Guest thomas Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Kan man ikke Migrere det med et tool af en art? Det må du da vide Dennis, jeg er ikke just DB haj, men det må da kunne lade sig gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Hvorfor overhovedet ændre ved noget, der i store træk fungerer udmærket. At der indimellem er nogle tåber, der optræder mindre heldigt, kan vi ikke gardere os imod, men bare, som vi allerede er blevet enige og, tie dem ud. En af fordelene ved denne side er jo netop, at den er non-commercial og fungerer på frivillig basis. Så længe Steen overhovedet gider at have det slæb, synes jeg, vi skal bakke op om hans arbejde, det gør i hvert fald jeg - 200%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest skytten Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Det kunne da være smart hvis man kunne oprette bruger, uden at skulle snakke med webmaster, og det kunne være rart hvis siden ikke var så langsom og og og.. og hvis der skulle indføres brugerbetaling, så vi alligevel kunne få et nyt board, så ville det vel også slette alle tidligere indlæg? Seems to me, either we do somthin, or we dont. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Steen> Hvad mener du med at indlæggene ligger i HTML? Ligger det ikke i en bagvedliggende database? Kan du forklare formatet lidt dybere? Anyways: Jo, det kan godt lade sig gøre at udtrække beskederne fra HTML filer og lægge det ned i en database. Men det kræver højst sandsynligt at man skriver lidt kode. I øvrigt må jeg give skytten ret: Performance er ikke så godt igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dennis Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Ja, med lidt kodning kunne man nok trække indlægene ud af de mange HTML-sider. Må kunne lade sig gøre - ville i al fald forbedre performance hvis det kom over i en database i stedet for at ligge i tusindvis af HTML-sider. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 "If it aint broke dont fix it" De værste forums jeg kender er dem hvor man ikke får hele tråden på engang, og man så skal sidde og trykke hvert indlæg frem. Derefter kommer langsomme forums, som dette er, men så er problemet jo heller ikke større! Trejde værste er stupide individer som prøver at ødelægge det for andre, men indtil videre har jeg ikke set dette ske. Jeg syntes det er noget nært fantastisk at Steen ikke har udnyttet sidens succes til at lige klaske en enkelt reklame på hist og pist. Så hatten af for dig Steen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dennis Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Ja, hatten af for at siden ikke er klasket til med reklamer, men man skal altså ikke læse ret mange indlæg ned bare i denne tråd før der bliver forstået brugerbetaling Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Har I tænkt på, at debattens langsommelighed skyldes succes? I de tråde, hvor der ikke er så mange indlæg, kører det hele hurtigere, men det er da klart, at når der skal ledes så mange indlæg igennem, så tager det længere tid. Gør det egentlig noget?? Hvor travlt har vi?? Det er jo ikke hverken timer eller flere minutter, det drejer sig om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Jeg lavede lige et dybt uvidenskabeligt eksperiment hvor jeg målte den tid det tog at hente en tråd med 102 beskeder. Det gav en overførselshastighed på 15-16 kb/sek på min 2mbit forbindelse. Hvis det er selve serverapplikationen der er flaskehalsen, så kan det gøres bedre. Min kritik er udelukkende ment ud fra et rent fagligt/teknisk synspunkt. Jeg er på ingen måde ude på at kritisere Steen's indsats. Den er helt fantastisk! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Jeg mener at kunne huske at Steen hoster flere fora/websites på hans servere hjemme. Hvis han så også får lyst til at bruge forbindelsen til at finde opskrifter på Moster´s Gyldne Julekager, ja så kører det hele jo lidt langsommere i mellemtiden. Og det skal vi bestemt ikke brokke os over. Jeg kan sagtens vente den tid det tager at loade en stor tråd. Bare der er hul igennem, så er jeg tilfreds. Vi kan ikke forlange mere af Steen. Go´ for-jul Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest skytten Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Der er jo heller ikke nogen der forlanger noget af Steen, så vidt jeg da kan se. Folk tilbyder hjælp med at gøre noget godt, endnu bedre, det er der da intet galt i. :-) Og Ulmus, for ikke så forfærdeligt mange lysår tilbage, mener jeg at erindre, var du fortaler for at lukke siden helt ned! Nogle af de ting du tidligere har efterspurgt er der blandt andet nu, seriøse muligheder for at rette op på.. Men dine tidligere 'udtalelser' har måske været lidt forhastede..? ;-) At tilbyde hjælp er altså ingen kritik, det er bare et tilbud om at gøre velfærden stærkere end den er nu.. hov jeg røg da vidst over i noget folketingdebat.. oh well, i rest my case. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Jeg ved ikke hvor flaskehalsen er, men ... ligegyldig hvilken tråd jeg prøver at åbne, så tager det altså 2 nano sekunder (for alle der ikke ved hvad en nano er, så kan det siges at det er meget meget lidt !) Jeg har INGEN ventetid overhovedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Palle> Måske du cacher siderne på din maskine? Prøv en F5'er . Prøvede lige samme tråd med 102 beskeder igen - Tager mellem 10 og 15 sekunder. Oversigtsbillederne tager ca. samme tid for mig. Dvs. der går op til et halvt minut fra jeg ser første side til jeg står på et indlæg. Ikke specielt lang tid, nej... Men lang tid når man selv arbejder med IT og VED at det kan gøres hurtigere. I øvrigt har skytten udtrykt det udemærket: "... Folk tilbyder hjælp med at gøre noget godt, endnu bedre ...". Og jeg håber da også at mine indlæg opfattes sådan. Jeg skal personligt gerne bruge en søndag aften på at eksportere beskederne til en ny database, hvis det er en af hurdlerne Steen står med. I værste fald kan man jo skrue lidt kode sammen der suger beskederne direkte ud af browseren gennem COM. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Skytte - du har ret, jeg var forhastet. Men jeg var bare så edderforbandet over at blive kaldt både en tumbe og en skovl, fordi jeg tillod mig at fortælle en "debattør", at vi ikke gider svare på det samme om og om igen. Er der noget jeg IKKE ønsker, så er det dette forum bliver nedlagt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sanni Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Hej Jeg har haft enorm gavn af siden, som den fremstår idag. Jeg må indrømme, jeg ikke ved, hvor langt I er nået i snakken om brugerbetaling mv., men vil bare gerne give udtryk for min store tilfredshed med siden, som den er. Pyt med lidt ventetid og enkelte "hoveder", der ikke forstår, hvordan man gebærder sig i forummet...Debatten er supergod! Glædelig Jul - vi ses d. 17. jan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Det var sørme en masse ting på een gang :-) Hastighed: Jeg kører en 256 kbit linie fra Comhem og jeg kan godt se at billeder og den slags kører lidt langsom når jeg ser mine sider hos andre.Jeg kan bare ikke pt finde en løsning der er bedre. En anden forklaring kan være at discusware ikke understøtter perl's .DLL, men kan den langsommere .EXE. Og selv om jeg hoster andre sites virker det serveren på ingen måde stresset efter skiftet til apache. Database: Der er pt ingen database understøttelse på den gratis version af Discusware.Alt bliver laver om til html sider. Nyt Forum: Der er nok ingen der hellere vil have at brugerne kunne oprette sig selv mere end mig og det vil også få flere folk til debatten, men det kræver at alle dataene kan komme ind i en MySQL database. Jeg er ingen haj til PHP, men jeg plejer da at kunne lave det jeg sætter mig for, så mon ikke jeg skulle kunne lave et godt forum selv. Reklame: Jeg har altid ment at der skulle være ordentlige penge at tjene før jeg ville overveje bannerreklame og det ser jeg pt. ingen mulighed for.pop-up reklamer tror jeg aldrig man ser på nogen af mine sider. Det er ingen der skal være bange for lidt konstruktiv kritik.Det er altid velkommen. Tak for det og dvs. roser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret December 18, 2003 Jeg kan som skrevet godt overføre dataene for dig. Enten direkte fra websiderne, eller fra de HTML filer Discusware danner. Du kan evt. kontakte mig pr. email. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites