Guest sgrubbe Anmeld indhold Skrevet August 26, 2004 Hej Steen, Forummet kører ret dårligt Firefox browseren (0.9.3) fra Mozilla. Jeg ved godt at du ikke udvikler forummet selv, men det kan jo være at der findes en patch/ny version? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Hej Steen, Forummet kører ret dårligt Firefox browseren (0.9.3) fra Mozilla. Jeg ved godt at du ikke udvikler forummet selv, men det kan jo være at der findes en patch/ny version? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Og nu prøvede jeg lige at hoppe til en anden tråd via et postet link - vupti - så virker det bedre. Måske sker der noget forkert via linket http://www.sunddebat.com/forum.php, mens det virker bedre med f.eks. http://www.sunddebat.com/cgi-bin/discus/show.pl?tpc=172&post=12362#POST12362 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Så længe MSIE står for over 95% af browsning´en på verdensplan, så syntes jeg ikke Steen skal begynde at patch´e alt for meget på forum´et. Selvom Mozilla-baserede browsere er på vej frem, så står de trods alt kun for sølle 2% af al web-kigning i Juli måned ´04. Så-eh...skal vi ikke liiige klappe hesten ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Er det ikke op til Steen selv at svare om han kan hjælpe eller ej?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Steen må helt selv om han vil patche eller ej...Det var blot ment som information. Men jeg synes i øvrigt ikke, at det er (godt) argument at 95% af browsingen sker gennem IE....men det hører vist til i en anden tråd :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Nu ved jeg at Steen før har spekuleret i at opdatere site´t m.m., og at dette viste sig at indeholde for meget arbejde, samt muligheden for at der ville gå koks i databasen. Så at 2% browser sunddebat.com med en Mozilla-browser er bestemt ikke et argument der er tungtvejende nok til at opdatere. Siden fungerer i Firefox (eftersom jeg selv har den liggende, og også bruger den sideløbende med MSIE) - så jeg ser ingen grund til at begynde at tage unødvendige risici ved at begynde på en opdatering. "If it ain´t broken - don´t fix it!" Men jow...lad os endelig høre Steen´s mening/kommentar/syn-på-sagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Tror faktisk også kun det siden forum.php, som der kaldes fra forsiden der giver problemer. Kalder man direkte ind i emneoversigten er der ingen problemer. Der skal ikke tages nogen unødige ricisi, men hvis leverandøren er/var/bliver opmærksom på en fejl/mangel/uhensigtmæssighed i produktet kunne det jo være at det kunne blive rettet med tiden - også uden at pille i databasen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Stephan, jeg tror faktisk, du er den eneste, der har det problem. Jeg har i hvert fald aldrig været ude for det, og der er heller aldrig nogle andre, der har klaget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2004 Som hovedregel er jeg enig med Gio i at man ikke kan tage højde for alle browserne, men omvendt er jeg ikke meget for at være medskyldig i at Microsoft's monopol bliver styrket yderligere. Jeg er egentlig meget opsat på at ændre forum-software til noget PHP baseret, men venter på at der er nogen der finder ud af at exportere fra Discusware, så jeg vil ikke lægge for mange kræfter i det eksisterende script. Hvis der er forum.php den er gal med er det måske noget jeg selv kan fixe. Hvad er det præcis der sker med siden ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 27, 2004 Ulmus: Det er jo ikke umuligt, at du har ret. Jeg kører firefox 0.9.3 under Windows XP Prof. SP1 fuldt opdateret. I øvrigt helt "ren" pga. nedbrud. Steen: Jeg sender dig et screenshot pr. email, som viser mit problem. Men hvis det kun er mig der har problemet, så skal der ikke gøres noget. Jeg linker i forvejen direkte til emneoversigten og så virker alt jo helt fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 27, 2004 Steen: Jeg tvivler på at det vil være praktisk muligt at eksportere hele databasen og importere den igen i et andet board. Især hvis boardet er af en anden type. Måske vil det være muligt blot at få brugerne over, men jeg er klar over at det næppe vil være godt nok. Alene fordi en af de største fordele ved netop dette forum er historikken i trående! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spiff 0 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2004 Hmm...! Lugter lidt af en gammel tråd. Jeg har før påstået at jeg ville kunne konvertere indholdet af dette board til en database... Om det så ligger som HTML filer eller tabeller: http://www.sunddebat.com/discus/messages/226/941.html Men den gode webmaster har endnu ikke taget mig på ordet, så måske det bliver ved tanken...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2004 Stephan, Tak for oplysingerne. Fejlen var at Mozilla ikke ville acceptere Height=100% i min Iframe. Lidt for dårligt, men jeg har alligevel valgt at ændre det. Jeg ved ikke om det bliver for irriterende med 2 scrollbars, men ellers så må i sige til og så ændrer jeg det tilbage. John, Tror du virkelig du kan exportere 12000+ meddelelser fra ca. 800 htmlsider ? Hvilket format kan du exportere til ? Jeg kunne godt selv lave et board der var bedre end dette, hvis jeg kunne få smidt alle data ind i en MySql-tabel. Jeg ved også at der er mange der er ude efter en export-mulighed, men der er vist ikke nogen der har kunne gøre det endnu. Lidt her om det: http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=107832&page=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest stokholm Anmeld indhold Besvaret August 28, 2004 Den ekstra scrollbar er ret irriterende. Man kan ikke scrolle hele siden, nå man skal se oversigten, dvs at man skal flytte sin mus helt til højre for at se de nederste emner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 28, 2004 Jeg er enig med Stokholm... :o| Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret August 28, 2004 Antallet af beskeder/HTML filer er irrelevant! Og det er formatet for så vidt også - Hvordan vil du have data? Kommasepareret fil? XML? Access database? Hvis du overvejer at lave det selv i PHP, må du have gjort dig nogle tanker omkring datamodellen. Umiddelbart mener jeg disse tabeller kan udledes af det eksisterende site: Bruger ====== ID Brugernavn Email Tilmeldt Kategori ======== ID Navn Tråd ===== ID KategoriID Overskrift Besked ======= ID TrådID BrugerID Afsender (for ikke registrerede brugere) Email (for ikke registrerede brugere) Dato Indhold (html) Det er selvfølgelig umuligt at fremtrylle ønsket information der ikke har været registreret i HTML filerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2004 Stokholm og Jesper, Tænkte det nok. Så ændrer jeg det igen og så må Mozilla tage sig lidt sammen, for det skulle være korrekt HTML4. Spiff, Ja, der må jeg sige at du har ramt opsætningen for mit eget board. Brugerdatabasen er ikke noget problem, for den ligger i en tekst-fil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sgrubbe Anmeld indhold Besvaret August 30, 2004 Steen: Yep, iframe skal naturligvis understøtte height på 100%. Men det virker fint i andre sites, som også benytter iframes...og som jeg ser fint i Firefox. Men som sagt, hvis jeg er den eneste der oplever et problem, så brug endenlig ikke mere tid på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites