Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2004 Hej Dan. Der ligger også en Willys i Vellinge, stort set lige ved afkørslen til Vellinge - drej til højre - så til venstre og så til venstre i rundkørslen (1 minut i bil fra afkørslen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret September 29, 2004 Ja og der ligger også en willys i Limhamn centrum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2004 Børsen skriver i dag at en større europæisk undersøgelse hvor der er indkøbt 24 almindelige varer, placerer Danmark som det 4. billigste land i vesteuropa, 2 pladser bedre end Sverige. Priserne er før moms, hvor Danmark jo ligger højt, men jeg mener at Sverige også har 25 % moms. Eller har de ? Varerne er indkøbt på de billigste steder modsat mange andre undersøgelser, hvor man indkøber ET sted, og så sammenligner. Konklusionerne er at de mange Discount kæder i DK har trukket priserne ned de seneste 1-2 år. Og så er der en statistisk usikkerhed fordi det kun er 24 varer. Så jeg er altså ikke helt tosset når jeg syntes at det er billigere at indkøbe mange ting i DK :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret December 1, 2004 Sverige har flere momssatser. Bl.a. 7 & 12 % på mad afhængig af hvad du køber. Indtil videre kan jeg kun se at kylling er dyrere i sverige end i dk.... og jo... elektronik er også tit dyrere i sverige end i dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret December 1, 2004 Fra www.skatteverket.se Det finns tre skattesatser för moms. 25 % moms är den generella skattesatsen som gäller på de flesta varor och tjänster. 12 % moms är det på t.ex. livsmedel hotell camping liftkort konstverk som konstnären säljer själv. 6 % moms är det på t.ex. allmänna nyhetstidningar böcker och tidskrifter taxi-, buss-, flyg- och tågresor i Sverige teaterbiljetter biobiljetter konserter cirkus, djurparker idrott. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Oldgammel tråd, men jeg er lige nysgerrrig... Var der nogensinde nogen, der lavede sådan en liste? Altså en liste over hvad der kan betale sig at købe i hvilket land? Jeg har søgt, men ikke fundet... Hvordan gør I andre? Køber I ind i DK eller SE? Begge dele? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Hvordan gør I andre? Køber I ind i DK eller SE? Begge dele? Vi køber ind i begge lande. Jeg syntes at de fleste dagligvarer er billigst i SE og det er trods alt også nemmest når man nu bor heroppe. Dog er der jo de åbenlyse undtagelser: øl, vin, sprit - men stadig er den ikke 100%. Hvis man f.eks. skal bruge Corona øl til sommervarmen er den faktisk billigst på Systembolaget med mindre man hitter dem på tilbud i Danmark. Kød - en det meste går at købe heroppe. Men jeg syntes det er meget svært at finde en ordentlig bøf i det fleste dagligvarebutikker, i det mindste her ude på landet hvor vi bor. Slagtere findes jo faktisk ikke (øv!) - så skal det være et par lækre bøffer til fredag aften plejer både rødvin og kød at blive købt i Danmark. Men fatter stadig ikke hvorfor slagterbutikker ikke findes? Der er en del andre småting som man ikke kan købe.. Skinkestrimler (til pizza, forstås) er mega dyrt og langt fra altid de har det. Koldskål og kammerjunker. Dansk rugbrød er absolut også must-buy i Danmark, man tager 15-20 kroner for en halv pakke discountbrød uden at blinke. Fedt til sildemadderne er også en dansk vare. Kaffe er billigt i Sverige, men jeg syntes nu stadig jeg foretrækker Cafe Noir bønner - og det er kun mig der drikker det så det er til at overse. Leverpostej køber man bestemt også i Danmark. Derimod er Cocio billige når de har det i svensk Netto! Sodavand - i den "lokale" Irma butik på Østerport ved arbejdet koster 1½ liter jo 19 dkr.....?!? Og så er der jo en masse svenske varer som faktisk ikke sælges i Danmark - tag en tur i ethvert stort svensk supermarked og du kan se det! En anden rigtig smart "feature" er at man køber nærmest alt frugt+grønt efter vægt. Altså ikke 1 salathovede for xx kr, men derimod yy kr/kg. Det syntes jeg er enormt tiltalende så man kan købe små mængder uden at betale "for meget". Og så vejer de jo skidtet i kassen i stedet for at man skal fise rundt efter en vægt i grøntafdelingen. Hvad andet end dagligvarer angår... Altså mere varige ting - der plejer vi lige at sondere priserne før køb. Dog købes biler altid til svensk pris... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 I starten, jeg boede her i Malmö, købte jeg meget ind i DK, men efterhånden finder man jo ud af, at dagligvarer er billigere i Sverige. Dog køber jeg altid hakket kød i Danmark, det har de bestemt ikke forstand på i Sverige. Deres hakkede kød er så utroligt finthakket, at det ikke duer til at lave en ordentlig hakkebøf eller en krebinet/carbonade. Derudover køber jeg kærnemælk (kammerjunkere fås faktisk i S.) og Kærgården, for ikke at tale om OST. Hvis man skal have et stykke ost, der smager af noget, så er det Danmark. Og så lige kartoftler. De svenske kartofler er meget plettede og underlige at se på. Næh, må jeg bede om en ægte dansk vildmosekartoffel.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 Ja gode "gamle" Ulmus som også har boet her en tid (4 mdr. längere end end undertegnede). Frem for alt hvem kan på denne årstid undväre Kräftor og et lille kalas med dem indblandet, det fås kun i Dk til uhyrlige priser. Bröd er forbandet tört i Se eller blir tört på rekorttid så det er bedst fra Dk ellers må man selv bage. Svensk frugt er Sk... läkkert og äblerne er helt friske den 23 og 24 setember i Kivik ved festivalen. Dansk köd og fjerkrä er fint med det kan ende med stegt salmonella da Danmark importeret alt form for rådent köd sker uden begränsninger fra staten. Ja ellers lärer man med tiden hvad der er billigst eller bedst og hvor det bör köbes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites