Jump to content
Admin

Serverskift

Recommended Posts

Jeg er i færd med at flytte scanianet.dk over på den anden side af Øresund, men min udbyder Sajthotellet.com skal først godkendes til .dk domæner og jeg er bange for at der kan komme et par dage hvor domænet ikke virker.Siden er allerede lagt på http://sh156c.sajthotellet.com så hvis scanianet.dk skulle gå ned kan pendlerguiden fanges der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i færd med at flytte scanianet.dk over på den anden side af Øresund, men min udbyder Sajthotellet.com skal først godkendes til .dk domæner og jeg er bange for at der kan komme et par dage hvor domænet ikke virker.Siden er allerede lagt på http://sh156c.sajthotellet.com så hvis scanianet.dk skulle gå ned kan pendlerguiden fanges der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Hej Steen JEg har bemærket at her den sidste uges tid så står der ikke NEW ud for de nye indlæg. Mvh Julie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hvorfor finder du ikke et Hostingfirma der virkeligt kan levere varen. Jeg anvender wannafind.dk De har standardsuite til 39kr mdl, incl. ubegrænset mailaliasser på pop3 mailserver med webmailadgang, og 100 MB plads m.m. Ydermere koster et subdomæne 5kr. ekstra mdl. Jeg syntes det kører udemærket, har ingen problemer haft med dem. Check dem ud, flere af mine venner fra IT branchen er begyndt at bruge dem, pris og kvaliteten slår mange udbydere, de kører stabilt og hurtigt. Hilsen en der STADIGT kigger efter lejlighed i centrum Malmø...*suk* :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min udbyder der er noget i vejen med det er fordi jeg skal have den flyttet over til en udbyder i Sverige, hvis server ikke har været godkendt til DK adresser, men det er den lige blevet, så det varer ikke mange dage før hele siden er flyttet herover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest arne

Nu har sunddebat været nede i mange timer, var det ikke på tide at du får hostet så vigtigt et site hos en ordenlig udbyder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke noget til at den har været nede i dag.Log'en siger at den har fungeret.Jeg sidder faktisk lige og er igen med kigge på FreeBDS systemet og overvejet at skifte til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Jeg kører selv FreeBSD samt apache til mine websider, og må sige at det rocker. Så det er helt sikkert et godt alternativ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja det er altsammen meget godt hvis man er nørd nok til Unix/Linux, men det ser ikke ud til at jeg er det, så medmindre der er nogen der kender et godt serverprogram til Windows, så tror jeg ikke rigtigt jeg kan fixe det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet Apache her til morgen.Et typisk linux-nørd program der ikke kan køre på min maskine. Jeg kører pt OmniHttpd og det virker egentligt fint intil det har kørt et stykke tid, hvorefter det begynder at stjæle så mange resourcer at man næsten ikke kan komme i kontakt med maskinen.Den går så meget i sort at ikke engang uret kan gå.Så skal den lige genstartes og så virker den fint et stykke tid igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja selvom jeg længe gerne har ville prøve Linux, må det vist blive Windows, da jeg ikke tror jeg er nørd nok til Linux.Har lige prøvet at installere Mandrake 9 og FreeBSD uden spor held.Har tidligere prøvet Corel Linux og Suse med samme resultat. Nu er det jo sådan at IIS koster mange penge og det er altid den hackerne ødelægger, så jeg havde håbet at finde nogle af de gratis programmer der findes. Har faktisk kigget på både Liteserv og Sambar idag og de ser ret spændende ud men koster også $80.Jeg synes at jeg har brugt nok penge lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sambar er da freeware med mindre du insisterer på en Pro version. Apache er også en gratis web server, som bruges af mange - selv på windows platforme :-) Af Linux alternativer kan anbefales debian ( http://www.debian.org ). Jeg har ikke oplevet nogen Linx variant som er lettere at installere end denne. Ikke at den på nogen måde, kan mindre end de andre Linux'

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh ... Apache er OpenSource (ikke GNU/GPL, men lidt af BSD liceserne), hvilket ikke kan sidestilles med freeware. OpenSouce betyder blandet andet at du har fri adgang til kildekoden og har tilladelse til at modificere den. Freeware betyder 'kun' at du ikke skal betale for licensen - altså gratis at bruge. Læs om Apache licensen her: <http://www.apache.org/license.txt> Jeg har aldrig hørt om Sambar .... og kan derfor ikke udtale mig om den. Men umiddelbart hvad jeg hurtig kan læse mig frem til på deres side, vil Apache opfylde dine behov til fulde. Debian er selv min favorit distrobution, men værd opmærksom på at den er sværere at installere og konfigure end andre linux distrubutioner (fx RedHat). Der følger sjældent konfigurationsværktøjer med til Debian, hvilket betyder at du skal lave mere med 'håndkraft' end fx i RedHat. Det betyder dermed at du skal vide (og sætte dig ind i) i langt mere end du skal (behøver?) med RedHat. Debian udmærker sig ved at have et kanon pakkesystem, gennem testede installationspakker (giver stabilitet og ofte sikkerhed) og ikke mindst blandt de eneste distrubtioner som er styres af en organisation, hvorimod RedHat er et amerikansk firma. Jeg er ikke sikker, men så meget koster IIS'en da ikke. Den følger da mere eller mindre med i Windows 2000 (hvilket naturligivis koster en pæn slat penge).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest eric

Jeg kører med SuSE 8.0 og (selvfølgelig) Apache. Min maskine (som både kører WEB og WAP) har ALDRIG været nede... dvs. "nogen" kom til at trække et stik ud, men bortset fra det, kører den perfekt. SuSE er jo enkelt og ligetil at installere, hvorfor ikke give den et "try" til? Du kan finde AL den hjælp, du behøver på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites