Jump to content
Gio

Forkølet server mk II

Recommended Posts

I øjeblikket, som nævnt i andre tråde, så kører servus ekstreeemt langsomt. Så Steen...jeg går ud fra du har haft genstartet hele serverparken, re-bootet routeren osv.? Jeg kan forstå det simpelthen er din forbindelse til ComHem den er gal med, så du også selv er ramt af problemet - med næsten ingen hastighed til følge? Grunden til jeg lige opretter en ny tråd, er at det bliver lidt nemmere at følge med i hvad der foregår - så indlæg om teknikken ikke bliver lagt sporadisk i andre tråde. ...og så syntes jeg ellers ComHem skulle se at få fingeren ud happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I øjeblikket, som nævnt i andre tråde, så kører servus ekstreeemt langsomt. Så Steen...jeg går ud fra du har haft genstartet hele serverparken, re-bootet routeren osv.? Jeg kan forstå det simpelthen er din forbindelse til ComHem den er gal med, så du også selv er ramt af problemet - med næsten ingen hastighed til følge? Grunden til jeg lige opretter en ny tråd, er at det bliver lidt nemmere at følge med i hvad der foregår - så indlæg om teknikken ikke bliver lagt sporadisk i andre tråde. ...og så syntes jeg ellers ComHem skulle se at få fingeren ud happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De er så f...cing dumme hos Comhem. Det er præcis samme fejl som sidste gang. Alligevel spilder de tiden med stille de samme spørgsmål som sidst. De siger at jeg skal teste med TPTEST, men den er simpelt hen så langsom så den siger timeout når jeg prøver. Jeg får resultater på omring 25 kbit/s, så det kan ikke være svært at se at den er helt gal. Jeg tror i virkelighed det er deres måde at bremse min trafik på.Jeg skyder også ca. 25 gb af pr månes og det er jo en del for en prival forbindelse, men så må de jo sige til i stedet for at lukke ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja...jeg skal love for der kom bål på igen. Men hvis de mener du genererer for meget trafik på en måned, så burde de henvise til et sted hvor der står du ikke må. Og hvis de ikke kan, så har de bare at levere den vare du betaler for. Logik...selvfølgelig. Men jeg måtte lige af med noget damp *g*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

20 GB er peanuts, Steen. På min FrederiksbergNet-forbindelse genererede jeg i marts måned *tjekker lige...*...70,8 GB. Og det er ikke engang særlig meget for mig, da jeg ligger og overfører en masse lydfiler imellem privaten og arbejdet. Det samme gjorde jeg fra Malmö via Bostream - og de kommenterede intet. I disse dage, hvor alle næsten bruger p2p til mere eller mindre skumle formål, så er disse trafik-mængder helt almindelige. :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo forskel på et webhotel og en server der er opsat på en privat adsl linie. Web hotellet har jo behov for at få en indtægt for at kunne betale for sine HW investeringer, og deres kalkulationer bygger jo på et minimums mdl betaling som skal være så lavt som muligt for at tiltrække så mange kunder som muligt. Og så tjene deres penge via services og bondefangeri (f.eks max transport).. Der findes programmer som f.eks. : http://www.dumeter.com/ hvor du kan se din størrelsen af din data transport, up/download - fordelt på dage, uger, måneder etc ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo forskel på et webhotel og en server der er opsat på en privat adsl linie. Web hotellet har jo behov for at få en indtægt for at kunne betale for sine HW investeringer, og deres kalkulationer bygger jo på et minimums mdl betaling som skal være så lavt som muligt for at tiltrække så mange kunder som muligt. Og så tjene deres penge via services og bondefangeri (f.eks max transport).. Der findes programmer som f.eks. : http://www.dumeter.com/ hvor du kan se din størrelsen af din data transport, up/download - fordelt på dage, uger, måneder etc ...
Nu da vi får fiber i egendommen har jeg været inde og undersøge tilgængelige muligheder for at skifte udbyder og ikke engang de proffesionelle løsninger tillader at man sætter webserver op på opkoplingen, så jeg er nok bange for at jeg hænger på Comhem. En "8mbit" linie som jeg ikke en gang kan høre p3 netradio på :mad: . Tak for linket. Den måler nu på livet løs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio' date=' hvor checker ud i øvrigt trafikmængden henne ?[/quote'] http://www.dumeter.com/ - her kan du se, udover trafik her og nu, tal for både dag, uge og måned... Du kan også vælge hvilket interface den skal "tælle" fra. (Hvis dette er det samme som du bruger i dit lokale netværk, så tæller den jo så også trafikken på dit LAN med. Det skal man lige huske at have med ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være de 20 var helt i skoven. Det var også baseret på at de 3 største sites havde ca 25 GB sidste måned, men jeg har 12 domæner på serveren og så er det også uden denne maskine, som jeg jo kører lidt emule :rolleyes: på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Steeeeeeen.....*gg* Har du egentlig nogensinde kigget på hvor mange forbindelser sådan et p2p-program har åben? Det er altså ikke småting....og kan ofte bringe en langsom maskine/forbindelse i knæ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Steeeeeeen.....*gg* Har du egentlig nogensinde kigget på hvor mange forbindelser sådan et p2p-program har åben? Det er altså ikke småting....og kan ofte bringe en langsom maskine/forbindelse i knæ.
Det kommer da an på hvor mange jeg tillader. Jeg har det sådan at det jeg uploader skal stå nogenlunde mål med det jeg tager ned. Den får heller ikke lov at ødelægge hastigheden på serveren. Det gjorde den på et tidspunkt, da jeg havde den gamle hastighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige set en reklame for Tiscali Highway (DK) hvor man med en 2048 kbit forbíndelse har 1000 MB trafik, så jeg er ikke helt sikker på at i har ret i at selskaberne bare accepterer en høj trafik. Specielt ikke i IT ulandet Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer da an på hvor mange jeg tillader. Jeg har det sådan at det jeg uploader skal stå nogenlunde mål med det jeg tager ned. Den får heller ikke lov at ødelægge hastigheden på serveren. Det gjorde den på et tidspunkt' date=' da jeg havde den gamle hastighed.[/quote']Nu snakker jeg om ventende fobindelser/porte - ikke hvor mange filer du downloader/uploader ad gangen. Prøv at lave en "netstat" i en dos-boks :) Jo flere ventende forespørgsler der er osv., jo mere hukommelse bliver der lagt beslag på. Det er ikke unormalt at se en 500-1000 stykker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites