var inden sammen med min kæreste igår på kungsgatan 15 (Skat), og aflevere vores flyttebevis. Vi fik af vide at vi ik kunne få det nye cpr-nummer nu, men vi kan få det på email på dagen hvor vi flytter. Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tommyaa 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2006 Ok, hvad så med strøm og husforsikring?? det er vel de to ting der "haster" mest, gad vide om man kan få det fra dag til dag eller hvad???? Gad vide om man generalt kan få alt fra dag til dag?? tlf i-net osv??? Hvis det er tilfældet "gider" jeg ikke at bruge altfor meget tid på at få dem til at oprette mig med midlertidigt personnummer. Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2006 Hej du. Jeg var inden sammen med min kæreste igår på kungsgatan 15 (Skat), og aflevere vores flyttebevis. Vi fik af vide at vi ik kunne få det nye cpr-nummer nu, men vi kan få det på email på dagen hvor vi flytter. Mvh Allan Og det er så derfor man skriver en dato der ligger lidt før man flytter fx. en uge eller 2. Så får man det der. De kontrollere ikke din reelle flyttedato. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2006 Ok, hvad så med strøm og husforsikring?? det er vel de to ting der "haster" mest, gad vide om man kan få det fra dag til dag eller hvad???? Gad vide om man generalt kan få alt fra dag til dag?? tlf i-net osv??? Hvis det er tilfældet "gider" jeg ikke at bruge altfor meget tid på at få dem til at oprette mig med midlertidigt personnummer. De to ting kan du få med et fiktivt nummer, indtil du har dit rigtige svenske cpr-nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2006 Og det er så derfor man skriver en dato der ligger lidt før man flytter fx. en uge eller 2. Så får man det der. De kontrollere ikke din reelle flyttedato. Det er ville bare være lidt svært, da de ville sende et brev med vores nye cpr-numre til vores postkasse i Sverige. Som vi ik har nøgler til. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tommyaa 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2006 Ja lige nøjagtigt, man kan jo lige som ikke tjekke sin post i en lejlighed man ikke har nøgler til... Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 16, 2006 Ja lige nøjagtigt, man kan jo lige som ikke tjekke sin post i en lejlighed man ikke har nøgler til... Tommy Du kan ringe til Skatteverket og få det oplyst, det gjorde jeg i hvert fald - selvom vi dog havde adgang til postkasse m.m. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites